Säsong i St. Anton, tips och råd!

aabol

Ny medlem
Tjena!

Jag och några kompisar planerar på att dra ner till St. Anton för att åka lite skidor säsong 14/15 och har fått en lista från turistcentrumet på boende.

Skulle uppskatta ifall några visa skidåkare skulle vilja upplysa mig kring vilka boenden som är bra, vilka jobb som är tvärbra en bra även en bra puderdag? Gärna några nummer/mailadresser till arbetsgivare samt hyresvärdar hade varit guld värt!

Tack på förhand freeride folk, fred!

Lenrik

Ny medlem
Jag fick boende med mina kompisar på samma sätt genom turistbyrån.
Jag kan ju bara tala för mig själv vad gäller vårt boende men vi bodde hos bertram grüner, aka bertman. Boendet låg i siedlung mooserkreutz i västra delen av stan och var dyrt som satan, betalade 700€/person/månad. Det hör dock till vanligheterna så räkna inte med att få billigare boende om du vill bo relativt centralt.

Boendet var fint vid första anblick med ny tvätt/torkmaskin och diskmaskin och sånt, MEN, det fanns inte en enda ventilation i hela lägenheten, nada. Inte ens i badrummet. Detta gjorde att vi levde med öppna fönster hela vintern. Mindre kul. Detta gjorde ju såklart att det var fuktigt i lägenheten, med tillhörande mögel (som var övermålat sen året innan..)

Bertman the houselord, maken till självgod man får man leta efter. Han tror verkligen att han är störst bäst och vackrast. Han är trots det rätt schysst och gör jävligt mycket bra saker för sina hyresgäster (vilket han älskar att påpeka). Han gjorde knappt en besiktning i slutet av säsongen och var ganska schysst gällande det som var trasigt, ändå helt okej.

Lite om boendet jag hade, ganska schysst trots högt pris och narcissistisk hyresvärd.

Bästa jobbet en puderdag är inget jobb alls!!!

cajsaclemens

Ny medlem
Allting är relativt, vad som är ett bra boende och jobb beror helt på vad ens förväntningar och prisklasser är.

Ju längre ut du bor desto billigare blir det. Vill du ha ett boende inne i St.Anton får du förvänta dig ett boende mellan 600-700€ per person/månad plus en rätt fet deposition. I grannbyarna kan du komma ända ner till 350€/person i månaden och slippa deposition. En billigare lägenhet behöver inte betyda sämre skick i St.Anton utan snarare i de flesta fallen, tvärtom. Grannbyar som många skibums bor i och som dessutom har bra kommunikationer är St.Jakob, Pettneu och Mooserkreutz. Ska man bo längre ut är en bil alltid ett plus i kanten. Ska du jobba under säsongen brukar de flesta heltidsanställningar erbjuda boende med jobbet.

Citerar Henrik "bästa jobbet en puderdag är inget jobb alls" men om du måste jobba är ett apreski-jobb mellan 4-8 eller ett deltidsjobb där man jobbar varannan dag det optimala. Chansen är då 50% att få max-antal puderdagar under en säsong.

Lycka till, så kanske vi ses i Anton.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp