Resesällskap alperna

Emil950

Ny medlem
Hej jag är en grabb på 20 år. Är lite smått ångestfylld då jag befarar ännu ett år utan åkning.
Så är du som jag helt utan kompisar med samma längtan efter åkningens glädje. Då är du oerhört välkommen att bli mitt resesällskap.
Spelar för mig i princip ingen roll vart eller när. Så länge det blir en härlig resa.
Hade tänkt mig en vecka. Och desto fler desto bättre, så att få ihop ett gäng hade varit guld.
Så det är bara att höra av sig om intresset finns ! :)
/ Emil

oskarorre

Ny medlem
Jag är fett på, har samma dilemma! ingen av polarna som gillar skidåknig, så letar efter folk som vill dra minst en vecka.!

JesperOLSSON

Ny medlem
Hallå!
Grymt sugen på lite skidåkning nere i alperna. Har väl samma problem som er, står utan ressällskap för tillfället.
Kan tänka mig åka var som helst, och gärna mer än en vecka!
Har ni funderat på något?
/ Jesper

ebbaemilia

Ny medlem
Är också på! Har funderat på att dra ner till alperna under sportlovet v9 med rollin'snow men ingen direkt att åka med. Vore härligt om vi kunde bli ett gäng o dra någon stans! :)

/ Ebba

Bjoernaadal

Ny medlem
I have the same problem, really wanna go for an entire season, but non of my freinds even ski. At this point im a bit afraid of not finding someone to go with. If I first get down there, ill stay for the entire season, like before new years untill middle of April. I've been thinking about build up a little crew of 3-5 people, find a place to stay the first weeks, and kinda take it from there, maybe move about. Useing the utility of the Snow Card Tirol in Austria. Do take contact if you like the idea! : )

/ Eirik

tripsta

Ny medlem
Kommer att vara i Chamonix den 28 dec till den tredje jan. Även jag åker själv. Hör av er om någon är på plats och vill köra lite turer med guide alt heliskiing. Mejla mig på seger@skand.se

Rentschler

Ny medlem
Jag kommer bo och jobba i Chamonix hela vintern men åker ner själv, så om folk är på att dra ut på berget eller åka till Schweiz/Italien för lite Heliski är det bara att höra av sig! :)

Marcus

skigirl91

Ny medlem
Jag har dessvärre heller ingen att åka med.
Men jag hade tänkt mig Bad Gastein vecka 2 om någon är på :)

Tänkte nog åka flyg med STS ner?

Anatoli

Ny medlem
Hej!
Det är offpist som gäller för mig. Kan tänka mig att tura.
Bad Gastein kan vara någonting. Är nån intresserat så skriv PM. Jag undrar om det är tillräcklig med snö för offpist i december?
MVH/Anatoli

ZxiT

Ny medlem
Jag är också sugen som attans att åka men polarna har prioriterat annat denna säsong. Är lite intresseard att testa St Anton, men är öppen för annat också.
Har provat Bad Gastein och Saalbach sedan tidigare och båda har varit bra.

En vecka skulle ju vara gött,
Jag kan ifrån v.4 t.o.m v.10..

Mvh Daniel

Skytt70

Ny medlem
Gubbe på 44 år söker också sällskap till Alperna. Gärna Italien eller Österrike då jag varit en del i Frankernas Rike de senaste åren... Man eller kvinna spelar ingen roll, bara du/ni är ute efter att ta det lite halvlungt i backen för att sedan orka med nöjesliv :cool:
Flyg eller buss fr Gbg. 1 v.
PMa gärna om du vill veta mer om mig, eller för att boka direkt!!

Senast ändrad:

typenclara

Ny medlem
Tjena!
Jag är en tjej på 23 som har bokat ski toute-neige vecka 1 med UCPA i Les Arcs. Åker själv som det ser ut. Om någon vill hänga på så kan ni ju säga till ;) Har vart där förut och skidåkningen är verkligen topp, oavsett väder så finns det fin offpist-åkning (inte lika känsligt för vind som Serre Chevalier exempelvis). Utelivet är väl inte riktigt att jämföra med de andra orterna men om man prioriterar skidåkning är det ett lätt val! Hojta till :)
/CG

forss

Ny medlem
Hallå!
Har tänkt åka ner en eller två veckor under säsongen. Lutar åt vecka 4 just nu.. Alternativt vecka 8.
Har inga riktiga vänner (skidåkare alltså), så åker själv.
Tittade också på vecka 1 i bla Les Arcs med UCPA, men flyget ner var rätt dyrt, +5k, så blir till Åre på lite försäsongsträning då istället.
Offpist som gäller och spelar ingen roll med vilka, men fördelen med UCPA tycker jag är "kurs"-delen (tips och övningar på engelsk-franska) eftersom man gärna vill utvecklas och bli en bättre åkare och inte BARA njuta av schyssta åk. Nackdelen är dock att det "bara" är 4 dagar med guide.

Kanske fler som ska iväg runt vecka 4 eller 8?

/Sebastian

gcbossen

Ny medlem
Viilken bra tråd!

Jag har redan bokat in Hemsedal V2 med familjen men vill ha en vecka i Alperna med (gärna offpist). Jag kan nästan när som helt och kör själv snowboard på medel nivå. Jag har enbart varit i Bad gastein tidigare och vill gärna prova något annat denna gång.

Har någon en riktigt bra boende på G. Typ lägenhet, vandrarhem med möjlighet att laga maten själva?

Man måste slänga ut ett förslag så får vi se hur många som kan sluta upp kring ett sådant...

Inte jättebilligt kanske men ett förslag:

Active skii
V11/12/13, 1 vecka
4 pers a' 6820
Liftkort 2060skr
Monterossa skii

Senast ändrad:

Skytt70

Ny medlem
Slänger ut ett förslag:
UCPA
Val D'Isere
v. 2 8200 kr
flerbäddsrum, all inkl, liftkort, skidhyra, guide 2 h om dan, sovbuss...

Billbergskan

Ny medlem
Galet, vilken bra tråd. Jag vill också dra till alperna vecka 1, då jag sedan inte pga jobb kommer kunna åka mer. Även mina polare av olika anledningar kan ej åka då. Också kollat ucpa, men verkar inte finnas flyg kvar den veckan från sthlm, pallar inte den långa bussresan. Eller nån som hittat nått bra alternativ? Åker gärna också helst off pist

rasmuslindquist

Ny medlem
Om någon här letar efter ett gäng att dra till alperna med så har jag svaret. Vi är ett gäng killar på 7 personer som ska åka till les arcs 25 dec-3 januari. Kommer bila ner till Frankrike. Allting är ordnat, boende, bil ( 9sitsig), m.m. Så hela resan kommer bli en rolig upplevelse. Dock så har jag fått jobb som säsongare, så jag blir tvungen att backa ur. Så om någon känner för att ta min plats så är det bara att skriva pm till mig. Så svarar jag på alla frågor ni har. ????

Mattebondlapp

Ny medlem
Om ngn söker boende för vintern under en lite längre period så är vi två killar som letar en inneboende för datumen 31/1-13/4 i Les Deux Alpes.
Bra lägenhet med bra läge i en av Europas bästa orter! PMa vid intresse!
Orten är snösäker med åkning på 3600 höjdmeter och finns både högklassig offpist-, pist- och parkåkning.

ZxiT

Ny medlem
Har bokat vecka 7-8 i Bad Gastein nu. Åker själv, någon annan som ska ner och åka då?

danakungen

Ny medlem
Är i Bad Gastein den 20 december och är där hela säsongen bara att hojta till om någon vill ta en åktur!
Finns på Facebook
//Daniel Yahia

Peete1

Ny medlem
Är Boende i Zürich från nu fram till Juni och lär bli rätt skidkåt så fort tentorna är över (typ 15 feb) så om nån inte har någon att åka med så är dom välkommen hit, har plats i lägenhet å skidorter som engelberg på 2h avstånd med tåg! :)

Ni kan nå mig här men även på Facebook

// Peter Edlund

Heik

Medlem
kommer befinna mig i val thorens från och med v7 och en månad framåt. alltid kul å träffa nytt folk!
hojta till på facebook eller här på freeride så tar vi ett åk!

/Sebastian Dammer

S

SophiaPolsten

Guest
Hej, jag och 2 kompisar har ett boende en liten bit utanför st Anton v 8 om någon känner för att bo billigt en vecka... Vi är bara 3 stycken men det finns plats för 6 och vi har gärna rumskompisar och gör resan billigare. PM-a om det skulle låta intressant!

Henkehunken

Ny medlem
Hallå!

jag är ensamåkare,
hade gärna åkt med lite nya freeridekompisar vecka 53, 1 eller till och med 2

Mada92

Ny medlem
Hallå allihopa! Flyger ner till alperna v1 4-10 dec. Är en ensam social Snowboardåkare som gärna tar någon att åka med :)

Funderar på st.anton för tillfället men är flexibel. inget bokat än.

:D:D

tripsta

Ny medlem
Chamonix den 28 dec. Helikopteråkningen verkar utgå PG snöbrist:( Om någon vill åka "Vallee blanche" med bergsguide under min vecka. Hojta

Stavmixern

Ny medlem
Gott slut alla!

Har ni styrt upp era resor? Jag är överdrivet sugen på att dra men som flera andra skriver så har jag inga nära eller kära som har samma intresse. Vore kul att dra ner med någon/några.. Flexibel i både datum och ort. Pma gärna om intresse finns.

tripsta

Ny medlem
Är i Chamonix just nu. Kom inte hit! Det finns ingen snö här. Får panik. Någon som är här och vill testa Verbier istället. Vi kan chartra en buss eller något, ska åka Brevent i morgon. Topp pisten. Sen blir det Gorillaz till 12-slaget.

Krilleeeeee

Ny medlem
Kille på 20 bast som drar ner själv första februari tills slutet av mars. Skicka gärna meddelande om nån vill åka! Alltid kul med nytt folk :)

Peete1

Ny medlem
Någon som hänger i Schweiz till vardags? Jag är här och pluggar nu men har svårt att hitta några på skolan som är sugna på lika mycket lössnöåkning som jag :)

Om någon är här eller är sugen på att åka lite runtomkring här, engelberg, davos, verbier, laax, andermatt osv så hör av er :) Äre några från sverige som är sugna så kan jag ordna boende i zürich iaf :)

// Peter

aklimamba

Ny medlem
Åker till Frankrike v6, Alpe d'huez. Kör snowboard offpist, åker iofs med charter men söker åkare som är lika sugna på puder som jag är! (Tog en sista minuten-resa)

Söker sällskap för ytterligare en resa till Alperna perioden v.8-->

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp