Ryggskydd ass-pad kombinerat?

hhmmmm

Ny medlem
Testade en Spine vest från POC igår men det funkade inte riktigt eftersom byxkanten/skärpet trycker upp skyddet mot nacken. Kan ju köpa en kortare modell på ryggskyddet men då får man inte skydd på nedersta delen av ryggen vilket är precis vad jag är ute efter.

Vad jag helst hade velat ha är ett skydd som är ett ass-pad+ryggskydd kombinerat? Alltså ett ryggskydd som är ihopsytt med vaderade shorts..för då lär det inte kunna glida upp (blir smärtsamt om det gör det=) ) Existerar ett sånt skydd?
Pallar inte lägga 1700kr på POC-skyddet och börja sy i det själv vilket annars kanske är ett alternativ.

Alternativet är att köpa höga loose-fit hängslebyxor så att inget pressar upp ryggskyddet men några sådana byxor hittar jag inte i Sverige. Några tips på sådana?

Carled

Aktiv medlem
Komperdells ryggskydd går dels ganska långt ner samt att ryggskydden har en lite ögla längst ner. Den är tänkt att haka på den knapp som sitter på deras crash pants. Genious mao! Du kan ju även sy på en liten knapp eller liknande på mjukisbrallor/lager 2-brallor.

Annars är ju tipset att ha ryggskyddet under klädlager, och inte ytterst vid jacka/byxa... Har man det innanför lager 2-tröjan brukar det hålla sig på plats mycket bättre om tröjan är ned stoppad i brallorna.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp