Sälj till rätt pris :)

martin-jansson

Aktiv medlem

martin-jansson

Aktiv medlem
HIttade felet, det var binero som skrev över DNS posterna när jag ändrade mailinställningarna för domänen… Bör funka om 15-20 min igen.

Tack alla som kollade :D annars hade jag inte upptäckt det på ett tag :P

Senast ändrad:

martin-jansson

Aktiv medlem
Vore även roligt att få veta om någon använt sig av tjänsten skarpt och vad resultatet blev? :D
Själv sålde jag ett par pjäxor och ett par boots och fick sålt bägge på två dagar, vet inte om det beror på att priset var för billigt, helt rätt eller om jag helt enkelt hade tur dock, men så snabbt har det nog aldrig gått förut att sälja något :P

Senast ändrad:

Skidsuge-Erik

Ny medlem
Tror mig märka att du justerat en del sen jag sist prövade för några veckor sen. Stort hopp mellan 8-9 år och 10 +.. 50-250 kr och 1800-2100 kr.

Sålde ett par skidor i nästan nyskick, knappt nån repa. 2003 års skida. Sålde den för 500. Völkl p50 för övrigt. 8000 nya. Där prickar inte tjänsten in min skida riktigt. Har för mig att den funkade bättre förut.

martin-jansson

Aktiv medlem
Skidsuge-Erik sa:
Tror mig märka att du justerat en del sen jag sist prövade för några veckor sen. Stort hopp mellan 8-9 år och 10 +.. 50-250 kr och 1800-2100 kr.

Sålde ett par skidor i nästan nyskick, knappt nån repa. 2003 års skida. Sålde den för 500. Völkl p50 för övrigt. 8000 nya. Där prickar inte tjänsten in min skida riktigt. Har för mig att den funkade bättre förut.
Yes har ändrat lite så den ska räkna på inköpspris istället för uppskattat pris i butik idag. Kan nog behöva ses över lite till, det hoppet är ju alldeles för högt tex. ^_^

blom

Aktiv medlem
Bra där
@martin-jansson ! Som en konsumentpsykologinörd jag är kommer jag att tänka på att du tar udden av det psykologiska fenomenet "endowment effect" som innebär att vi övervärderar det vi äger, jämfört med hur andra skulle värdera samma produkt.

Men, det finns fortfarande en utmaning: jag som äger exempelvis ett par skidor, kommer troligtvis att bedöma att de är mindre slitna än de faktiskt är. Har du några tankar på hur man ska kunna få till en mer objektiv bedömning av hur välanvända prylarna är? Kanske göra det möjligt att ladda upp en bild och låta någon annan bedöma hur sliten prylen är?

Eller, när du gjort en seed-runda och dragit in några miljoner från VC-kapitalister och affärsänglar för att utveckla din MVP kanske du kan satsa på fotoigenkänning? Om användaren tar en bild på sin produkt, kan en smart algoritm automatiskt bedöma hur välanvänd den är.

martin-jansson

Aktiv medlem
blom sa:
Bra där ! Som en konsumentpsykologinörd jag är kommer jag att tänka på att du tar udden av det psykologiska fenomenet "endowment effect" som innebär att vi övervärderar det vi äger, jämfört med hur andra skulle värdera samma produkt.

Men, det finns fortfarande en utmaning: jag som äger exempelvis ett par skidor, kommer troligtvis att bedöma att de är mindre slitna än de faktiskt är. Har du några tankar på hur man ska kunna få till en mer objektiv bedömning av hur välanvända prylarna är? Kanske göra det möjligt att ladda upp en bild och låta någon annan bedöma hur sliten prylen är?

Eller, när du gjort en seed-runda och dragit in några miljoner från VC-kapitalister och affärsänglar för att utveckla din MVP kanske du kan satsa på fotoigenkänning? Om användaren tar en bild på sin produkt, kan en smart algoritm automatiskt bedöma hur välanvänd den är.
Tack :)

Ja det med att bedöma skick är ju svårt, 4 alternativ som det är idag är lagom, har man fler blir kan det bli svårt att välja :P Men risken finns ju så klart att man väljer ett bättre skick än vad någon annan skulle bedöma att det är just för att man vill få så mycket betalt som möjligt.

Att ladda upp foto är inte dumt, men risken finns att det tar förlång tid att få en bedömning. Kanske lägga upp foton och en liten beskrivning istället på varje skick och anpassa dem efter vilken grupp man valt,
t.ex för skidor:
"Nyskick"- "Inget till minimalt med slitage så som repor på belag och topsheet"
"Helt OK"- "Repor på belag och topsheet förekommer men inget som påverkar funktionen, kantslip kanske behövs"
"Välanvänt"- "Större/fler repor i belag, kanske behöver lagas eller har lagats, topsheet har mycket repor, rostiga stålkanter etc."
"Håller ihop iaf…"- "Stora repor eller hål i belag, topsheet kanske har släppt på vissa ställen, stålkanter med skador"

Automatiskt fotoigenkänning vore ju det bästa, så är du villig att investera så är det helt klart ett alternativ ;)

martin-jansson

Aktiv medlem
kappakomplett sa:
Verkar vara helt oberoende av vad som skrivs i "Modell eller namn?".
Ja i dagsläget har den ingen annan funktion än om man vill dela länken med någon, så de ser vilken produkt man kollat priset på. Men kommer ev. användas i framtiden till beräkningen med.

RWD

Aktiv medlem
martin-jansson sa:
Vore även roligt att få veta om någon använt sig av tjänsten skarpt och vad resultatet blev? :D
Själv sålde jag ett par pjäxor och ett par boots och fick sålt bägge på två dagar, vet inte om det beror på att priset var för billigt, helt rätt eller om jag helt enkelt hade tur dock, men så snabbt har det nog aldrig gått förut att sälja något :P
Fick sålt sambons skidor till slut.
Tog ett tag dock
Skida från 2010. Rek nypris 6500, men tror jag gav c:a 5000 för dem. Fick 1400 vilket jag tycker var ok. De var verkligen i nyskick. 12-1500 enligt din sida nu. Men när jag kollade för en liten stund sen var det 1650-1850.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp