Säsong Whistler 19/20 (boende mm)

Tja!!
Jag vill väldigt gärna dra till Whistler i vinter (eller någon annan ort i Kanada. Så har ni något tips på nått som är way better än Whistler, så säg till!) , men problemet är ju boende.
Så är det någon som har något tips på hur man ska gå till väga när det gäller boende får ni gärna säga till! Eller om nån av er redan hittat boende och behöver fylla ut med någon plats - hit me up!

Är det någon av er som har jobberfarenhet från Whistler? Var ska man jobba för att ha det kul och trivas så bra som möjligt på jobbet?

Ha det bäst!
/Maja

Klara-steen

Ny medlem
Hej!
Kul att det är flera som är sugna på att säsonga!
Jag är en glad och social tjej på 20 år som väldigt gärna vill åka till Kanada i början på november och stanna till typ April! Har länge varit nyfiken på Whistler men har nu även börjat titta på mindre orter såsom Fernie och Revelstroke dels för att få ner boendekostnaderna men också för att få uppleva en mer genuin skidorts-känsla! Jag har åkt skidor hela mitt liv och tar mig ner för alla pister. Är dock väldigt sugen på att utveckla mina OFF-pist skills och kunskaper och se om det finns möjligheter att tura! Är ni sugna på detsamma? Hör gärna av er på fb om ni vill bolla idéer!

KajsaFondelius

Ny medlem
Hej! Jag säsongade nu i vintras i Fernie, BC. Skulle verkligen rekommendera en mindre skidort än Whistler då allt där är väldigt turistbelagt och kommersiellt. Självklart kan det vara roligt men för att bo är det billigare och roligare att jobba i en mindre by tycker jag iallafall som testat båda :) skulle starkt rekommendera Fernie, Revelstoke, Big White eller om man verkligen vill till mer turistigt och större hade jag valt Sunshine Village eller Lake louise i Banff för då har man ändå nära till många andra berg till skillnad från Whistler då man är långt från allt annat.
Jag har hört både det ena och det andra med att jobba för Whistler vilket är ägt av Vail resorts. Det beror förstås vilket jobb man söker men jag har jobbat som liftvärd och skulle aldrig välja att göra det i Whistler för olika anledningar. Däremot att jobba inom retail eller restaurang är lika som andra ställen!
Även fast Whistler kan locka så tycker jag ni ska kika runt lite mer, Fernie var helt magisk och nog den bästa skidåkningen jag haft. Om ni har några frågot kan ni höra av er :) annars ha så kul!!!

JoannaNo

Ny medlem
Hej
Jag bott i Whistler i 2 år och tänkte åka tillbaka dit igen, det är det bästa stället som finns :) :)
Även jag som känner en hel del folk där har problem med att hitta boende....
Så jag är på om ni hör något, jag vill helst bo i ett rent hem där det är lugnt. Jag kommer att plugga distans från ett universitet i Sverige.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp