Säsong i Revelstoke 18/19

AxelSundell

Ny medlem
Tjena! Har varit sugen på att åka till Kanada 2 säsonger nu men har inte riktigt haft någon att åka med och känns lite segt att dra iväg ensam!
Men ser ju att sjukt många här är peppade, är lite inne på revelstoke jag också men är öppen för förslag och vore kul att hitta några att dela boende och hänga med!
Nått kollektiv vore sjukt kul med massa skidentusiaster!
Är 22 år gammal o lätt att ha o göra med, hör gärna av er om ni vill ha nån att bo samt åka med!
Tänkte vara där 3-4 månader o bara åka o njuta! :)

MolleUrhed

Ny medlem
Hallå alla!

Kul att se så många taggade på Revelstoke, ska också dit i vinter är tanken (och förhoppningsvis få med mig några av de jag säsongade med i Val Thorens)! Som andra har varit inne på vore det fett att hitta ett hus att bo ett större gäng i, annars ser ju Alpine Inn inte helt fel ut.

Mvh, glad kille från Linköping som nu sparar säsongskapital i Oslo :)

Carllarsson

Ny medlem
Tjääääna!
Hade planer på att åka till Revelstoke förra säsongen men blev aldrig riktigt av. Så satsar på att sticka nu iår istället! Om nu någon där ute skaffat ett stort boende, eller kommer, och har en plats över så hade jag mer än gärna hängt med!
Med vänlig hälsning, grymt laddad 20-årig kille

KlaraHolmgren

Ny medlem
Har någon bokat boende än? Annars bokar jag gärna Alpine inn tillsammans med ett gäng. Tänkte landa i Kanada någon gång första/andra veckan i januari.

A_Scott

Ny medlem
Jag är också intresserad av att hitta folk som vill dela boende på Alpine Inn. Dock kommer jag förmodligen landa 2:a veckan i December ?

Shellstrom

Ny medlem
Jag hörde inget från Marta så jag bokade ett eget rum på Alpine Inn, samma rumstyp som det pratades om tidigare i tråden.

Two Bedroom Kitchen Suite:
Total 70 sqm, 2 double size beds in each of 2 bedrooms, a big living room(226 sq.ft large, having a sofa-bed or a folding bed or a mattress in it),a full kitchen, a 4-pieces bathroom, mountain view, heating & A/C-controls, free local calls, Optic TV, free fiber in-room WI-FI, free-use public computer(with WIFI) and photocopy & fax & scan, free-use barbecue, free pass for Aquatic Center (swimming pool, slide, hot tub, sauna, lazy river, steam house), free shuttle bus to the mountain resort in winter and a big supermarket within walking distance.

Priset är $2750/mån som vi delar på fyra. Rummet är bokat just nu från 10/12 till 26/3.

Än så länge är det bara jag som är helt klar så för tillfället finns det dels en säng i samma sovrum som mig och ett till sovrum med två stycken dubbelsängar.

Jag hoppas på att kunna hitta fyra personer som har någorlunda lika syn på hur man skulle vilja spendera sin tid i Kanada för att allt ska gå så smooth som möjligt.

Jag vill försöka åka så mycket off pist som möjligt, gärna komma igång ordentligt med turandet för att få så mycket puder det går om än att fokus ligger på att åka nerför inte att gå uppför.
Jag kommer att plugga halvfart på distans och kommer att jobba en del "hemifrån" men inget jobb på plats i Kanada. Jag har absolut inget emot att gå och ta några öl lite då och då men jag har ingen önskan om att festa fem dagar i veckan.
Utöver det så är jag 29 år och kommer ifrån Stockholm.

Sugen på att haka på rummet? Säg till!

EDIT: Rummet är fullt

Senast ändrad:

elvha

Ny medlem
Även jag har bokat ett rum på Alpine Inn första dec till sista mars som nu är fullt med fyra personer i tjugoårsåldern! Pepp!!

Senast ändrad:

SofieKrook

Ny medlem
Hej, bodde i Revelstoke förra säsongen och rekommenderar alpina Inn varmt. Det är bohemiskt med oroväckande tapetmönster men ägarna är helt fantastiska. Extremt trevliga och gör sitt bästa för ens trivsel.

Stuartsinc

Ny medlem
Hallå alla!

Drömmen om att åka skidor och bräda i Kanada ska äntligen bli verklighet och sökandet efter boende och tur-/åksällskap har precis satts igång. Min plan i stora drag är att åka över någon gång i december alternativt efter nyår (beror lite på hur min jobbsituation ser ut) och stanna i Kanada till slutet av mars. Det som är prio är tura, hitta så mycket puder som möjligt och gå någon lavinkurs för att bredda kunskaperna. Fest är inget som lockar särskilt men en öl då och då tackar jag inte nej till. Jag planerar även att skaffa en bil som man gärna får vara med och dela på om man är sugen. Jag är även öppen för andra orter än just Revelstoke (men jag tänkte att jag skriver här pga mycket aktivitet i tråden)

Hur ser statusen ut för alla? Lite längre bak i tråden har folk redan börjat boka boende, är det någon som fortfarande söker en roomie?

//Richard

Sarabergstrom

Ny medlem
Hejhejhallå!
Även jag är sugen på en säsong i Revy, dock lite kortare Jan-Mars. Är det någon som har en sängplats över får ni gärna hojta till!

Jag är 23 år och bor i Stockholm. Var i Kanada en kortare visit förra säsongen och blev helt kär, måste bara tillbaka för en längre period!

fellkan

Ny medlem
bodde på alpine inn, sjukt kul. dom större lägenheterna har 2 sovrum med 2st 120 sängar i varje, vi bodde 5 st i vårt med en madrass i vardagsrummet. väldigt mycket plats för 5 pers jämfört med många boenden i alperna. går att åka buss gratis till backen även om bil är smidigt. nedan är en liten snutt med klipp från revy, lite från roggers pass och några snuttar från kickinghorse
finns även en del kortare snuttar och bilder på min insta https://www.instagram.com/felixlundin/
Hoppas ni kommer få en kul vinter

SaraLewenhaupt

Ny medlem
Hej allesammans!

Jag är sjukt taggad på en säsong i Revy och kul att se att så många ska dit! Letar just nu efter boende. Hör gärna av dig om du har något tips eller ett rum med en plats över :)

Maxen99

Ny medlem
Skönt att se att det inte bara är jag som Inte riktigt har kommit till skott än. Jag kommer åka själv och söker därför nån/några att dela rum med (tänker mig alpine inn).
Lite om mig: kille på 19 bast som har åkt skidor så länge jag kan minnas. Festa är väll kul men lever efter principen att orkar man gå på afterski/fest så har man inte åkt tillräkligt så åkningen är det jag är ute efter.

Jag tänker vara där mitten av Jan till mars typ, när jag åker hem är inte skrivet i sten.

Om nån går i liknande tankar och söker nån att dela rum med så är det bara att dra ett pm

kozzaca

Ny medlem
Hejsan!

Jag är 19 år och kommer från Norrköping och är grymt taggad på att åka till Revelstoke och säsonga där mellan dessa datum:
tidig december / sen november - sen mars / tidig april

Det jag är ute mest för är att åka så mycket skidor som möjligt och helst ute i offpisten men med det vill jag inte utesluta lite konsumtion av alkohol heller. Jag är en van skidåkare och har tidigare turat två gånger varav en gång med min bror i just Revelstoke, men jag är dock ändå ganska ovan med riktig offpist osv.

Jag kan tänka mig och bo egentligen hur som helst, så om det fortfarande finns någon som letar efter någon att åka med så får den gärna höra av sig till mig! Om så är fallet får den gärna skicka ett mail till:

Senast ändrad:

IdaSteneberg

Ny medlem
Hej alla!

Jag är supertaggad på en säsong i Revelstoke men har varken boende eller någon att åka med i nuläget.
Tänkte kolla ifall någon här har boende och en plats över till en glad 21 årig tjej som lever för pudret! Eller om någon kanske skulle vilja söka efter boende med mig?

Hör av er i så fall!

JuliaMellaker

Ny medlem
Som er andra här är jag sugen på en säsong med mycket puder! Är en 26-årig norrlänning som jobbar i skogen, men tänkte ta tjänstledningt jan-mars för att se till att bättra på antal skiddagar ordentligt. Åker mest skidor och varierar en del mellan pisten och offpisten, turat en del i svenska fjällen de senaste åren.
Vore ju praktiskt att ha någon att bo med så om någon har ett rum över eller är intresserad av att teama ihop sig för att leta tillsammans så skicka pm. Jag skulle vilja bo med folk som uppskattar lite lugn och ordning i rummet (absolut ingen pedant själv, men lagom är ett bra riktmärke tycker jag) Har inget emot att ta en öl någon dag i veckan, men inget festande varje dag. Låter det som vi kan komma överrens så är det ju bara att ni hör av er.

VilmaK

Ny medlem
Jösses vad kul med så många som ska till Kanada! Jag är mitt uppe i ansökningsprocessen för work permit. Tanken är inte att jag ska jobba supermycket, men är alltid nice med lite pengar in. Är det någon som har boende och har plats för en 21-årig Kalmarit?

Jag väljer skidåkning före fest, men säger precis som Julia ovan att jag inte har något emot att ta en öl någon dag i veckan, men inget festande varje dag. Upptäckte det underbara med att topptura under förra säsongen i Åre och tänkte fortsätta med det även i vinter. Skicka PM eller maila mig om du/ni har något boende på g eller om du är ute efter en resekompis! vilma.krosse@telia.com

JacobSjolin

Ny medlem
Bra drag i den här tråden, jag sladdar in på sensommaren med förhoppningen att hitta fler i samma situation. Precis upptäckt det här forumet också.

Är en 30-årig journalist från Stockholm som vill ta långledigt för att åka så mycket skidor som möjligt. Var på en blixtvisit i Revelstoke för två år sedan och vill verkligen tillbaka - den här gången med turbindningar. Planerar att vara borta 4-8 veckor och letar boende med likasinnade. Tar gärna en öl, men åker skidor snarare än festar.

Öppen för alla förslag! Hör gärna av er.

HenrikBlom

Ny medlem
Här är en till som är riktigt taggad på en säsong i Revelstoke!

Jag siktar på att åka runt jul och stanna till början på april för att senare leta mig mot Utah/Colorado och cykla någon månad på våren. Någon annan som är sugen på samma kombo så är det bara att höra av sig!
Exakta datum beror lite på min tjänstledighet, men med lite flexibilitet.

Jag är 26år och är ute efter boende. Bor gärna med andra för att lära känna nytt folk, inte så kräsen, men föredrar en säng framför liggunderlag under längre perioder.
Framförallt så gillar jag äventyr -> Gå på tur, åka vilse, hitta hem, dricka en öl i stugan, planera nästa dag.

Har ni något som kan passa?
Hör av er här eller på henrik.blom@hotmail.com

See ya

Senast ändrad:

JacobSjolin

Ny medlem
Om inte det faktum att jag inte kan vara borta hela säsongen ... måste vara tillbaka på jobbet senast i början av mars ... så delar jag gärna boende med ett gäng.
@VilmaK

Senast ändrad:

JacobSjolin

Ny medlem
PS. Jag är väldigt mycket inne på att avsluta eller börja med en dryg vecka i Japan. Tokyo-Calgary-Stockholm. Eller Calgary-Tokyo-Stockholm.

KlaraHolmgren

Ny medlem

@JacobSjolin jag har redan boende men såg att det kommit upp lite grejer på revy rentals nyligen för er som letar.

När ska folk ta sig över? Jag tänkte åka i mellandagarna och vill gärna ha flygsällskap :)

HenrikBlom

Ny medlem
Stämmer
@JacobSjolin, inget boende ännu!

Jag planerar eventuellt en längre vistelse, men med samma startdatum så kanske det går att fixa den sista tiden på plats:)

Senast ändrad:

elvha

Ny medlem
The Stoke list på nätet kan som tidigare nämnt också vara värt att hålla ett öga på, typ motsvarande svenska blocket om jag förstått det rätt!

EDIT: Såg nu att det tydligen finns något backpacker hostel i Revy, värt att kolla in? Annars kanske Air BnB kan vara något, som det pratades om tidigare i tråden. Lite dyrare, men är man några fler kan det ju ändå vara en lösning.

Senast ändrad:

AntonCW

Ny medlem
JacobSjolin sa:
Gör bara en snabb översikt här och ...

Letar
@VilmaK
@JuliaMellaker
@IdaSteneberg
@kozzaca
@Stuartsinc
@KlaraHolmgren
@MolleUrhed

@AxelSundell
@A_Scott precis som jag och
@HenrikBlom fortfarande boende? Alpine Inn börjar se oroväckande fullt ut. Men det finns boenden med helt okej månadspriser för en kvartett eller liknande.

Har vi någorlunda liknande tidsperspektiv på vistelse?
Även jag dyker in och anmäler intresse för att dela boende! Är 27 år och planerar åka efter examen i mitten av januari och stanna till april. Precis som många andra ute efter mycket åkning primärt, men tar gärna en öl också. Kommer ej arbeta. Öppen för det mesta i boendeväg, måste inte vara superspartanskt/-billigt. Föredrar viss ordning och reda, utan att det behövet överdrivas ;)
Börjat leta runt en del nu men om någon redan hittat och söker glad person att dela med får ni gärna höra av er :)

A_Scott

Ny medlem
Jag har fixat boende i Revy!
Verkar bli ett stort gäng om alla som har meddelat i denna forumtråd åker. Skoj!!

Lundakvisten

Ny medlem
A_Scott sa:
Jag har fixat boende i Revy!
Verkar bli ett stort gäng om alla som har meddelat i denna forumtråd åker. Skoj!!
Tjena! Är en kille på snart 21 bast från småland som vill dra iväg från plugg och skit en säsong och charga järnet i pudret! Hur ser det ut med boendet du fixat, fullt eller finns det plats för en taggad idiot till? :)

A_Scott

Ny medlem
Kanske lite otydligt när jag skrev, men mer att jag inte söker någon boende. Har fixat boende med andra som är fullbokad :)

JohanLindman

Ny medlem
JacobSjolin sa:

Letar
@VilmaK
@JuliaMellaker
@IdaSteneberg
@kozzaca
@Stuartsinc
@KlaraHolmgren
@MolleUrhed

@AxelSundell
@HenrikBlom fortfarande boende? Alpine Inn börjar se oroväckande fullt ut. Men det finns boenden med helt okej månadspriser för en kvartett eller liknande.

Även jag hoppar in i smeten. Söker med boende och boendekamrater till säsongen. Är öppen för det mesta i boendeväg. Så hör av er om plats finns eller om vi kan starta ett gäng som kan leta boende tillsammans. Älskar engagemanget i denna tråden!

JuliaMellaker

Ny medlem
JacobSjolin sa:

Letar
@VilmaK
@JuliaMellaker
@IdaSteneberg
@kozzaca
@Stuartsinc
@KlaraHolmgren
@MolleUrhed

@AxelSundell

Ja det söks fortfarande efter boende, verkar inte som ett problem att hitta roomies iaf :)
@JacobSjolin din hemresa i mars skulle kunna passa bra med att min man kommer över en kortare sväng i slutet av säsongen (typ en månad) så då kan man ju fortarande fylla boendet

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp