Säsong 19/20 Kanada

felixduner

Ny medlem
Tja!

Har planer på ett välbehövligt uppehåll från plugget och är sugen på att köra någon månad i Kanada med start december. Har ingen superstark preferens gällande var, men har fått upp ögonen för Fernie och Revelstoke. Sitter någon inne på info gällande de olika orterna är det självklart varmt välkommet!

Just nu är väl det mest kritiska boende, så undrar egentligen det mesta kring detta! Kanske främst hur det är smidigast att lösa, då jag förstått att det står mellan långtidsrabatt på hostel eller lägenhet? Letar även ett gäng att dela boende med, såklart!

Att pitcha sig själv är väl inget man gör på daglig basis, men kort och gott är jag en Felix på 22 år som flydde Skåne för Göteborg för ett par år sedan. Alltid lockats av säsong och nu ser det äntligen ut att bli av när studierna får kliva åt sidan ett år framöver!

Hojta gärna till om ni funderar i liknande banor, hade varit kanon att få bolla det hela med några!!

Daniel-T

Ny medlem
Tjena!

Jag planerar att åka 2-3 månader till Kanada i vinter. Jag har bara precis börjat kolla på boende men jag lutar mot att åka till Fernie. Dels så är det möjligt att hitta ett vettigt boende i anslutningen till liftarna och sen så verkar det vara en riktig schysst community. Jag är dock öppen för förslag!

Senast ändrad:

KajsaFondelius

Ny medlem
Jag säsongade i Fernie i vintras och det var helt magiskt. Leta efter boende tidigt på facebook grupper: fernie bc renters och moving to fernie 19/20. I värsta fall ta någon vecka på the raging elk hostel då jag hade många vänner göra så först och sedan hitta boende för vintern på plats!

NilsBerg

Ny medlem
Tjena!
Jag och tjejen letar boende i Revelstoke för en månad i vinter. Har försökt maila Alpine Inn men inget svar. Ska man ringa dem för att få långtidsrabatterna som jag hört talas om :)?

Annars vad är bästa taktiken för beodne utöver att försöka lösa på plats?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp