Säsong 22/23

OlssN

Ny medlem
Säsong 22/23
Hej Freeride!

Jag heter Viggo är 20 år och kommer från Gävle. Jag har blivit otroligt sugen på att köra min första säsong i alperna, alternativ Åre.
Eftersom detta blir min första säsong och jag har aldrig besökt alperna så tar jag gärna emot alla goda råd och tips som ni har!
Är en erfaren åkare som älskar skidåkning och är inte kräsen med varken boende eller jobb.

Några frågor som jag har är:

Vart?

Har läst mycket om St Anton, Val Thorens, Verbier osv.
Är en "resort skier" som gillar att åka överallt på berget (helst utanför), så ett ställe med hyfsat liftsystem och gärna "relativt" easy access till bra åkning utanför.
Har aldrig gått på tur men vill gärna!

Jobb?

Har erfarenhet av att jobba inom logistik och lager men ser det som svårt att hitta ett säsongsjobb där nere där det är meriterat att man kan köra gaffeltruck.
Finns det en hemsida eller annat forum där man kan söka efter säsongsjobb såsom diskare, städare, servitör, bartender mm?
Eller är bästa sättet att åka ner och börja knacka dörr?

Pengar?
Har sparat upp en hyfsad summa men vilka onödiga köp och utgifter bör man akta sig för?
Vad är era bästa "spartips" för en skibum?

Ser ut att bli en solosäsong men om någon leter polare att åka med så hör av er! Särskilt om någon vill dela boende!

HannesW

Ny medlem
Säsong 22/23
Tjena! Letar du fortfarande efter folk? Tänkte åka ner till Kitzbühel i Österrike denna säsong! Hade varit sjukt kul att få med sig någon/några!!

lillmacke1

Ny medlem
Säsong 22/23
Tja! Vi är 3st som ska till Cervinia! 2 av oss kommer från Sandviken/Gävle, den 3e från Uppsala, vore fett om du ville hänka :)

Topp