Säsonga i Alperna

MartinPersson

Ny medlem
Säsonga i Alperna
jag vet att jag är ute i god tid, men bättre tidigare än sent.

Kille på 19 år som tar studenten nu till våren 2016, och är mycket intresserad att dra ner till Alperna för att antingen jobba eller enbart ägna sig åt skidåkning.

Funderar mest på vilka orter som har bäst skidmöjligheter samt jobberbjudanden.

Boende är även en fråga, ska man fixa boende innan man åker eller ska man fixa det när man är på plats?

Hade varit trevligt att åka ner ett gäng tillsammans! ;)

JohnGustav

Medlem
Säsonga i Alperna
Är också grymt sugen på att dra iväg nästa vinter, polare är i val disere just nu över den här säsongen. Hade tänkt jobba över sommaren så det bara är att glassa komma de säsong och försöka filma en massa nice filmer!

JalonD

Medlem
Säsonga i Alperna
Ju större "turistorter" desto större chans är det att hitta ett jobb (?) Boendet är nästan alltid lättast att hitta nere på plats, men kan ju du kan ju altid söka hemifrån nu när du är ute i rätt god tid.. ;)

C

Clariella

Guest
Säsonga i Alperna
Ja, jag är ju en gammal kärring, men har ett antal säsonger i bagaget för 10+ år sedan, och måste säga att jag rekommenderar Verbier. Där trivdes jag bäst. Jobbade halvtid som skidlärare på Altitude Sports (Man måste dock ha officiell skidlärarutbildning för att få ett någorlunda vettigt jobb på en skidskola) och både åkningen och livet i byn är toppen. Både pist och offpist (fråga mej för mer tips) är på världsnivå. Och after ski också...

Säsonga i Alperna
Hej, jag är 18 år och tar också studenten i sommar och vill jätte gärna säsonga redan nästa vinter, är just nu mest inne på Chamonix men annars verkar Verbier också bra. En annan vän till mig är också intresserad och vi letar större gäng som man möjligen också kan bo med!

Senast ändrad:

jimppaa

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Också sugen på säsonga 16/17, följer tråd! Polare som varit ner till St Anton, skulle kunna tänka mig detta men hört mycket bra om Verbier!

davidjo

Medlem
Säsonga i Alperna
Tjenna! Är just nu nere i Val D'isere och har varit här sedan början av December. Kan starkt rekommendera att säsonga här. Lyckades fixa riktigt bra boende för mig och mina kompisar samt ett städjobb som innebär arbete endast 1 gång i veckan. Om du vill jobba mer än så finns det hur mycket som helst. Av alla jag träffat här nere är det ingen som velat jobba men inte kunnat hitta något. Val D'isere har bra och lättillgänglig offpist och är ett stort system. Dessutom är de inte så dyrt som man hade kunnat tro. Om du har några frågor är det bara att skriva!

Senast ändrad:

arvidssonsanna

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Tar också studenten nu till sommarn och jag och en kompis tänkte säsonga i alperna till vintern! Vi funderar på St Anton men inte bestämt oss än. Vi drar gärna ner ett stort gäng och bor ihop så är fler intresserade av det så hör gärna av er så kan vi snacka mer :)

Säsonga i Alperna
Tar inte studenten, men dock examen till sommaren och har planer på att äntligen uppfylla säsongsdrömmen. Kommer förmodligen att åka ensam, så söker trevligt umgänge och bra åkning. Sneglat lite åt Champoluc, men öppen för förslag!

klassy

Aktiv medlem
Säsonga i Alperna
joelgustafsson123 sa:
klassy sa:
joelgustafsson123 sa:
Någon som ska säsonga i bad Gastein?
Vad är huvudsyftet med din säsong?
100% fest, 100% åkning, 50/50?
50/50
Då kommer BG bli toppen för dig!
Bra uteliv, bra åkning på sina ställen och en jääääkla massa svenskar. Enda nackdelen är att backarna är rätt utspridda längs dalen, men det går bra med bussar dagtid som du åker gratis på med ditt liftkort.

hugonystrand

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Jag och en polare är sugna på en säsong, vi är båda 20 år. Chamonix har väl vi funderat på och har hittat grym lägenhet! Vi tänkte dra ner med bil från Göteborg och behöver 2 personer till för att fylla lägenheten!

Augusttt

Medlem
Säsonga i Alperna
hugonystrand sa:
Jag och en polare är sugna på en säsong, vi är båda 20 år. Chamonix har väl vi funderat på och har hittat grym lägenhet! Vi tänkte dra ner med bil från Göteborg och behöver 2 personer till för att fylla lägenheten!
Det där lät jäkligt lockande

hugonystrand

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Aggelito sa:
hugonystrand sa:
Det där lät jäkligt lockande
Skriv bara PM om er själva och hur ni tänkt er säsongen så kan man alltid lösa boende tillsammans! Möjligtvis även att vi kan ta 2 till i bilen påväg ner

Säsonga i Alperna
Hej! Vi är två tjejer som också tar studenten nu till våren 2016 och är inne på att dra ner och göra en säsong!
Just nu är vi inne på Österrike, Ischgl alt St Anton. Om det är några som har samma tankar kanske vi kan dra ihop ett gäng :) Följer tråden!

jonbor

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Tjena! Tar också studenten till våren och är taggad på att säsonga! Hade tänkt typ nåt av dom större systemen i frankrike. Är nästan 100 på att jag kan lösa en vettig bil och köra ner i också! Behöver bara någon med körkort som jag kan dela körningen med:) Hade varit grymt att dra ner tillsammans med några:D

hubbeman1

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Har någon som hörde av sig via PM om att han hyrde ut en lägenhet i Val Thorens, såg helt okej ut! Ifall det är någon som är intresserad av V thorens så hör av er, letar efter folk att kicka dit med.
Skön snubbe på 19 vintrar, skidor, 50/50 på fest och åkning! Annars bara lägg till mig på FB, https://www.facebook.com/hubbeman

Ha det gott

Andreos

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Jag och en kompis som båda är 22 tänker dra söderut till nästa säsong, vi är mest sugna på Österrike men alltid öppna för förslag. Vi utgår från Göteborg, kanske tar bil dit, beror på hur det ser ut där nere.

Följer tråden!

gabrielabbe

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Tjenare!

Jag sitter i samma sits som dig, 19- årig snubbe som tar studenten i år från Helsingborg.
Är ute efter en säsong i alperna, är väldigt öppen till vart då jag gärna kommer iväg.
Åkning / Festande i % skulle kunna variera då vilket gäng jag kommer med, upplever båda mer än gärna! Så 50/50 funkar, även 80/20 eller diverse som sagt, öppen!

Åker själv både Bräda & Skidor.

Följer tråden, så kanske vi kan höras av!

Axel_L

Ny medlem
Säsonga i Alperna
St. Anton består av typ 70% spritbummare, 29% skibummare och 1% Pros. Jäkligt mycket fest men bra och kul ställe att göra första säsongen på!

Sepp

Medlem
Säsonga i Alperna
St Anton är nice sägs de eftersom alla ligger hemma och är bakis när man kan vara ute själv med sina polare och shredda pow och hoppa klippor. Tycker det säger allt, jag ska antagligen vara i St Anton i vinter.

Oskar_M

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Tjena! 19 årig kille från stockholm är också sjukt taggad på att säsonga i vinter! Letar efter boende och roomies :) Är taggad på nåt ställe med mycket säsongare typ st anton eller charmonix men är väldigt öppen. Är ute efter grym skidåkning och party! Följer denna tråd

sofiasvanq

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Tja!

Jag och min kompis är taggade på en säsong i Verbier. Ser att det finns ett liknande intresse här också?
Förutom att skidåkningen, festandet och jobben är bra är det även bra sammanhållning mellan alla seasoniares eftersom Verbier inte är allt för stort.

Förra året körde jag i St Anton vilket var grymt, men nu vill jag till något nytt.

För dem som är taggade på Verbier? Hojta gärna till i denna tråd:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=101135#r1075766

AErici

Ny medlem
Säsonga i Alperna
Linneazetterquist sa:
Hej, jag är 18 år och tar också studenten i sommar och vill jätte gärna säsonga redan nästa vinter, är just nu mest inne på Chamonix men annars verkar Verbier också bra. En annan vän till mig är också intresserad och vi letar större gäng som man möjligen också kan bo med!
Hej!! Jag och en kompis från Lund ska ner till Verbier i vinter och letar som galningar efter boende. Vi kanske kan slå ihop och hitta sjukt bra boende centralt för ett bra pris tillsammans?? I'm up for anything :)

Topp