Sälen Säsong 12/13

emelieeklof

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Jag ska vara på plats till mån den 26 nov. Helst några dagar innan. Kanske runt den 20-23..

Finns det någon vänlig själ där ute som har en plats över som ska upp samtidigt?
Jag bor i Norrköping, men kan ju alltid mötas upp någonstans.

Av erfarenhet från tidigare säsong i Hemsedal så va det inte alls kul med krångliga bussar och tåg, glömde till på
köpet väska på vägen.
Vore najs med sällskap och få en kul start på säsongen! :D

Hör av eeerr!

Jockenissen

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Tjääna alla taggade snowbumps!
Jag börjar bli jävligt desperat efter boende uppe i sälen nu.
Skall upp med 3 vänner med dem får iaf boende via skistars. Så jag tänkte höra om någon vet något sätt att hitta boende på lätt för kommande säsong antingen för bara en person alternativt det bästa/roligaste vore väll om man kunde hitta en stuga för minst 4 då!

Hör gärna av er om ni har något tips på hur man löser boende, blocket / hyrastuga och liknande hemsidor besöks frekvent i letande efter någonting vettigt!

MVH Joakim, första säsongare till sälen

tovajacobsson

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Heej:) Äre några som åker upp från göteborgsområdet? Hur tar ni er upp isf? Jag åker väl upp första helgen i dec typ, sällskapa maybe? :)

BoNZaI

Medlem
Sälen Säsong 12/13
Inte bestämt mig än.
Skall vara uppe 3.e dec.
Så kanske helgen innan det.
Haha köra i klungor är inte riktigt min grej, men kanske det

kaian

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Vad tjänar man egentligen på ett säsonsjobb på ett utav skistars skidanläggningar? Jag sökte för denna säsong, men fick tyvärr ingen plats.. Får försöka igen nästa år!

magnusericsson

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
kaian sa:
Vad tjänar man egentligen på ett säsonsjobb på ett utav skistars skidanläggningar? Jag sökte för denna säsong, men fick tyvärr ingen plats.. Får försöka igen nästa år!
Du åker inte upp för att spara pengar. Du åker dit för att supa upp dem och ha fruktansvärt roligt!

Rezzmus

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
magnusericsson sa:
Du åker inte upp för att spara pengar. Du åker dit för att supa upp dem och ha fruktansvärt roligt!
Fast ALLA åker ju inte dit för att supa upp sina pengar! :D Men ha kul.. självklart, svårt att inte ha kul i Sälen!!!

BoNZaI

Medlem
Sälen Säsong 12/13
Sann historia. Lär spendera bra mycket mer tid i backarna än på Harrys och högis.. Och självklart på vägarna. Bilkörning i Dalarna på vintern spöar det mesta! ;)

BoNZaI

Medlem
Sälen Säsong 12/13
Förresten. Ni som skall jobba för skistar. Har ni gjort era webkurser i värdskap?
Körde klart min och kom till sista sidan, därifrån kan jag inte trycka mig varken vidare eller tillbaka :S
Så kan inte slutföra kursen...

Edit, löste sig nu, godkänd osv. woop!

Senast ändrad:

Jockenissen

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Tjääna!
Tänkte bara lägga in ett litet ord här om att jag och några vänner skall upp och arbeta i sälen över säsongen nu 2012/2013 och tänkte bara höra om det var några fler som skulle upp som ville ses i backen på en jävel.
Söker även en extra person till stuga vi har som ligger 10 min gång avstånd från tandådalens liftarna.
Vi har en fristående stuga som har en säng över och skulle gärna se nån skön person till hoppa in där!
PM:a vid intresse

johanfrbrg

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Tja!! Någon som kan berätta lite för-& nackdelar med att bo i Skistar-boenden (personalboenden)?
Vi ses i vinter people!

magnusericsson

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
johanfrbrg sa:
Tja!! Någon som kan berätta lite för-& nackdelar med att bo i Skistar-boenden (personalboenden)?
Vi ses i vinter people!
De är som vilken stuga som helst. Åtminstone den jag bodde i, sen finns ju även kollektivboende, så som BPA och bunkern.. En stor fördel som jag älskade var att kostnaden för boendet drogs direkt från lönen, vilket innebar att du aldrig såg de pengarna och saknade aldrig de.

emis

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Hejsan
Någon som vill jobba med events och kommer att befinna sig i Sälen under vintern?
Jag jobbar på PS Communication och söker nu en person till som kan vara stand in om ordinarie personal blir sjuk samt vid extra events. Du kommer jobba i backen där ni har er svantplats är och du kommer att få ha sjukt snygga lila kläder på dig!!
Det krävs att du finns tillgänglig måndagar och fredagar hela säsongen för att du ska kunna ta på dig detta uppdrag.
Du kommer att få "lön" för att vara stand in!!
Skicka omgående ditt cv till mig på emelie.jacobsson@ps-communication.se

Kinkan

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
emis sa:
Hejsan
Någon som vill jobba med events och kommer att befinna sig i Sälen under vintern?
Jag jobbar på PS Communication och söker nu en person till som kan vara stand in om ordinarie personal blir sjuk samt vid extra events. Du kommer jobba i backen där ni har er svantplats är och du kommer att få ha sjukt snygga lila kläder på dig!!
Det krävs att du finns tillgänglig måndagar och fredagar hela säsongen för att du ska kunna ta på dig detta uppdrag.
Du kommer att få "lön" för att vara stand in!!
Skicka omgående ditt cv till mig på emelie.jacobsson@ps-communication.se
du fick mig vid "sjukt snygga lila kläder!!" skickar en ansökan på en gång

MiaAndersson

Ny medlem
Sälen Säsong 12/13
Hej!:) Blir skidlärare i Lindvallen i vinter för min del!:) Är det någon som ska upp dit den 14 december på introduktionsmötet? Tänkte om man skulle samåka i bil? Jag åker från Jönköping :)

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp