Rossignol Scratch Proteen??

Vigebo

Ny medlem
Hoj
Ja nu är det att jag ska ha nya skidor nästa år och jag har redan börjat tänka på vilken skida :P
Tror ni att Rossignol Scratch Proteen är en bra skida för en som väger dryga 50 kg jag tänkte ta 158 cm och jag är själv 165 cm och är Rossignol Scratch Proteen
bra i puder snön ? någon som har erfarenheter och svara ?

O

ObbhA

Guest
venne jag har dom men jag vet inte o dom är bra i puder snö det ör dom säkert

B

balanselius

Guest
Är det bara jag som knappt förstår vad som skrivits i detta inlägg? "venne"? "hejsan"?

Carled

Aktiv medlem
Jag tror det är bättre och köpa en lite mer "vuxen" skida, inte en barnskida... Du komemr nog växa ur den ganska snabbt, dvs. tycka att den är för mjuk och så... Sen så gör nog inte något skidmärke puderskidor för barn... Så därför ska du nog sikta på en vuxenskida i minsta möjliga storlek, varför inte Fujative?

Vigebo

Ny medlem
jag har tänk på fujative med men jag vill ha lite mjuka skidor också men inte allt för mjuka är fujative bra i puder ?

Carled

Aktiv medlem
Bättre än Proteen... tror jag... Varför vill du ha mjuka skidor, för parkegenskaper lr?

linn_j

Ny medlem
jag har pro teen, dom är roliga i pisten och offpist också... köp längre än vad du hade tänkt om du vill ha roligt utanför parken...

Vigebo

Ny medlem
Njja jag gillar ej för långa skidor jag har ett par 148 or nu och jag tror ett par 159 blir pefekt eller ett par 155 nästa år jag växer ju!

Zweetchuck

Ny medlem
har ni sett den nya Factory serien från K2??? asså jag skulle vilja lägga vantarna på de nya Public enemy.... lr de nya Madtrix Mojo... ahh!! de e så läckra.....

jag håller med killen som skrev att du ska satsa mer på en "vuxenskida" om du inte vill köpa nya skidor igen sedan eftersom du förmodligen kommer växa som sjutton inom kort... proteen är ju lixom en junior skida, och junior skidor har ju inte bara trä i kärnan de har någon slags skumplast som är skittålig ( iaf om du är junior ) men om du inte är det så är risken stor att de knäcks aslätt eftersom du kommer att bli större och det pallar inte skum/trä kärnan... "vuxenskidor" har hel träkärna vilket är tåligare...

nu undrar du säkert "varför har inte junior skidor osså helträkärna?"... det tror jag har å göra med att juniors inte är lika starka i benen och behöver mycket lättarer skidor än "vuxna"... asså det är inge fel på proteen, om du är junior vill äsga...

lycka till med valet ;)... men kolla runt lite mer och tänk efter... vart kommer jag att spendera min tid på mina skidr.... själv ska jag sköpa skidor som pallar park och offpist... och då är t.ex Madtrix Mojo ett kanon val eftersom de är byggda för backcountry kickers men fungerar asbra i park med... om du inte tror mig så refererar jag till John Olsson som du säkert har hört talas om (om inte så är det dags o gö de), för han har nämligen Mojo....

välj klokt så att du inte ångrar dig ;) cya an peace out mi man

Vigebo

Ny medlem
ja nu till sommarn kommer jag säkert växa på mig lite det är ju ett dryga år dit så jag har länge och bestämma mig på jag får se hur lång jag är till vintern hinneri nte åka mer skidor i år mycket snöfattigt var nyss i kittel så =) aa jag vet vem jon är :P Jag har också tänkt på MoJo för det är en bra offpist park skida ajja tack iaf ;)

Grilljanne

Aktiv medlem
köp inte fujative...de är väldigt tunga plus att de är hur mjuka som helst... inte sköna offpist heller

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp