Sälen utan målsman & under 18.

Jeppemannennn

Ny medlem
Tjenare, det är så att vi är 5 polare som vill åka till sälen under v.7 utan målsman. Men verkar ju tyvärr så att man inte får boka stuga om inte alla som bor där är 18 eller har målsman med sig?
Det är en som är 18år & resten fyller 18 nu iår.

Undrar ifall ni har några idéer om hur man kan göra, ifall det finns någonstans där man kan boka eller om man helt enkelt får vänta till 2018... Tacksam för svar!

Zonnelied

Medlem
Ni kan ju alltid försöka med någon privat uthyrare som kan vara schysstare än Skistar. De sätter ju sina egna regler. Att hyra genom Skistar är nog att glömma dock...

Isaktamio

Ny medlem
Jag tror inte det kommer vara några större problem. Var iväg med mina kompisar i Vemdalen under nyår, där två utav oss ej va 18+. Dock så var vi ju fem stycken som va 18+. Men när jag hämtade nycklarna till stugan räckte det med att visa bokningsnr så var det klart, kollade inte leg eller ngt liknande (hämtade nyckeln ensam då de andra inte hade kommit än). Så jag tror egentligen att ni kan ljuga om er ålder när ni bokar och låta er kompis som är 18 hämta nyckeln själv, de kommer ju knappast komma och hälsa på mitt i veckan ;)
+ att Skistar kom och lagade vår bastu mitt i veckan och anade inget ont :)

Jeppemannennn

Ny medlem
Ingen som har tips på sida där dem hyr ut privat stugor? Är väldigt sent ute så finns väll inte mycket kvar men alltid värt ett försök...

OlofM

Aktiv medlem
Regler är ju till för att hållas, så ni får nog glatt vänta till nästa är.

Men helt off topic, jag va i Sälen i helgen och ankommer man efter de har stängt reception(efter ca kl 18) lägger de ut en nyckel i ett skåp och då kontrollerade skåpet inte ålder eller att det var namnet i bokningen som hämtade ut nyckeln...

Jeppemannennn

Ny medlem
Känner det med, vore surt om dem kom på att inte alla var 18 och man fick åka hem... Några tusen rätt i sjön :/ Ska kolla vad föräldrar & vänner tycker! Tack för att ni svarat :)

jet

Aktiv medlem
Finns en anledning till att jag har 27 års åldersgräns på min lägenhet när vi hyr ut. Vet hur det är att vara 18... ;-)

OlofM

Aktiv medlem
Isaktamio sa:
OlofM sa:
Regler är ju till för att hållas, så ni får nog glatt vänta till nästa är.
Jo, det stämmer ju. Men ibland får man tänja lite på dem för att stimulera sin skidabstinens :|
Haha, det var ju liksom lite det jag menade... försökte bara ha en lite ironisk ingång på mitt inlägg. Om man läser mellan raderna på fortsättningen på mitt meddelande så kanske man förstår vad jag menar :)

Isaktamio

Ny medlem
OlofM sa:
Haha, det var ju liksom lite det jag menade... försökte bara ha en lite ironisk ingång på mitt inlägg. Om man läser mellan raderna på fortsättningen på mitt meddelande så kanske man förstår vad jag menar :)
Jaha förlåt, trodde du var ännu en gammal sur gubbe ;) Mitt inlägg var inte heller särskilt seriöst, skulle kanske lagt till en sån här ;) istället för en :| för att göra det tydligare ;)

Topp