Säsong alperna 17/18

majajohansson

Ny medlem
Säsong alperna 17/18
Haaaalllå alla skidvänner!
Medveten om att säsongen inte ens är slut men jag är redan obeskrivligt taggad på nästa haha. Gjorde en säsong i St.Anton vintern 15/16 och är nu sugen på en andra men på ett nytt ställe, Engelberg lockar men är öppen för förslag! Sååå är här några sköna bummare med samma tankar som vill dela boende? Let me know. Tänker för övrigt att jag vill göra en hel säsong från liftöppning till stängning. Ha de fint, ciiiiaaao

Senast ändrad:

johngustafsson

Aktiv medlem
Säsong alperna 17/18
Jag har kört säsong i Engelberg i vinter, och det är bra. I vinter har dock det varit extremt snöfattigt (Sämsta vinter sen de började mäta 1865), men det blir förhoppningsvis bättre. Dock blir det uppåkt ganska snabbt, och om jag skulle göra en till säsong skulle jag överväga att åka till ett mindre känt ställe. T.ex Disentis eller Andermatt. Andermatt har dessutom fantastisk touring, om man är intresserad av det.

/ J

oggekjell

Ny medlem
Säsong alperna 17/18
Tjena!

Har samma plan vad gäller full säsong, studieavbrott påskrivet och allt! Åker själv. Har tänkt mig Chamonix, mest för att det känns som en grym utgångpunkt för så mycket bra åkning men även pga att det är högst belägt. Vet dock att det varit dåligt i år men jag håller tummarna helt enkelt, Kanada blir för meck. Även kollat Val Thorens som ligger högt men där skiljer sig livsstilen lite antar jag. Är helt klart sugen på att hitta både åk- och rumskamrater!

/ O.K

Ingmann

Ny medlem
Säsong alperna 17/18

@oggekjell

Gjorde säsong i Val Thorens förra året och Chamonix i år och livsstilen skiljer sig rätt mycket åt som du säger.
Är du taggad på att tura och åka svåra åk med likasinnade är Chamonix the place to be. Är det däremot park och pist som gäller är Val Thorens ett bra val.
Sen kan jag ju flika in att Chamonix är en riktig by medan Val Thorens är en resort vilket är rätt tydligt.
Vilken av dom två jag föredrar är väl rätt tydligt ;)

alexibara

Ny medlem
Säsong alperna 17/18
Velar mellan Verbier och Engelberg!

Någon som kan rekommendera ngn av orterna, gärna motivering också ;)

Ruddan

Ny medlem
Säsong alperna 17/18
Tja! Är inne på samma spår. Tycker Saalbach området verkar trevligt. Förmodligen en stor fördel rent ekonomiskt att åka till Österrike till skillnad från Schweiz.

Säsong alperna 17/18
Jag har funderat.
Tänker att jag inte vill " säsonga" då de kan vara piss en längre period på orten man tänkt bo på , istället vill jag ha möjlighet att dra till BC Japow en längre period och inte ligga ute med hyran för en lägenhet i alperna. Därför tänker ja att man kan köra en månad på en ort...
1. Hur i helvete får man ett kontrakt på en månad, går det ens ? finns det någon svart marknad för säsongskort, någon man kan hyra av i en månad bara?
2.tror ni någon står ut att ha en inneboende i en månad,förutsatt att man betalar hyran eller delar på den...

Maskmask

Ny medlem
Säsong alperna 17/18
Jag är grymt taggad på en till skidsäsong, planerna är någonstans i Alperna! Kravet är skönt gäng och möjlighet till att tura. Som det ser ut nu så åker jag nog själv, men hade varit trevligt att dra ihop ett gäng och fixa boende innan. Har precis gjort en säsong i Whistler och puderabstinensten börjar eskalera!!

ChickenJoe

Ny medlem
Säsong alperna 17/18
Även jag tänkte söka mig ner mot alperna den kommande säsongen, mer exakt vart det blir har jag inte hunnit planera ännu förutom att Österrike lockar mest i nuläget. Känner att skidsuget börjar sparka in ordentligt nu då jag i stort sett gick miste om hela säsongen i år, först en bruten fot sen Vietnam-resa och i stort sett direkt efter det blev det flytt till Portugal. Dessa dagar då temperaturen pendlar mellan 33-40C i skuggan så saknar man snön lite extra mycket så det har börjat planeras lite löst. Vore fantastiskt trevligt om man kunde hitta sig ett skönt gäng här som man kunde dela ett boende och några flaskor vin med där nere! (eller ja.. där uppe med tanke på mitt nuvarande boende)

leek123

Medlem
Säsong alperna 17/18
Efter två säsonger i Val D'isere så är jag sugen på något annat säsongen 17/18. Tanken är att satsa 100% på skidåkningen, framför allt tura mycket. och styra något schysst kollektiv. Tänker att Italien kan vara schysst, många system, fina berg och god mat!

Säsong alperna 17/18
Tjena Maja!

Jag kommer dra till Chamonix för en andra säsong och är taggad till 1000 för galet mycket skidåkning. Man blir förälskad i staden och bergen där, vill bara ha mer. Har en grym lägenhet på g nu så om du fortfarande letar roomies så hör av dig:)

Facebook: Linn Höije Pettersson

Coolalexcool

Ny medlem
Säsong alperna 17/18
Vill du utbilda dig till skidlärare eller snowboardlärare och jobba på en skid/snowboard skola under säsongen så har Snowminds.se fortfarande öppet för ansökan.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp