Sällskap till decemberweekend?

nigh

Ny medlem
Jag har ett angenämt problem. Jag måste ta ut minst 13 dagar semester före nyår och mina tankar går direkt till skidåkning, så jag funderar på att åka upp till Åre för en weekendresa i december, men jag har ont om resesällskap då sambon inte har några semesterdagar att ta ut.

Så min undran blir helt enkelt: Är det någon som är intresserad av att slå följe eller mötas upp för skidåkning eller afterski?

Martin_Akesson

Moderator
Forumvärd
Det låter ju inte alls fel!
Har kanske inte möjlighet att haka på men här kommer iaf ett tips. Jag vet att många på Freeride är i Åre under skidtestet som är 8-11 dec.

nigh

Ny medlem
Det låter ju inte alls fel!
Har kanske inte möjlighet att haka på men här kommer iaf ett tips. Jag vet att många på Freeride är i Åre under skidtestet som är 8-11 dec.
Jag funderade på skidtestet och om det var så att det gick att boka skipass på torsdagen och tåg hem på söndagkvällen så hade det redan varit bokat. Nu när inget av de två går så blir jag lite mer tveksam. Flyga hem går ju, men det blir lite meckigare och så kvarstår att det inte blir någon skidåkning på torsdagen.

nigh

Ny medlem
Rackarns @nigh jag känner igen problemet! :giggle:
Vad kör du för typ av åkning?
Enbart pist, Offpist, har du turprylar?
Jag har åkt pist i över 35 år, men bara enklare offpist med guide hittills. Jag köpte dock ett par skidor för bättre offpiståkning precis innan pandemins alla restriktioner slog till, sen har jag inte åkt något de senaste åren. Turprylar har jag inte, jag föredrar lift uppför och skidor nerför :)

farsan56

Aktiv medlem
Funkar det inte så bra för dig testhelgen ta en senare helg.
Innan Jul är det lugnt i backarna och det öppnar fler backar eftersom.
Till Jul ska allt vara öppet, så dagarna innan brukar vara guld, allt öppet och lite folk.
Berätta inte för någon annan, det här är våran hemlighet 😉

nigh

Ny medlem
Funkar det inte så bra för dig testhelgen ta en senare helg.
Innan Jul är det lugnt i backarna och det öppnar fler backar eftersom.
Till Jul ska allt vara öppet, så dagarna innan brukar vara guld, allt öppet och lite folk.
Berätta inte för någon annan, det här är våran hemlighet 😉
För mig funkar testhelgen bra, men som jag skrev ovan verkar både SJ och Skistar vara emot att vi åker dit då.

Jag har varit uppe runt jul några gånger och uppskattar det också.

Topp