Reservdelar till Chilibindning, eller tips för att kapa vajrarna?

erikodal

Ny medlem
Hittade i höstas ett par telisar med chilibindning på för 200 kr på loppis. Tänkte det skulle vara skoj att prova igen sådär 20 efter jag åkte senaste gången. Köpte sen ett par begagnade pjäxor bara för att upptäcka att mina 24,5 såklart var för små för bindningarna.
Är inte sugen på att lägga ut några stora summor innan jag vet om telisar är min grej.
Är det nån som vet vart man kan få tag på mindre vajrar, eller som som har nått tips på hur man kan kapa dem på ett bra sätt?

Mvh Erik

Senast ändrad:

Conjak

Ny medlem
Menar du att dom var för små på längden?Du kan inte kapa kabeln å sen nypa åt så det håller. Mycket kraft där.
När jag hade Chili så bytte jag till cobra- pinnar istället eftersom kabeln nöttes av (en klassiker). Passade rakt av.
Dom stålpinnarna/länkarna borde du kunna anpassa i längd om du fick dom gängade längre. Gå till nån verkstad så borde dom kunna hjälpa dig.
Bara en tanke. Hur du får tag på cobra grejjer vet jag inte. Kör själv cobra r8 och trodde jag var modern men nu är ju allt skevt med ntn å hittepå! 😂

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp