Säsong Japan 2013/2014

Philiphedberg

Ny medlem
Jag är sugen på att dra över till Japan någon gång i feb pga jobb. Är det någon som behöver en boende eller vet någon som söker en osv. Jag är glad och väldigt flexibel. Hör gärna av er, puserabstinensen börjar kicka in och det är inte vackert!

JBook

Medlem
Någon här i gruppen som skickade sin syrra/flickvän/sambo till dhl express för att skicka en ensam pjäxsula till niseko? Så vansinnigt peppad nu. 15e kan inte komma snart nog.
Hoppas det löste sig med dina sulor till slut.

ahagstroem

Ny medlem
Hallå puderrävar!!
sitter och laddar inför nozawa onsen och undrar lite om det är någon där ute som är där och vet lite hur läget ser ut osv :)

J-P

Ny medlem
Lite dåligt med bas kring Myoko/Nozawa just nu så vi åker tillbaks till Hakuba igen. Stordump är på väg dock så det ser rätt lovande ut!

Förresten, någon som behöver ett par Rossignol Super 7 (årets modell!) med marker griffon?
Är i Japan nu och kan skicka det enkelt inom japan..
Som nya, använda 3 dagar bara. Skicka PM!

R00bert

Medlem
Det har varit få klassiska sibiriska lågtryck norrifrån, därav är det faktiskt bättre söderut i t.ex. Hakuba än vad det är längre norrut på Honshu (Myoko/Nozawa) för tillfället. Hokkaido får väl snö som vanligt men inte lika mycket som det kan komma där under en normal vinter. Stormen som rullar in nu kommer in från sydväst hela vägen från Kina med lite varmare temperaturer och ser ut att missa Hokkaido helt. Ser inte ut att vara nog varmt för att det ska regna, men det kommer inte vara någon superlätt snö. Stort oväder på gång från Filippinerna i söder nästa vecka som förhoppningsvis missar Japan, annars får vi nog räkna med varma temperaturer och regn en bit upp på bergen åtminstone. De brukar ha en tendens att dra österut ut i Stilla Havet innan de träffar Japan dock.

thomas58

Ny medlem
Är det någon som har ett sesongs kort till salu till Nisekoområdet….
Det snöar igen i Niseko,jäkligt fina förhållanden..

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Någon som vet vart "Magic Forest" i Niseko området ligger? Hört rykten om att det ska vara ett skogområde där man kör bil upp till toppen, sen åker alla utom föraren ner, föraren plockar upp alla i botten sen byter man chaffis och varvar om och om igen, låter riktigt nice men vart ligger det?!
Samt om någon vet vart de finns bra lavinstängsel i Niseko området, hojta gärna till!

Kazle

Ny medlem
Finns lavinstaket mellan Hirafu och Hanazono, man ser dom på vänstersidan när man åker bussen. Tror dock att det inte går att åka dit utan är knata upp och ner som gäller isf.

Piglet55

Ny medlem
Ashtraymofucku sa:
Jo dom har vi sett men de är ju i smurfstorlek. Vill ju hitta dessa som är med i denna edit:
Enligt Guiderna på Black Diamond så ligger dessa på vägen mot Kiroro. Dock så fanns det inte tillräckligt med snö på dem när vi åkte förbi dem förra veckan.

Antar att ni får vänta tills lite mer snö kommer helt enkelt.

jhei

Ny medlem
Tjaa Niseko säsongare,

Jag och min tjej kommer förbi Niseko den 11-12 Mars för lite trevlig vårskidåkning.. Vi kommer bara stanna över natten då det ursprungliga turistmålet är Sapporo (hon gillar inte snö men har aldrig åkt skidor).

Då jag läst på verkar det som de flesta bor i Grand Hirafu och det är denna lilla by som är den största av de tre ställena i Niseko. Eftersom jag själv är gammal bummarräv så vet jag hur hjälpsamma folk brukar vara och därför tänkte jag kolla upp lite saker här på freeride.

Är några av er kvar så pass sent på säsongen?

Om det finns möjlighet att hyra utrustning utav någon på plats vore det guld värt. Spelar ingen roll vilken bräda, alpint, telemark, så länge det finns någon typ av bindning och belag så är jag intresserad. Första gången jag åker efter knäskada. Även liftkort är av intresse.

Det kanske till och med finns lägenheter som delvis står tomma som man kan hyra in sig på under natten mellan 11-12 mars?

Även om ni inte har något av ovanstående så skulle jag tycke det vara grymt kul att ta några kalla jävlar på byn. Hör gärna av er om ni har några allmänna tips på ex mat och barer.

Stort tack på förhand!

Ha det fint,

Jakob

KrisL

Ny medlem
Ni som åkt från toppen ned till Goshiki Onsen och turat åter till Annupuri, skulle ni kunna beskriva lite?
I sydvästlig riktning nedan toppen så ser det ut att vara ett riktigt brant område (ravin) så jag antar att
man turar tillbaka söder om det området (typ blå linje)?

Finns någon cat track att följa där? Landmärken? Andra luriga saker, naturligt onsenhål eller så? ;-)
Har sökt och läst ett antal beskrivningar och berättelser - men vill veta mer. Vore roligt att höra från era
egna upplevelser.

Anländer 5 feb och denna turen står högt på listan (liksom mer kring Iowanupuri + Mt Yotei om vädret tillåter). Vi är två personer och hookar gärna upp med några andra kring turer. Bor i Hanazono.

Douzo ogenki de!

Nuovo

Ny medlem
Ska åka hem den 30/1, alltså nu på torsdag. Är det någon som känner sig sugen på att köpa ett säsongskort till rimligt pris PMa mig!

Tancoll

Medlem
KrisL sa:
Ni som åkt från toppen ned till Goshiki Onsen och turat åter till Annupuri, skulle ni kunna beskriva lite?
I sydvästlig riktning nedan toppen så ser det ut att vara ett riktigt brant område (ravin) så jag antar att
man turar tillbaka söder om det området (typ blå linje)?

Finns någon cat track att följa där? Landmärken? Andra luriga saker, naturligt onsenhål eller så? ;-)
Har sökt och läst ett antal beskrivningar och berättelser - men vill veta mer. Vore roligt att höra från era
egna upplevelser.

Anländer 5 feb och denna turen står högt på listan (liksom mer kring Iowanupuri + Mt Yotei om vädret tillåter). Vi är två personer och hookar gärna upp med några andra kring turer. Bor i Hanazono.

Douzo ogenki de!

http://images.staticjw.com/kri/6866/goshikionsenmap2.jpg
Ta det gula sträcket tillbaka, då går du nämnligen på ett cat track som tar dig tillbaka till Hanazono.

Yotei föll bort för mig förra säsongen då det är för brant, tyvärr går man i lavinterräng ganska länge om man inte har bil och kan tura upp på "baksidan".

JBook

Medlem
Har säsongskort ( 3 st ) till salu f.r.o.m 10 feb (alt. tidigare). Pma vid intresse!!! Bor på oasis lodge i annupuri

Senast ändrad:

KrisL

Ny medlem
Tancoll sa:
Ta det gula sträcket tillbaka, då går du nämnligen på ett cat track som tar dig tillbaka till Hanazono.

Yotei föll bort för mig förra säsongen då det är för brant, tyvärr går man i lavinterräng ganska länge om man inte har bil och kan tura upp på \\\"baksidan\\\".
-----------------
Tack för info! Har bara läst och hört om de som går längs S-V sidan tillbaka så var helt inne på den linjen. Har du själv gått upp tillbaka på V NV-sidan? Man får ju fin åkning ned igen, inte så dumt alls.
Yotei vore fantastiskt, får se om det blir av..

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp