Restips Alperna för inte så ung men inte så gammal heller!

Mollygos

Ny medlem
Hej!
Är det någon som har tips för restyp till Alperna för en som tröttnat på UCPA? Jag och mina kompisar är runt 40 år och jag tycker det skulle vara kul med någon annan typ av resa som också är lite social ( vi tycker om att träffa folk och gå på bar) men att man har eget hotellrum och att det inte är 200 franska gymnasieungdomar på buffé😖.
Tacksam för svar
Malin

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Är väl bara planera själv då? Sikta på någon riktig (små-)stad som inte bara är massa hotell och semesterlägenheter så att det är lite mer blandat klientel och intressantare barer. Innsbruck, Davos, St. Moritz, Chamonix, Aosta eller liknande. Eller om ni står ut med lite längre från backarna, Luzern, Sion, Bludenz eller Chur typ. Finns säkert massa fler bra ställen jag inte har koll på…

För låter ju inte som ni vill ha bussresa direkt?

Stortlopp

Aktiv medlem
Är väl bara att boka och fixa själv?

Klurar själv på mayrhofen eller st anton (om det går att hitta vettigt boende). Boka. Sätta sig i bilen och åka. Klart.

Slaktaren

Medlem
Hej!
Är det någon som har tips för restyp till Alperna för en som tröttnat på UCPA? Jag och mina kompisar är runt 40 år och jag tycker det skulle vara kul med någon annan typ av resa som också är lite social ( vi tycker om att träffa folk och gå på bar) men att man har eget hotellrum och att det inte är 200 franska gymnasieungdomar på buffé😖.
Tacksam för svar
Malin
Ischgl bo på Schlosshotel Ischgl så slipper ni problemet med gymnasieungdomar och buffé flyg, till munchen o kör sista 3 timmarna .. Åk över till Samnuan o handla parfym o smink...

pkagstrom

Ny medlem
Hej!
Tacksam för svar
Malin
Kikar på resor till chamonix med omnejd, söker topptur, offpist, rando tur. Reser själv och kikar på ucpa, men har ingen erfarenhet av dem, är 43 och skulle ju inte vara så roligt om alla där är ungdomar och dessutom 200 st eller ännu fler 😬, finns ingen researr för oss "äldre" då ?

pontusp

Medlem
Kan varmt rekommendera UCPA i Chamonix och du kommer inte vara yngst. Min grupp (off piste adv) hade åldrar mellan ca 30-50 år, de äldre (skandinaver) var klart bättre skidåkare än de två yngre från UK/FR. Även på centret kommer du hitta likasinnade i samma ålder

pkagstrom

Ny medlem
Låter ju lite bättre 🙂 Typ den jag kikat mest på eller mediumsvår randotur av nått slag, bodde du i chamonix då eller argentiere ?

pontusp

Medlem
Bodde i Chamonix, hade lite samma tankar som du innan jag åkte och då kan ju Cham vara att föredra. De jag träffade som bodde i Argentiere verkade vara nöjda så det är nog tycke och smak som avgör…

bouctain

Ny medlem
Hej!
Tacksam för svar
Malin
Hej kolla skidresor-singelresa.se kanske passar dig

Topp