Säsonga 19/20 i alperna

Elant

Ny medlem
Tjena!
Då jag precis tagit studenten och älskar skidåkning, precis som ni, så har jag blivit riktigt sugen på att dra iväg och säsonga i vinter och skulle verkligen uppskatta tips.

Sugen på Val Thorens, Chamonix eller möjligtvis något ställe i Österrike. Kikat lite på boenden men har inte riktigt koll på vad som är ett resonabelt pris för en säsong.

Och hur är det med jobb? Har kikat lite på exempelvis STS alpresor som reseledare men har hört att det inte blir så mycket skidåkning då. Ska man söka jobb innan man åker iväg eller satsa på att hitta jobb väl på plats?

Tyvärr är inga polare till mig sugna på säsong så om några andra är intresserade så hör av er!

hannathomas

Ny medlem
Hej

Johns restaurant i Val Thorens både job og boende.

Vi er en lille svensk dansk ejet fransk restaurant som har svenske og danske ansatte.
Man bor sammen står på ski sammen og går ud i byen sammen super fed måde at gøre en season på. man arbejder ca 35 timer om ugen så der er stadig masser af tid til ski efter som det mest er om aftenen.
Og skiløbet er helt ud super mere end 600 km pister og lige så meget offpist rigtig fedt og alt er ski in and out man bor bare 75 meter fra pisten

Om det her er noget diu skulle have lyst til så send mig gerne et cv på mail fogsgaard@yahoo.com

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp