Säsong 08/09, någon som vill med?

Josefine88

Ny medlem
Hejsan Alla Där Ute!

Jag vill göra en säsong i vinter någonstans men vet inte vart. Jag va i St Anton förra säsongen, vilket var perfekt. Nu vill jag testa på ett nytt ställe och undrar därför om det är någon som har något tips på vart man hittar jobb och boende så här sent? Om någon är sugen på att hänga med är det bara säga till!

josefinklippberg@hotmail.com

pump

Ny medlem
Hej Josefin!

Vi är två killar från Göteborg och Varberg som på ett eller annat sätt ska ner! Vi har funderat på St Anton men jag tyckte det ligger så jäkla lågt..? byn på bara 1300 eller? hur var snön förra säsongen? Vi har varken boende eller jobb men däremot en saab vi tänkte köra sönder på vägen ner! Kan ju kanske samåk om inte annat. Jag kommer inte åka ner förän typ 3 januari men Isac kanske åker i början på dec om vi bara kan bestämma oss för nåt. Hur går dina tankegångar? Har du nåt tips på boende och jobb i St anton annars? nåt nummer, mail eller person man kan prata med?

Mvh

Tomas

Natha

Ny medlem
hej!

Jag är en tjej från Göteborg som skall till Österrike i vinter, var har jag inte bestämt än. Funderade också på att bila ner, eller kan man samåka? Är i London för tillfället så kommer också åka ner runt 3 januari så har ni plats kvar hade det varit kanon, om ni vill ha med mig då vill säga. Hur skall ni göra med boende och jobb? på plats eller hemifrån?

Hör gärna av er! nathalie-hansson@hotmail.com

// Natta

Josefine88

Ny medlem
Tja Thomas,

St Anton alltså? Ja det är kanonbra och, att byn ligger relativt lågt gör ingenting eftersom man hela tiden befinner sig i backen förutom när man är ute och festar el hemma och sover efter en hård dag. Jag rekomederar att åka ner i mitten av november om ni vill ha jobb och boende. jag jobbade som kock på pizzaburgerxpress vilket va superroligt:) Jag har tyvärr inget nr men chefen som ni ska prata med äger 2 restauranger och 1 hotell så det finns stor möjlighet att få jobb på ngt av ställena. Han heter i vilket fall som helst Haider Laurenz.

Snön va lite trist i januari men november, december, februari och mars va underbara.
Jag skulle vilja åka nu så fort som möjligt, jag skulle dock gärna vilja ha ngnstans att bo först. Det är inte helt enkelt att fixa boende på plats, självklart går det med det blir inte specc nära stanton och det blir tufft att ta sig hem med buss senare på eftermiddagen. Annars kan man ju gå:) Det gjorde jag varje dag 40 min in till centrum och 40 min hem:)

Hör av er om ni har fler frågor (poolarjosse88@hotmail.com) el om ni bestämmer er för stanton.

pump

Ny medlem
Tack för all info Josefine! Jättebra. Jag håller på att skicka mail till olika personer som hyr ut lägenheter i St Anton nu.. Natta, klart du kan åka med ifall vi bestämmer oss för Anton :) Och om vi åker med bil i jan vill säga.. Kan hända att Isac vill ner tidigare och det e han som har bilen.. Men vi försöker lösa ett boende nu innan eftersom vi kommer ner såpass sent. Jag själv har tänkt att söka nåt barjobb på plats när jag är där..

sanna_a

Ny medlem
Yes jag letar och ær mycket intresserad av en sovplats om ni finner nått och behøver en till!!! !! :D:D

Natha

Ny medlem
Jag är helt klart på om ni hittar något boende, eventuellt har jag en till som är på, om det behövs fler, och vad det gäller transport så har jag ingen möjlighet att åka förrän i slutet av december, början av januari men jag har också bil... vet inte om den funkar att åka till alperna med men om man tar det lite lugnt så. Jag har också tänkt söka lite restaurang jobb därnere men det är alltid skönt att ha något fixat innan. Sen om det är i st. Anton, Bad Gastein eller annanstans spelar mindre roll.

C

car0l1ne

Guest
Jag och en kompis hade tänkt åka ner i början av december, Så delar gärna boende med :)

C

car0l1ne

Guest
Tycker ja. blir ju både lättare och billigare om man är flera. :)

Natha

Ny medlem
ja precis, och det är alltid roligare att vara flera. Någon som har några kontakter eller tips? är det st Anton som gäller? eller Bad Gastein? vart bor folk, i Sverige, funderar på att köra ner för det känns som det billigaste alternativet men jag åker inte förrän runt 4 januari :/ Hur går det för dig pump? hittat nått?

pump

Ny medlem
Naah asså jag håller på och tittar för fullt. Har mailat lite folk som hyr ut. Ska maila några till... Jag får återkomma ;) om inte jag har nån bil så åker jag gärna med dig Natta. För i början av jan är perfekt för mig!

Natha

Ny medlem
Grymt, jag kör isf från Göteborg måste dock sälja in iden med min fina bil till mamma, hon kommer dö av panik att jag skall köra den till alperna men men, har du körkort? Vet inte om jag pallar att köra hela vägen själv! hör av dig om du behöver hjälp, jag försöker kolla lite också, snackar lite tyska om du behöver någon sådan hjälp

pump

Ny medlem
Nice! Ja jag har körkort och kör skitfort så vi kommer fram i tid! Hälsa mamma ;) Haha nä men klart vi turas om att köra annars blir man ju farligt trött bakom ratten.

berndtsson

Ny medlem
Jag om min flickvæn som kommer från varberg ska till st anton i januari till slutet av april ær det tænkt. Vi har inte boende, finns det några som har något som kanske ær sugna att dela med oss:) Eller några andra skøna mænniskor som kanske vill hitta nåt tillsamans med oss..vi letar før fullt men blir ju før dyrt att bo sjælva så några roomies ær givet ;) Hør av er!

Tjing

Natha

Ny medlem
Jag blir gärna roomie! Har ni några bra kontakter? Jag hjälper gärna till och försöker så mycket det går så hör av er om ni behöver hjälp! Ha det gött

niagi

Medlem
Ska göra projekt nu i vinter och då det inte blev nåt med det boendet jag hade klart så e jag på egentligen vart som helst där det är ett antal svenskar (då jag ska göra en film under vintern om säsongsarbetare). Så om ni vill ha en trevlig kille med er så e jag så gott som på.

Har själv tidigare varit inne på St. Anton eller Bad Gastein men om någon ska någon annanstans som verkar bättre så är jag öppen för det.

Har körkort och är gärna med på en plats i en bil och kan hjälpa o köra.

Hör av er

//Ulf

pump

Ny medlem
Haha fan det verkar ju hur kul som helst Ulf! Jag ska själv göra en dokumentär/snowboardfilm med skyhöga ambitioner.. Kunde kanske slå oss ihop? Har fortfarande inte hittat nåt i St anton men jag börjar fundera på Val d nu också.. Har ett boende på g där men det är för jävla litet bara :) typ 20-25 kvm och man får trycka in sig 4 pers för att ha en ok hyra. Hur går det för alla andra??

wesslan88

Ny medlem
tjena är lite i ett desperat läge..jag måste komma iväg att åka skidor..har lite problem att kunna planera eftersom ja gör lumpen e bara hemma varannan helg..men gör så gott som möjligt..har de blivit något beslut om var destinationen blir.. jag delar gärna ett boende som sagt blir roligare och billigare om men e fler..hade lite planer på att dra till sölden men följer me nästan var som helst..bara de finns snö bra backar å afterski..

e en skön kille från gbg...har körkort, dock ingen bil..hade tänkt att åka ner runt 5 jan å va där tom slutet av mars..känner ni att ja e rätt person att ha me kan ni kontakta mej
t_wesslau@hotmail.com

//wess

niagi

Medlem
Schysst pump, är typ liknande jag ska göra, skulle väl gärna välja franska delen av alperna men kan absolut ingen franska så vet inte hur det är med sånt... Annars skulle jag lätt åka till Val D/T eller Cham eller nåt sånt ^^

berndtsson

Ny medlem
Shit, ja hær verkar ju vara många som ær laddade! Kan bli en bra sæsong;) Vi behøver boende!! Hør av er..Petter&Emma

Linkstar

Ny medlem
Hey yo. Vi är två grabbar som är sugna på att dra ner i början av januari... Funderar på Bad Gastein eller st:anton... Är det någon som har någon ide var man ska bo billigt? eller någon som vill dela boende? Skulle ju vara hur sweet som helst... Aja, bara hojta till om nån är pepp... Heepåer

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp