SÄsonga 16/17

mmatildab

Ny medlem
Hej alla!

Jag är en tjej på 21 som är sjukt pepp på att köra en säsong i alperna. Har inte tänkt på ställe eller något utan vet bara att jag vill dra iväg. Jag är helt okej på skidor men hoppas kunna åka med några som kan göra mig till ett riiiiktigt pro....hehe..

Jag letar efter sköna människor, tjej, kille ålder spelar noll-roll är ute efter en sjukt bra och roligt tid med nya människor. Har tänkt att leta jobb när man väl är på plats. Har ni planer? SKRIV!

Hoppas vi hörs!

Heik

Ny medlem
halloj!
Har samma tänk som dig! men har en fot inne i val thorens men skulle vara kul att testa annan ort..
leeets gooooo!

Julya9706

Ny medlem
Hej! Ganska inne på att dra till St Anton, pga verkar nice och jag tänker att jag kan få användning för min tyska då. Kommer att åka själv så letar därför folk att hänga med och dela boende med. Skriv gärna till mig på FB (https://www.facebook.com/julia.astrom.566?fref=ts) om ni är sugna på St Anton eller har tips på annan grym ort som jag borde joina till :D

SolveigE

Ny medlem
Hej, är en tjej på 19 år som är i samma situation, supersugen på säsong men har aldrig gjort det tidigare så är orutt. Helst skulle jag vilja dra till Val Thorens. Åka mycket skidor, festa och jobba lite hade varit den ulitmata säsongen för mig.

sofialouise

Ny medlem
Halloj!

20 årig tjej som också är mer än sugen på att säsonga. Har varit i Val Thorens ett antal gånger och älskar det. Bra uteliv, after ski, skidåkning, go stämning och toppen väder. Vill dock prova något annat än Val Thorens. Har funderat på Val d'Isere eller Saalbach. Erfarenhet någon? :)

Hej!

Vi på Johns Restaurant Val Thorens går igang med at rekrutterer nu her til juni vi har masser af jobs at tilbyde! Jobbet er med boende. Om ikke man vil arbejde kan vi også hjælpe med sengepladser, vi har lidt i overskud som vi lejer ud.

Er der noget i undre som en ski season eller hvordan det er at bo i Val Thorens har jeg säsongat her i 15 år så jeg har prøvet det meste og vil meget gerne svare på spørgsmål så skriv mig en pm om der er noget.

Om i vil sende et cv/ ansøning send det på fogsgaard@yahoo.com

JuliaSkaryd

Ny medlem
Tjenatjena!
Ännu en tjej här som sitter i samma båt haha.. Gjorde en säsong i sälen i vintras men känner att alperna vore fett kul! Har varit lite överallt i alperna men blev kär i de franska. Varit mycket i Val Thorens, SJUKT bra skidåkning och fest men har väldigt dålig koll på vilka jobbmöjligheter det finns. Jag söker mig till lite andra ställen nu, men är också öppen för förslag!

Filipx

Ny medlem
Hejhej!
Kille på 19 år här som också är sugen på att säsonga i alperna. Har heller aldrig gjort det förut som många andra här så det ska bli kul och jag ser fram emot det väldigt mycket. Ska också åka ensam så letar efter skönt folk att åka/bo med. :)

Rentschler

Ny medlem
Tjena Freeride!
Jag (Marcus) och min polare Hannes säsongade båda i Chamonix förra vintern och tänker definitivt göra en till säsong. Hannes bodde både i Chamonix och Champoluc medan jag var alla mina 6 månader i Cham. Vi tänker oss att köra en något kortare säsong nu, från början av januari till slutet av april / början av maj.

Än så länge är vi 3 stycken och har tillgång till ett 6-manna-radhus (oförskämt fint och bra med utrymme, parkering, skidförvaring etc.) i Champuluc under ovanstående period. Vår plan är att köra ner en bil till alperna så att vi kan jaga oväder ordentligt och inte behöva förlita oss på att det snöar just över vårt berg. Jag planerar även att ställa upp i något FWT-kval så vi förlitar oss på att vara mobila.

Champoluc är en mindre ort än Cham och festandet når nog inte alltid upp till samma nivå som sin franska systerort men med det sagt betyder inte det att vi tänker lägga oss med solen, var dag i alla fall :)

Skidåkningen är grym och om man gillar friåkning så är det en av Europas guldkorn, vi siktar på att åka i princip varje dag så det blir en härlig säsong med förhoppningsvis både 100+ skiddagar och 100+ after skis!

Vi söker nu 3 personer som tycker att bra skidåkning, bra mat, bra öl och bra boende låter intressant inför kommande vinter / vår.
PM för mer info.

Mvh,

https://www.facebook.com/marcus.rentschler.1

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp