Resväg till Nord-Norge

TomasGothberg

Aktiv medlem
Resväg till Nord-Norge
Freeride,

Sitter och planerar resan upp till Lyngen över nyår. Hur är vägarna ifrån Mo i Rana & norrut på E6:an?

Utgår ifrån Uppsala & mellanlandar gärna i Hemavan 2 nätter för 1 dags turande för se till alla utrustning är i skick innan jag far vidare.
Är det smidigare att vända tillbaka till E45 o åka inlandsvägen upp?
Som jag ser är det bara 1 färja mellan Hemavan - Lyngen (Bognes - skarberget)

Någon som har erfarenhet av denna sträcka under den här perioden?

Senast ändrad:

stojje

Medlem
Resväg till Nord-Norge
Det är norgevägar, krokigt och ibland smalt, in och ut i fjordarna. Du sparar åtminstone 0,5-1 dag på att köra tillbaka till e45an...tyvärr, annars är det fint i Norge.

Servo2

Ny medlem
Resväg till Nord-Norge
stojje sa:
Det är norgevägar, krokigt och ibland smalt, in och ut i fjordarna. Du sparar åtminstone 0,5-1 dag på att köra tillbaka till e45an...tyvärr, annars är det fint i Norge.
Är det inte polarnatt kring nyår i Lyngen? Tura med pannlampa?

TomasGothberg

Aktiv medlem
Resväg till Nord-Norge
stojje sa:
Har bestämt mig för köra inlandsvägen upp, får se om jag tar norgevägen söderut när jag har med tid .)

Corin

Aktiv medlem
Resväg till Nord-Norge
TomasGothberg sa:
Freeride,

Sitter och planerar resan upp till Lyngen över nyår. Hur är vägarna ifrån Mo i Rana & norrut på E6:an?

Utgår ifrån Uppsala & mellanlandar gärna i Hemavan 2 nätter för 1 dags turande för se till alla utrustning är i skick innan jag far vidare.
Är det smidigare att vända tillbaka till E45 o åka inlandsvägen upp?
Som jag ser är det bara 1 färja mellan Hemavan - Lyngen (Bognes - skarberget)

Någon som har erfarenhet av denna sträcka under den här perioden?
Pax tura i hemavan!:)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp