Säsong Alperna 17/18

Gandersson

Ny medlem
Tjena! jag och en polare har bestämt oss för att styra ihop en säsong till vintern, det är vår första säsong men vi har åkt mycket skidor båda två och är inriktade på Österrike men öppna för förslag. Vi har kollat en del på området kring Zillertal och Mayrhofen och tycker det verkar högst aktuellt!

Någon som säsongat eller varit i området? Någon som vill avråda oss från Zillertal och tipsa om någon annnat system? Några som har liknande tankar och letar roommates/åkpolare? Alla svar mottages tacksamt!

Ha de gott så länge
//Gustaf

Bergkvistca

Medlem
Tjena, hur gamla är ni och vad är syftet med er säsong? Skidåkning/fest etc? Letar nämligen också efter några sköna människor att göra säsong med! Hör gärna av er på Facebook om de låter intressant: Calle Bergkvist☺

carolinet

Ny medlem
Gandersson sa:
Tjena! jag och en polare har bestämt oss för att styra ihop en säsong till vintern, det är vår första säsong men vi har åkt mycket skidor båda två och är inriktade på Österrike men öppna för förslag. Vi har kollat en del på området kring Zillertal och Mayrhofen och tycker det verkar högst aktuellt!

Någon som säsongat eller varit i området? Någon som vill avråda oss från Zillertal och tipsa om någon annnat system? Några som har liknande tankar och letar roommates/åkpolare? Alla svar mottages tacksamt!

Ha de gott så länge
//Gustaf
Mayrhofen är helgrymt. Jag har själv spenderat 5 vintrar där. (Mayrhofen har tendensen att locka tillbaka säsongarna år efter år)
Mayrhofen har väl egentligen allt du kan tänkas önska i snöväg. Bra pister, puder finns men vad Mayrhofen antagligen är mest känt för är väl parken. Så är ni park rats hamnar ni rätt :)

Det brukar dock vara klurigt att hitta boende. Ska ni jobba så brukar en del jobb erbjuda boende, men långt ifrån alla. Utöver det är Gasthof zillertal det smidigaste säsongsboendet. Saftiga priser dock, men alla som bor där blir som en stor familj. För att inte tala om beer pong turneringarna dom arrangerar varje måndag, grymt ös!

Tror däremot inte att after ski och fest kan jämföras med t ex st Anton och Bad Gastein, om det är det nu är ute efter.
Meeen med det sagt menar jag inte att Mayrhofen inte har något festliv alls, tvärtom! :)
Säsongen avslutas dessutom med den bästa festivalen jag nånsin vart på - Snowbombing! tjohooo

Hej!
Vi på Johns Restaurang i val thorens er lige ved at starte på at forberede næste season vi har både jobs og sängplatser både til ansatte og ikke ansatte.
ang jobs søger vi
opvaskere
service
kokke
vi er et super frisk team med godt humør og der er masser af fart på men også masser af tid til at stå på ski.
Man bor i en lägenhet med 5 personer totalt. De ligger super centralt i byn både till pist och nattliv.
Om du har några frågor eller funderingar angående säng, lägenhet eller om du er intresseret i et fedt job er du välkommen att
ringa +33 679 174 356 eller på mail fogsgaard@yahoo.com
Med Vänlig Hälsning Thomas

Gandersson

Ny medlem
Bergkvistca sa:
Tjena, hur gamla är ni och vad är syftet med er säsong? Skidåkning/fest etc? Letar nämligen också efter några sköna människor att göra säsong med! Hör gärna av er på Facebook om de låter intressant: Calle Bergkvist
Tjo! vi är 20 respektive 21år, både skidåkning och fest är självklart inräknat! Men huvudsyftet är att spendera mycket tid på skidorna så festandet kommer nog att komma lite i andra hand!
Vore absolut kul att dra ner några fler tillsammans!

Gandersson

Ny medlem
carolinet sa:
Mayrhofen är helgrymt. Jag har själv spenderat 5 vintrar där. (Mayrhofen har tendensen att locka tillbaka säsongarna år efter år)
Mayrhofen har väl egentligen allt du kan tänkas önska i snöväg. Bra pister, puder finns men vad Mayrhofen antagligen är mest känt för är väl parken. Så är ni park rats hamnar ni rätt :)

Det brukar dock vara klurigt att hitta boende. Ska ni jobba så brukar en del jobb erbjuda boende, men långt ifrån alla. Utöver det är Gasthof zillertal det smidigaste säsongsboendet. Saftiga priser dock, men alla som bor där blir som en stor familj. För att inte tala om beer pong turneringarna dom arrangerar varje måndag, grymt ös!

Tror däremot inte att after ski och fest kan jämföras med t ex st Anton och Bad Gastein, om det är det nu är ute efter.
Meeen med det sagt menar jag inte att Mayrhofen inte har något festliv alls, tvärtom! :)
Säsongen avslutas dessutom med den bästa festivalen jag nånsin vart på - Snowbombing! tjohooo
Grymt med någon som har koll på området! är som sagt inte alls bestämda om vart det blir men mayrhofen och runt omkring lockar kraftigt!
Om man ska fixa jobb med tillhörande boende lär man behöva söka innan man åker ner eller?
Vi hade väl någon tanke om att vi skulle söka jobb på plats men det kanske är lättare sagt än gjort..:)
vad är Gasthof zillertal? något typ av vandrarhem eller är det ett utsatt boende för säsongare? vet du vad det kostade att bo där?

carolinet

Ny medlem
Gandersson sa:
carolinet sa:

Grymt med någon som har koll på området! är som sagt inte alls bestämda om vart det blir men mayrhofen och runt omkring lockar kraftigt!
Om man ska fixa jobb med tillhörande boende lär man behöva söka innan man åker ner eller?
Vi hade väl någon tanke om att vi skulle söka jobb på plats men det kanske är lättare sagt än gjort..:)
vad är Gasthof zillertal? något typ av vandrarhem eller är det ett utsatt boende för säsongare? vet du vad det kostade att bo där?
Jobb med boende är lättast att hitta innan man åker ner, men det är inte överdrivet många som erbjuder boende. Hotell Strass har personalboende och det är där jag själv har jobbat. Funkar bra att jobba där så länge man är på ägarens goda sida. Ägaren är tyvärr en riktig satmara och gör precis som hon vill och känner för med sina anställda och bryr sig egentligen inte ett smack om dom (tips, bli inte sjuk). Men annars har dom bra jobbtider och du får välja mellan heltid/deltid, jobba i restaurangen som servitör eller i barerna som antingen bartender eller glasscollector. Väldigt simpla jobb som inte kräver erfarenhet, förutom bartenderyrket ofc. Annars är det oftast skidskolorna som erbjuder personalboende.

Gasthof zillertal är ett hotell men ena delen av hotellet är säsongarlägenheter. Förra året var 4 av 6 lägenheter upptagna av svenskar hehe. Det är grymt att bo där, aningen pricy kanske med tanke på att man är 4 pers som delar på ett sovrum (2 våningssängar), och ett "vardagsrum"/kök. Priserna varierar från säsong till säsong. Lättast är helt enkelt att maila dom :)

Ber om ursäkt för sent svar, hänger tyvärr ganska sällan här numera!

RubenP

Ny medlem
Hi,
This is Ruben from Gasthof Zillertal. We had many Swedish guest for the season and they told me about this forum. If you are looking for season accommodation in Mayrhofen for the 2018 / 2019 season, feel welcome to check us out (there are still a few apartments left):

Season apartments in the Gasthof.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp