Rossignol B3

Marenta

Ny medlem
Hej!
Är det nån här som provat de nya B3. Hur är dom jämfört med förra årets model osv..
Kommentarer?

MVH

Marenta

TobbeLinke

Ny medlem
Stämmer verkligen det där med att årets B3 är som förra årets B2!?!?! Jämför måtten på de olika:

B2 04/05: 113-76-93, specad för 50% pist, 50% offpist
B2 05/06: 116-78-105, specad för 50% pist, 50% offpist
B3 05/06: 120-83-110, specad för 30% pist, 70% offpist

I mina ögon verkar ju årets B2 och förra årets B2 mer lika varann än årets B3 och förra årets B2....

Jarle

Aktiv medlem
Årets b2 är förra årets b2 tror jag precis som tobbe och årets b3 är en "snällare" variant av förra årets b3 (årets b4)

Dunder

Ny medlem
årets b2or sägs vara styvare än förra årets b2or...

kan ingen berätta hur det är? är sugen på att åka telemark med b2or. kanske kombinera... (nej jag ska inte använda crossplate..)

Nojlas

Aktiv medlem
Kan bekräfta att årets b2:eek:r är styvare än fjolårets.
Mkt. trevliga skidor för övrigt...

Dunder

Ny medlem
hmmm. Sitter och har riktigt stor sug efter ett par faktiskt... verkar fina. Tror b3an skulle vara för breda för telemark i pist. och att jag klarar mig fint på b2or i svensk offpist (läs: Hinner inte använda FEEET-skidor)

dallan

Medlem
B2:an är grymt skönt om man vill ha en riktigt följsamm skida... men måste tyvärr säga att den försvinner lite tack vare den nya B3:an som är ännu skönare i pist.
Trots den lite bredare midjan så får man ett skönare skär i pisten, troligtvis pga att dom är lite lite styvare än B2:an. hur somhelst köp B3:an du, du kommer bli nöjd samma sak du som ville ha en B2:a köp B3 istället.

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp