Reserapport: Skidåkning i Manchester och Edinburgh

jariarkko

Ny medlem
Hej,

Puckelpist i Manchester... tänkte raportera on min besök i Storbritannien två veckor sen. Jag var i Manchester och i Edinburgh, och det är möjligt att åka skidor i både platser, även i sommar.

I Manchester finns en inomhusskidåkningshall, Chill Factore. Det år liten jämfört med andra motsvarande platser, men brantare! Inte jättebrant, naturligtvis, men inte dåligt heller. Och en bra puckelpist!

Platsen finns inne i en köpcentrum och fritidskomplex som har också and intrasantta saker (klättring, inomhus fallskärmshopp) och restauranger:

Hela rapportten från Manchester är här. Det finns också en B5izSdR_Pl4]video[url].[/MEDIA]

I Edinburgh finns det an plast skidbacke från 1960. Det var intressant också, men ta inte dina egna skidor! Dom kan smältä...

Hela rapportten från Midlothian skidåkning är [url=http://planetskier.blogspot.se/2012/08/plastic-ice.html]här
. Video finns 6DAvgjmehU0]här[url].[/MEDIA]

När jag var i Edinburgh var jag overraskad att det finns också en gammal vulkan mitte i stan, Arthur's Seat. Det är an intressant fotvandring (250 m hög), rekommenderas!

När jag började skriva om Arthur's Seat, jag skrivade också om andra äventyr i volkaner from ett par år sen. Ovärnatting i Mt. Pinatubo:

Vi råkade också vara nästan bombades av Filippinerna flygvapnet:

Jag skrivde också om klättring till Etna och Stromboli i Sicily. Stromboli är ett underbar, en kilometer högt volkan som spyr lava. Att se det i natten var vackert:

Mer on vulkaner [url=http://planetskier.blogspot.se/2012/07/climbing-volcanoes.html]här
.

Senast ändrad:

Jarle

Aktiv medlem
Trevligt. Plastbackarna ser ut att vara bra mycket längre än vad jag alltid föreställt mig!

jariarkko

Ny medlem
Tack, alla.

Bedlam sa:
Du åker alltså runt fulltid och åker skidor!? Sommar som vinter?
Sommar och vinter. Någonting nästän varje vecka. Men tyvärr inte heltid. London är en bra exempel, tre timmar att besöka Snow Center, resten av veckan i ett arbetsmöte.

Jag gör några resor per år för att åka skidår. Resten av tiden försöker jag hitta någonting intressant i den platsen jag är för andra orsaker. Till exempel, jag klättrade is i Juni i Esbo närä min hus, någonting som jag trodde skulle inte vara möjligt. Alttid lyckas jag inte, t.ex. jag hade en bra ide att åka skidår i Venice, men...

kappakomplett sa:
Rolig läsning! Har du några bilder på puckelpisten?
Tyvärr har jag bara den här bilden:

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp