Säsong Kanada 19/20

Hej!
Sebbe heter jag och är 20 år gammal. Jag är sugen på att göra en säsong nästa vinter någonstans i Kanada. Jag har åkt skidor hela mitt liv men aldrig gjort en säsong, så nu är det dags!

Hör av dig om du har några tips och idéer eller om du också är sugen på att göra en säsong!

Shreddinator

Ny medlem
Vi är några som drar till revelstoke i 3 månader och ska bo på alpine inn, vi har hört mycket gott om det så vi tänkte att vi kör helt enkelt! Mitt starkaste tips är att spara så mycket pengar som möjligt och åk iväg så länge pengarna räcker. Jobba på säsong kan va kul och du träffar mycket roligt folk men det begränsar även skidåkningsmöjligheterna. Kolla runt bland orterna och åk dit där orten uppfyller dina krav på en säsong - festa eller åka skidor? Både och? Mycket turande eller liftburen åkning?

Lycka till i planerna så ses vi kanske till vintern!

Hej Sebastian! Vad kul att du ska till Kanada 🤩 Jag själv har säsongat där och det är lätt det bästa jag någonsin gjort. FANTASTISK skidåkning!! Har varit på en del resort runt omkring i British Columbia, så säg till om du behöver några tips. Vi på Snowminds utbildar skidinstruktörer och hjälper dem iväg till Kanada, ska man jobba på plats är verkligen instruktör jobbet att gå för! ;) Du är välkommen att höra av dig om du har några fler funderingar eller vill ha hjälp med något - matilda@snowminds.se :)

AliceHakansson

Ny medlem
Hejsan!
Jag är just nu i Kanada och har gjort en och en halv säsong i Revelstoke. Förra året, så säsongen 17/18 åkte jag för första gången till Kanada och blev helt kär så jag bestämde mig för att åka tillbaka. Nu har jag bestämt mig för att stanna i ett år i Kanada och befinner mig just nu i Tofino.
Med detta sagt skulle jag rekommendera att skaffa jobb visum, inte göra som alla andra svenskar att bara åka i några månader tills pengarna är slut och sen åka hem. Kanada är ett fantastiskt land även på sommaren och att inte ta den möjligheten att bo här ”på riktigt” är slöseri med visum.
Så mitt tips är att inte bo på Alpine Inn, vilket är ett fantastiskt boende och något av det bästa jag gjort men svenskarna bor där i vilket fall som helst och man kan alltid hänga på festerna och hälsa på.
Sedan skulle jag säga, jobba!! Om inte mycket, bara två dagar i veckan, på kvällen så man inte missar skidåkningen. Det ger så mycket mer och man kommer träffa så mycket mer människor från så många fler nationaliteter.
Och åk sen inte hem när säsongen är slut!!! Stanna iallafall över sommaren, köp en van och lev Kanada livet, för jag lovar, det är det bästa!

Gerdsson

Ny medlem
Hej!

Jag har tänkt åka och göra en säsong eller 1 år i Kanada. Alla tips, skidkamrater och annat är välkommet!

Skulle kunna tänka mig att arbeta för att göra vistelsen så långvarig som möjligt.

Är 34 år, offpist-entusiast, social, i god fysisk form och diplomatisk :)

Lundeen

Ny medlem
Halloj!
Planerar att åka också, inte bestämt mig helt än vart men lutar åt Banff eller Revelstoke.
Någon som varit i Banff och vill dela med sig lite?
Min plan var att försöka lösa boende på plats men det kanske är det dyraste alternativet?

Har skaffat mig ett arbetsvisum och tänkte stanna tills jag vill åka hem.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp