Ryktestråden 13/14

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Dags för årets ryktets tråd då den ligger uppe på TGR redan ;)

Dalbellos nya "freeride" sko med gång läge. Lupo

K2 pjäxor: Pinnacle Freeride:

SX alpina skor:

Salomon kommer med teach inserts till Quest pjäxorna.

Fyll på!!!

Senast ändrad:

Hybbe

Ny medlem
Varför görs fortfarande pjäxor med gåläge som inte har teach inserts?

Senast ändrad:

DrJ

Medlem
Hybbe sa:
Är väl många som åker med Duke/Tour/Guardian/Adrenalin. Kostar väl pengar med både inserts och sulbytarmekanism. Det senare väger ju också lite mer.

Hybbe

Ny medlem
DrJ sa:
Hybbe sa:
Är väl många som åker med Duke/Tour/Guardian/Adrenalin. Kostar väl pengar med både inserts och sulbytarmekanism. Det senare väger ju också lite mer.
Ok kan stämma!
Då ändrar jag frågan varför görs inte alla pjäxor med gåläge så att det går att byta ut sulorna till sulor med teach inserts?

PNyberg

Ny medlem
DrJ sa:
Hybbe sa:
Det är väl bara att erbjuda vanliga sulor som standard och att man kan köpa till techsulor för ett par hundra?
Ex. BD Factor.

DrJ

Medlem
PNyberg sa:
DrJ sa:
Hybbe sa:
Det är väl bara att erbjuda vanliga sulor som standard och att man kan köpa till techsulor för ett par hundra?
Ex. BD Factor.
Mjo men det blir ju tyngre och dyrare att utveckla och tillverka. Men visst jag håller med, äger både Factor och Cochise light :) Men Factorerna är till salu.

DrJ

Medlem
Någon som hört nått om att Blizzard skall släppa lättviktsmodell av Cochise? Tyckte Blizzardkillen i Lindvallen sa något om det.

Dannepanne

Aktiv medlem
Antar att alla redan vet det, men Atomic kommer ju köra ett coop med JW och våra egna Frej Jönsson och Lucas Stål Madison.

SiSt

Ny medlem
Dynafit Beast, howdyhow!!!

Dynafit Beast 16

Hvis ikke den hælen der har mer elastisitet enn de de har i øyeblikket, så skjønner ikke jeg en dritt. Bare å kaste alle FKS-ene mine? :D:P:cool:

Eh, ble bedt pent om å plukke ned bildene. De fleste har vel sett de? Evt ligger de ute andre steder.

Senast ändrad:

R00bert

Medlem
Någon som vet var man kan sälja en njure (eller två), så man har råd med beasts och pjäxor som funkar med beast? :P

Korsbandet

Ny medlem
Prylgalen som man e blir man givetvis sugen på ett köp...

...va ska du ha för njuren då? Nyskick eller?

R00bert

Medlem
Priset sägs ju landa på $1000 enligt TGR så jag vet inte, har dålig koll på svartmarknadspriset för njurar. Den är i alla fall bättre begagnad skulle jag vilja påstå. Den har fått ta emot en hel del skit genom åren men har alltid gått igenom besiktningen. Magsparkare undanbedes

Glisseur

Aktiv medlem
Har precis torrtestat ett par Lupo inomhus och första intrycket var riktigt bra. Hyfsat låg vikt, bra passform, bra spännen och rejäl switch för gåläget. Enda riktiga minuset är väl färgen och designen enligt min mening, den ser lite billig ut faktiskt. Men det kan man ju leva med.

To be continued on snow...

Senast ändrad:

FF

Ny medlem
Glisseur sa:
Har precis torrtestat ett par Lupo inomhus och första intrycket var riktigt bra. Hyfsat låg vikt, bra passform, bra spännen och rejäl switch för gåläget. Enda riktiga minuset är väl färgen och designen enligt min mening, den ser lite billig ut faktiskt. Men det kan man ju leva med.

Ser biffig ut, bra. Men hur är det med gåläget, bra ROM? Tech-sulor? Sulorna ser inte utbytbara ut.

Glisseur

Aktiv medlem
Gåläget är väl som dom flesta liknande pjäxor, helt ok men såklart inte i klass med ett par renodlade turpjuck. Ingen möjlighet för sulor med techinserts.

Senast ändrad:

Nojlas

Aktiv medlem
Glisseur sa:

Klämde också på Lupo:n häromdagen. Blev positivt överraskad. Dock verkar den ha lite mjukare innersko än Krypton Pro - bra eller dåligt? Själv gillar jag mina hårda innerskor.
Väldigt synd att den saknar tech-inserts - då hade den varit ett givet val för mig.

AndreasM

Ny medlem
Nojlas sa:
Glisseur sa:

Klämde också på Lupo:n häromdagen. Blev positivt överraskad. Dock verkar den ha lite mjukare innersko än Krypton Pro - bra eller dåligt? Själv gillar jag mina hårda innerskor.
Väldigt synd att den saknar tech-inserts - då hade den varit ett givet val för mig.
Läste på Teton att Lupo skulle komma med Tech inserts, blir nog grymt bra. Kör krypton nu och är sjukt nöjd. Gångläge och gummi sula vore fint, tech inserts skadar ju inte heller. Då är man iaf inte begränsad av pjäxorna.

Har jag förstått det rätt att Krypton ersätts med Lupo och Krypton Pro med Lupo SP?

Broddan

Ny medlem
AndreasM sa:
Nojlas sa:
Glisseur sa:

Läste på Teton att Lupo skulle komma med Tech inserts, blir nog grymt bra. Kör krypton nu och är sjukt nöjd. Gångläge och gummi sula vore fint, tech inserts skadar ju inte heller. Då är man iaf inte begränsad av pjäxorna.

Har jag förstått det rätt att Krypton ersätts med Lupo och Krypton Pro med Lupo SP?
Krypton Pro ersätts inte utav Lupo, KR Pro är exakt samma nästa som i år men i knall gul färg. Lupo är ny modell alla Krypton med walk mode. Ser solid och schyst ut när jag sett på den och gåläget ska vi slutproduktion vara kraftigt och bombsäkert. Men känns kanske lite sent att komma med det nu när de flesta andra märken haft detta ett par år?

Grunden till att inte alla pjäxor med walk mode görs med tech är självklart en kostnadsfråga där märkena antingen måste utveckla inserts själva alternativt köpa de från Dynafit eller Scarpa.
En annan stor grund är den amerikanska marknaden där det efterfrågas just pjäxor med walk mode men utan tech eftersom "freeride" användarna inte vill bli beblandade med turfolket.

I tillägg till Beast 16 från Dynafit så kommer också en helt ny TLT6 sko som tar över efter TLT5. Blir bredare läst än tidigare och styvare flex.

Övriga skvaller är väl att

- Salomon Rocker2 115 byter serie till den nya Quest serien som kommer nästa år. I Quest serien går också Rocker2 90 in och i tillägg kommer en ny modell, Quest 105.

- Völkl kommer med 2 helt nya modeller. "One" och "Two" 116 respektive 124 under fot, mycket rocker och rejäl taper.

- Völkl V-Werks Katana. Byggd likt V-Werks RTM och Code. Lättare och styvare än dagens Katana, brutalt tunn och sjukt fett utseende. Önskar jag kunde posta en bild på denna men var fotoförbud när vi såg denna för drygt en månad sedan.

- Ny Marker F12 EPF med bredare skruvar byggd efter Duke EPF. F10 är kvar precis som vanliga F12 men F12 EPF kommer i tillägg.

- Look köper och gör en kopia av Salomons Guardian. I "utbyte" gör Salomon en kopia av Plum Guide, dock oklart om denna kommer redan till nästa säsong eller först 14/15.
Så tydligt byte/sammarbete gällande turbindningar mellan Look/Salomon.

- Ryktas om en styvare Fischer Vakuum Ranger med walk mode. Svårt att klämma ut rörande personer på info men får nog veta mer i januari. Tippas bli på 130-140 flex, dock är Fischers flex generellt rätt mjuka.

Förutom hårda prylar så kommer

- Haglöfs med en randonne serie kläder med tightare passform och ännu bättre ventilation/andning än Vassi.

- Elevenate ser grymma ut med fortsättning på det som redan är riktigt bra i år samt en ny modell med längre jacka och färgerna/färgkombinationerna som kommer är de bästa jag sett hos något klädesmärke på många år. Intressant!

U

user133436

Guest
Ingen info om Armadas bredare modeller? Bubba, norwalk osv.... Gillade dock mina TST skarpt.

PNyberg

Ny medlem
BHÄÄÄM!
nya "freerando"lagg från line...Sick day 125,110,95 (alltså tre olika modeller...inte måtten på skidorna...holy pintail batman!). Ser bra ut

PNyberg

Ny medlem
SiSt sa:
PNyberg sa:
BHÄÄÄM!
nya "freerando"lagg från line...Sick day 125,110,95 (alltså tre olika modeller...inte måtten på skidorna...holy pintail batman!). Ser bra ut
Ikke særlig lette...? Ikke så mye pintail heller egentlig? 150-ish - 125 - 137?
125-110-95 hade jag kallat för en pintail :P
Men nja..inte superlätta nej. Men det var nog inte tanken heller. Därav freerando (älskar det ordet :P )

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp