Säsong i Österrike 21/22

Säsong i Österrike 21/22
Hallå freeriders!!!

Om läget i världen tillåter planerar jag att säsonga på en skidort i alperna kommande vinter. Jag är 20 år och spenderade vintern 20/21 i Åre där jag jobbade restaurang, vilket var grymt kul, men nu är jag sugen på ny plats, nytt härligt folk och ännu trevligare skidåkning!

Jag är mest inne på Ischgl, Österrike, men är öppen för förslag : ))
Någon som är eller har varit i samma situation, och som skulle vilja synka eller har några goa tips gällande boende, jobb och annat att dela med sig av?

Hoppas vi hörs!
Alva

Säsong i Österrike 21/22
Hejsan,'
det finns ju massor med härliga skidorter här nere.Själv bor jag sedan 5 år i Mayrhofen i Zillertal och trivs förträffligt.Här har vi ju skidåkning året om om man vill på Hintertux glaciären 2,5 mil härifrån.Totalt finns det 6 stora skidsystem i dalen störst är Zell am Ziller/Gerlos /Königsleiten alla hopbundna.
Jobb finns alltid inom hotel/restaurang svenska ungdommar har gott rykte då dom oftast är duktiga i spåk.Jag jobbar själv som skidlärare här.
Ischgl är i mitt tycke en av dom bästa skidortena ,men ganska dyrt.
Sen finns ju tex Zell am See,Schladming som ingår i jättesystemet Skiamade.
Ett annat jättesystem är Wilde Kaiser med orter som Kitzbuhl,ligger inte långt härifrån.St Anton är ju väldigt populärt bland svenska ungdommar och också super.Ja det finns som sagt massor att välj bland,men vänta inte för länge boendena för säsongare tar snabbt slut.Lycka till!Hör av dej om du har frågor.
Skidhälsningar Åke

Säsong i Österrike 21/22
Hejsan,'
det finns ju massor med härliga skidorter här nere.Själv bor jag sedan 5 år i Mayrhofen i Zillertal och trivs förträffligt.Här har vi ju skidåkning året om om man vill på Hintertux glaciären 2,5 mil härifrån.Totalt finns det 6 stora skidsystem i dalen störst är Zell am Ziller/Gerlos /Königsleiten alla hopbundna.
Jobb finns alltid inom hotel/restaurang svenska ungdommar har gott rykte då dom oftast är duktiga i spåk.Jag jobbar själv som skidlärare här.
Ischgl är i mitt tycke en av dom bästa skidortena ,men ganska dyrt.
Sen finns ju tex Zell am See,Schladming som ingår i jättesystemet Skiamade.
Ett annat jättesystem är Wilde Kaiser med orter som Kitzbuhl,ligger inte långt härifrån.St Anton är ju väldigt populärt bland svenska ungdommar och också super.Ja det finns som sagt massor att välj bland,men vänta inte för länge boendena för säsongare tar snabbt slut.Lycka till!Hör av dej om du har frågor.
Skidhälsningar Åke
Grymt svar! Tack snälla!!!

Selmacuba

Medlem
Säsong i Österrike 21/22
Tja! Jag är i samma situation jag själv! Sugen på en säsong men inte säker på varken vart eller med vilka. Som det ser ut nu drar jag ner själv i januari men är inte sugen på att betala hyran själv. Letar efter lite folk att dela boende med. Sugen på St Anton i Österrike just men är öppen för förslag!

Säsong i Österrike 21/22
Hejsan,
jag är ju "skibum" på heltid då jag bor här nere.Några tips är att vänta inte för länge med att hitta boende.St Anton är ju populärt,men det finns 96 skidorter bara i Tirolen.Ischgl är en fantastisk skidort men kanonfina system då du kan åka över till Schweiz också,Sölden,min hemmaort Mayrhofen med hela Zillertal och Hintertuxglaciären allt på ett kort,Zell am See,Schladming,Bad Gastein osv osv.Försök att hitta lokaltidningar att leta i eller sätt in en annons.Vill du jobba finns alltid påhugg inom resturang/hotell brist på folk nu efter pandemin.
Vet inte men har du skidlärar kompetens så finns alltid jobb(jag jobbar själv som som sådan)Hör av dej om du har frågor.Lycka till!!
Skidhälsningar Åke

Jerre95

Ny medlem
Säsong i Österrike 21/22
Tja! Jag är i samma situation jag själv! Sugen på en säsong men inte säker på varken vart eller med vilka. Som det ser ut nu drar jag ner själv i januari men är inte sugen på att betala hyran själv. Letar efter lite folk att dela boende med. Sugen på St Anton i Österrike just men är öppen för förslag!
Skickade precis ett PM till dig :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp