Säljes: UCPA Skidsafari Argentiére v. 5, inkl flyg & transfer från Göteborg

zinkpasta

Ny medlem
Säljes: UCPA Skidsafari Argentiére v. 5, inkl flyg & transfer från Göteborg
Kort version:
Jag är en idiot. Jag har en bokad UCPA-resa till Argentière (Skidsafari Randonnée) v. 5 (28/1 - 4/2) inkl flyg ToR Göteborg. Köp den av mig och njut av offpist i Alperna. Allt* ingår för 9999kr (kostar ca 13000kr annars, plus att platserna är slut så det blir svårt även om man sitter på en hög med pengar). Hör av er genast, här eller till min mail: nobagelsnobagels@gmail.com

* Inte vin och sprit, men flyg från Göteborg, transfer från Geneve, alla måltider, liftkort för 6.5dagar, skidguide i 6 dagar, skidutrustning, sond, spade, osv...

Längre version:
Som sagt, jag är en idiot: Jag har bokat en resa med UCPA och alltför sent insett att jag inte kommer kunna åka med. Pga detta så kostar det mig en slant om jag skulle avboka, men om någon annan tar över resan så förlorar jag "bara" mellanskillnaden mellan vad jag säljer den för och totalpriset. Ett bättre alternativ alltså..

Vad är det för resa?
Denna: http://www.ucpa.se/aktivitet/safaris/skidsafari-randonne-argentiere
"Detta är nästan ett måste för dig som är en duktig off-pist åkare på jakt efter de bästa åken, gynsammaste snöförhållandena där både glaciäråkning och bestigningar med stighudar kan ingå. Förutom Chamonix kommer ni att under 2 heldagar få möjlighet att bergssluttningarna i Schweiz (Verbier eller annan ort), Italien (Courmayeur eller annan ort) och/eller andra vackra och okända områden i Haute Savoie."

När?
v. 5, dvs 28/1 - 4/2. Flyg ToR Göteborg.

Kan man åka även om man inte bor i Göteborg?
Absolut, dock får man då lösa resan till Gèneve själv. Eller resan till Göteborg.

Övrig info:
Jag hade tänkt åka med tre goda vänner, nu kan du få chansen att bli vän med dem då ni antagligen kommer att dela rum (det går att lösa om du absolut inte vill) och åka skidor under veckan. Kanske även prata. Du kan även välja att bli ovän med dem, för samma pris!

Vad är UCPA?
Enligt vissa (mig bl.a.) är det en grymt fin upplevelse (framförallt för guider som hittar bra offpist alltsomoftast, och till ett svårslaget pris), enligt andra är det ren misär (dela rum med andra, ingen gåslever till frukost, fransmän som spexar osv.). Mer info finns på ucpa.se

Det saknas massvis med info här, men om någon är intresserad så hör av er snarast så pratar vi vidare!

mvh Kristian

Topp