Sälen Säsong 12/13

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Tjena!

Är bara lite nyfiken på att se ifall det är några som ska göra en säsong i Sälen detta år? :D

Bor nämligen i närheten av Örebro, så skulle va soft att dela bil med någon upp också i så fall!

PEACE

Lojjsan

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Rezzmus sa:
Tjena!

Är bara lite nyfiken på att se ifall det är några som ska göra en säsong i Sälen detta år? :D

Bor nämligen i närheten av Örebro, så skulle va soft att dela bil med någon upp också i så fall!

PEACE
ska upp till sälen för intervju nu en 21-23 september!:) dock bor jag i Lund så kommer nog ta bussen från göteborg

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Luu sa:
Rezzmus sa:
Tjena!

PEACE
ska upp till sälen för intervju nu en 21-23 september!:) dock bor jag i Lund så kommer nog ta bussen från göteborg
Okej, härligt! Jag ska nämligen föra min andra säsong i lindvallen/högfjället. Så va mest nyfiken på vad för folk som sökt och blivit kallad till intervju :)

Men som sagt, erbjuder plats om någon vill sammåka upp till Sälen när jobbet väl börjar :)

ItsTricky

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Jag ska med upp på intervju helgen i sälen nu den 21 September! Bor i GBG och tänkte ta bussen upp men förstod inte riktigt när man senast skulle boka den, så nån vänlig själ får gärna upplysa om detta asap!

Lojjsan

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Rezzmus: Jag har sökt liftvärd på tandådalen/hundfjället och kommer i så fall göra min första säsong:)

om det är någon från lund/malmö/helsingborgsområdet som ska upp nu för intervju och vill samåka så hojta till. Är väldigt intresserad av att köra bil upp men vill inte göra hela resan själv.

Itstricky: till mig sa dem att man kommer få ett mail den 14 september med all information om intervjuhelgen och bussreserna osv så det är väl bara att vänta tills dess:)

matte_90

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
När ringde dom er förresten?
Fick iväg min ansökan rätt så sent, typ runt den 30:e aug, om det skulle spela någon roll.

matte_90

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Luu sa:
matte_90 sa:
När ringde dom er förresten?
Fick iväg min ansökan rätt så sent, typ runt den 30:e aug, om det skulle spela någon roll.
jag skickade in min ansökan typ den 29 augusti kanske och de ringde mig nu i fredags:)
hmm okey :| , hoppas det fortfarande finns chans att dom ringer. Var nämligen på intervju i Örebro förra året, men blev bara reserv.
Får ta och ringa upp ditt imorrn dårå och kolla läget.

Senast ändrad:

Lojjsan

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Rezzmus: Jaa jag är så himla taggad!:D kommer dock bi riktigt sur om jag inte får jobb haha. vet du hur svårt det är att få komma på intervju/ få själva jobbet osv?:)

Itstricky: Vi ses antagligen på bussen dårå, är det troligaste alternativet för mig hittills:)

Matte_90: skulle tippa på att de började ringa folk runt onsdag/torsdag förra veckan, verkar så med dom jag snackat med iaf.Men det finns väl kanske en chans att dom ringer fram till fredag då mailet ska skickas ut med all info:) Hoppas du hör från dem snart då!

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Luu sa:
Rezzmus: Jaa jag är så himla taggad!:D kommer dock bi riktigt sur om jag inte får jobb haha. vet du hur svårt det är att få komma på intervju/ få själva jobbet osv?:)
Hahha, det kan jag förstå! Men får du chansen att jobba där uppe så ta den. Annars gör du ett stort misstag :D Det är ju många som söker jobbet så det är klart det är svårt att få det. Men var dig själv och ta det lugnt så ska det inte va några problem :)

När jag va på intervju så var jag sjukt nervös. Ville verkligen ha jobbet. Men när man träffade cheferna så släppte allt! Dom är så riktigt trevliga :)

Lojjsan

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Rezzmus sa:
Luu sa:
Hahha, det kan jag förstå! Men får du chansen att jobba där uppe så ta den. Annars gör du ett stort misstag :D Det är ju många som söker jobbet så det är klart det är svårt att få det. Men var dig själv och ta det lugnt så ska det inte va några problem :)

När jag va på intervju så var jag sjukt nervös. Ville verkligen ha jobbet. Men när man träffade cheferna så släppte allt! Dom är så riktigt trevliga :)
Ja jag tänker verkligen inte missa detta om jag får chansen, känns som en perfekt grej att göra nu efter studenten!:) får verkligen hålla tummarna och låta bli att vara nervös på intervjun hehe:D
Tur det, otrevliga människor är så dryygt. Men han som ringde om intervjun var väldigt trevlig iaf så förhoppningsvis ett gott tecken:D

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Luu sa:
Rezzmus sa:
Luu sa:

Ja jag tänker verkligen inte missa detta om jag får chansen, känns som en perfekt grej att göra nu efter studenten!:) får verkligen hålla tummarna och låta bli att vara nervös på intervjun hehe:D
Tur det, otrevliga människor är så dryygt. Men han som ringde om intervjun var väldigt trevlig iaf så förhoppningsvis ett gott tecken:D
Ahrå, det är riktigt bra :)
Hahha, det går nog bra! :D
Var det Jonas som ringde dig kanske? :D

Lojjsan

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Rezzmus sa:
Luu sa:
Rezzmus sa:

haha öh hmm det kanske det var ja!:) hörde inte på så noga förrän de nämnde vad det gällde stod mitt inne på Malmö central när samtalet kom:D samma som ringde dig?

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Luu sa:
Rezzmus sa:
Luu sa:
haha öh hmm det kanske det var ja!:) hörde inte på så noga förrän de nämnde vad det gällde stod mitt inne på Malmö central när samtalet kom:D samma som ringde dig?
okey okey :) nej, men antog att det var han bara :D

ItsTricky

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Rezzmus: sökte tandådalen!
Luu: Bussen behövs inte bokas förrän man fått mejlet då? Skönt! Så man inte missar att boka den :)

Lojjsan

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
itsTricky: tror det, i och med att vi inte fått någon information än så är det väl det mest logiska:) sökte du bara tandådalen eller hundfjället också?:)

Rapee

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Tjenare! någon som ska upp på intervju till tandådalen den 21-23 som kickar snowboard ? eller nå annat ljuvt ?=), från örebro eller i närheten?:)

Wikstrom9112

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Kan väll skriva in jag med då: Ska tillbringa säsongen i Lindvallen. Blir första säsongen för mig så det vore kul att få lite koll på folk som ska upp! Fyller 21 i år. Jobb är klart och boende fixar dom :) Skulle börja någon gång i början av december men inget fast datum. Beror väll på när snön kommer! Någon mer som ska till Lindvallen...?? tips från folk som vart där mottages gärna. Vad får man liksom inte missa?? :) Over and out!!

// Wikström

Senast ändrad:

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Danny_Ramone sa:
Hur svårt är det att fixa ett hyffsat centralt boende i Sälen i vinter?
Är du första säsongare? För har du otur så kan du bli placerad på gubbmyren. Man annars hamnar man i boendena vid lammet & grisen. Om du ska till Lindvallen vill säga

Senast ändrad:

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Wikstrom9112 sa:
Kan väll skriva in jag med då: Ska tillbringa säsongen i Lindvallen. Blir första säsongen för mig så det vore kul att få lite koll på folk som ska upp! Fyller 21 i år. Jobb är klart och boende fixar dom :) Skulle börja någon gång i början av december men inget fast datum. Beror väll på när snön kommer! Någon mer som ska till Lindvallen...?? tips från folk som vart där mottages gärna. Vad får man liksom inte missa?? :) Over and out!!

// Wikström
Jag gör min andra säsong i Lindvallen i år :)

magnusericsson

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Rezzmus sa:
Danny_Ramone sa:
Är du första säsongare? För har du otur så kan du bli placerad på gubbmyren. Man annars hamnar man i boendena vid lammet & grisen. Om du ska till Lindvallen vill säga
Helt ärligt så tycker jag det är mycket skönare att bo på gubbmyren. Murkelvägen 17 är en totalt awesome stuga. Nya och Gamla personal känns det som att det är så mycket hets på allt folk. Visst gubbis är lite längre ifrån, men om man har tillgång till bil så är där awesome som sagt!

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
magnusericsson sa:
Rezzmus sa:
Danny_Ramone sa:
Helt ärligt så tycker jag det är mycket skönare att bo på gubbmyren. Murkelvägen 17 är en totalt awesome stuga. Nya och Gamla personal känns det som att det är så mycket hets på allt folk. Visst gubbis är lite längre ifrån, men om man har tillgång till bil så är där awesome som sagt!
Varje område har sina för-och nackdelar :) gubbis är iofs lite lugnare, men inte lika nära till backen. Jag blev placerad på dammkölsåsen min första säsong. Riktig bra stuga!

Wikstrom9112

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Rezzmus sa:
Wikstrom9112 sa:

// Wikström
Härligt!!! :D Fick jobb på just lammet. Ligger det långt bort från backen eller?? fatta som att man fick bo rätt nära eller på övervån. på resturangen. Svårt att utläsa från kartorna man kollat på (pistkart.)

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Wikstrom9112 sa:
Rezzmus sa:
Wikstrom9112 sa:

// Wikström
Härligt!!! :D Fick jobb på just lammet. Ligger det långt bort från backen eller?? fatta som att man fick bo rätt nära eller på övervån. på resturangen. Svårt att utläsa från kartorna man kollat på (pistkart.)
Du kommer bo med gångavstånd till backen på MAX 5mintuer! Så det är riktigt nära :D Det ligger som en liten "personal by" runt restaurangen. Det är massa stugor. Så antar att det är där i så fall :)

BoNZaI

Medlem
Sälen Säsong 12/13
Jag o tjejen kom just hem från våra intervjuer i Örebro.
Trevligt folk som roddade och vi hoppas båda på goda nyheter de kommande veckorna
Går allt vägen kommer vi hamna i Liften i Lindvallen/högis i vinter :)

21 år gammal, andra säsongen (första i stöten för två år sedan)
Står på bräda till vardags

Hon 19, första säsong och kör både bräda och skidor.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp