Reservskruv till Salomon Guardian 16 eller systermärke

Jamton

Ny medlem
Hej alla,
Har ett par salomon Guardian 16 bindningar som jag ska montera på ett par nya skidor. När jag skulle avmontera dom från mina nuvarande så råkade jag gänga sönder skruven så den är obrukbar. Måste borra upp den för att få lös bindningarna.
Så nu söker jag efter en ny skruv till bindningen. Har kollat med Salomon om det går att köpa endast skruven men fick svaret att jag behöver köpa hela plattan fram, vilket skulle gå på 550kr. Det är inte en summa jag är villig att lägga ut på ett par bindningar som är 200skiddagar gamla.
Så jag vänder mig till er mina vänner och ser om det är någon som sitter på ett par trasiga salomon Guardian 16 eller atomic som har samma, och är villig att sälja den till mig för en billigare slant.
Bifogar bilder så man ser vilken skruv som efterfrågas.

Tack på förhand!

Bilagor

Tuuri

Medlem
Hej alla,
Har ett par salomon Guardian 16 bindningar som jag ska montera på ett par nya skidor. När jag skulle avmontera dom från mina nuvarande så råkade jag gänga sönder skruven så den är obrukbar. Måste borra upp den för att få lös bindningarna.
Så nu söker jag efter en ny skruv till bindningen. Har kollat med Salomon om det går att köpa endast skruven men fick svaret att jag behöver köpa hela plattan fram, vilket skulle gå på 550kr. Det är inte en summa jag är villig att lägga ut på ett par bindningar som är 200skiddagar gamla.
Så jag vänder mig till er mina vänner och ser om det är någon som sitter på ett par trasiga salomon Guardian 16 eller atomic som har samma, och är villig att sälja den till mig för en billigare slant.

Tack på förhand!
Bröt en exakt likadan Guardian för något år sedan så jag ska kolla om jag har kvar "sprinten"!

David_K_J

Medlem
Jag har ingen skruv till övers men det där borde gå att fixa till med ett rundämne i rätt dimension.
Kapa i rätt längd.
Borra och gänga tex en M5 i båda ändar.
Skaffa 2 st passande skruv + lite locktite, klart.
Har du inte utrustningen så finns det säkert nån som gör det för lite kaffebröd.

Lycka till!

snej

Aktiv medlem
Hej alla,

Tack på förhand!
Tjena,

jag tror att jag kan ha det du söker i gömmorna. Kommer dröja ngn vecka eller två innan jag är vid det förrådet, men ska kolla.

//Jens, Salomon

TopiNieminen

Aktiv medlem
Jag har ingen skruv till övers men det där borde gå att fixa till med ett rundämne i rätt dimension.
Kapa i rätt längd.
Borra och gänga tex en M5 i båda ändar.
Skaffa 2 st passande skruv + lite locktite, klart.
Har du inte utrustningen så finns det säkert nån som gör det för lite kaffebröd.

Lycka till!
Eller, man tar en bult i samma diameter som den är i sin helhet och gör en passande gänga i skruvänden.
Enklast är dock om man hittar en original bult som det verkar finnas lite här och var.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp