Säsonga i åre 21/22 (söker tips från erfarna)

Tjena!!

Är en kille som nyss har tagit studenten och är sjukt sugen på att göra något kul innan man pluggar vidare. Min tanke är att göra en skidsäsong i Sverige nu i vinter och av egen erfarenhet så är Åre helt klart Sveriges bästa fjäll. Ansökningen till Skistar öppnar den 1 september och drömmen hade varit att jobba som skidlärare men jag har inte gått någon skidutbildning så det blir nog svårt. Just nu så söker jag tips från erfarna vad ni rekommenderar som de bästa jobben för att samtidigt kunna åka så mycket som möjligt i backen?

Den största anledningen till att jag vill säsonga är att träffa nya människor och bara ha sjukt kul, därför undrar jag hur det fungerar med boende, om man jobbar som sänongare i Sverige bor man med andra säsongare som ett kollo eller fixar man det själv?

Om det är andra som har liknande planer som mig skriv gärna, känner mig lite vilse i allt nu när man inte vet så mycket.

Har ni något intressant att skriva, tveka inte allt är guld värt!!:):)

johanna.zh

Ny medlem
Tjena!!

Är en kille som nyss har tagit studenten och är sjukt sugen på att göra något kul innan man pluggar vidare. Min tanke är att göra en skidsäsong i Sverige nu i vinter och av egen erfarenhet så är Åre helt klart Sveriges bästa fjäll. Ansökningen till Skistar öppnar den 1 september och drömmen hade varit att jobba som skidlärare men jag har inte gått någon skidutbildning så det blir nog svårt. Just nu så söker jag tips från erfarna vad ni rekommenderar som de bästa jobben för att samtidigt kunna åka så mycket som möjligt i backen?

Den största anledningen till att jag vill säsonga är att träffa nya människor och bara ha sjukt kul, därför undrar jag hur det fungerar med boende, om man jobbar som sänongare i Sverige bor man med andra säsongare som ett kollo eller fixar man det själv?

Om det är andra som har liknande planer som mig skriv gärna, känner mig lite vilse i allt nu när man inte vet så mycket.

Har ni något intressant att skriva, tveka inte allt är guld värt!!:):)
Hej!
Jag vill också säsonga i Åre eller med skistar generellt och det vore kul att snacka ihop sig lite med andra om detta :)

Hej!
Jag vill också säsonga i Åre eller med skistar generellt och det vore kul att snacka ihop sig lite med andra om detta :)
Tjena!
Aa, jag är ensam från mina hemtrackter att vilja görra denna resa så är helt själv i detta så skulle vara skönt att ha några att bolla lite ider med, vilka jobba kommer du att söka nu den första?

johanna.zh

Ny medlem
Jaa förstår!
Tänkte söka Åre som sagt, men även Hemsedal och Trysil i Norge via Skistar. Om du vill kan vi snacka mer på snap eller så, tänker att det blir lättare:) min snap: johanna583

Jesper J

Ny medlem
Tja!
Är också intresserad av att göra säsong i Åre i vinter. Tog studenten i år, och har alltså aldrig säsongat tidigare. Hade varit sjukt kul att diskutera lite möjligheter för jobb, boende och sånt i någon grupp om ni är intresserade!

johanna.zh

Ny medlem
Tja!
Är också intresserad av att göra säsong i Åre i vinter. Tog studenten i år, och har alltså aldrig säsongat tidigare. Hade varit sjukt kul att diskutera lite möjligheter för jobb, boende och sånt i någon grupp om ni är intresserade!
Hej!
Samma för oss så tänker att vi kan göra en grupp på snap om du vill:) min e: johanna583

silanderaki

Ny medlem
Hej!
Jag tog också studenten i våras och är sugen på att säsonga i Åre i vinter. Hade varit superkul att diskutera boende, jobb mm med andra!

Bloom

Ny medlem
Känner likadant, tog studenten i våras och är väldigt redo på att säsonga i Åre i vinter

fredbro

Medlem
Tisdagar på Bygget, söndagar på Verandan och nyår på Årekläppen. Är väl typ det man behöver veta.

Skämt åsido, Skistar brukar va duktiga på att fixa säsongsboende åt en, allt från egen lägenhet till villa med 5 andra till stort hus med 30 andra säsongare. Väldigt få som behöver åka hem för att de inte fått boende genom Skistar, de löser sig om man vill att de ska lösa sig.

Mest skidåkning lär du få om du lyckas flörta till dig en tjänst där du jobbar så pass mycket att du får gratis säsongskort, och sen kan va ledig resten. Känner inte jättemånga som erbjudits det dock.

Senast ändrad:

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Lycka till hörni! Och förhoppningsvis har de släppt på restriktionerna så ni inte blir hemskickade om ni tar en öl eller två. Håller tummarna för det iallafall.

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Tisdagar på Bygget, söndagar på Verandan och nyår på Årekläppen. Är väl typ det man behöver veta.

Skämt åsido, Skistar brukar va duktiga på att fixa säsongsboende åt en, allt från egen lägenhet till villa med 5 andra till stort hus med 30 andra säsongare. Väldigt få som behöver åka hem för att de inte fått boende genom Skistar, de löser sig om man vill att de ska lösa sig.

Mest skidåkning lär du få om du lyckas flörta till dig en tjänst där du jobbar så pass mycket att du får gratis säsongskort, och sen kan va ledig resten. Känner inte jättemånga som erbjudits det dock.
Brukar säsongarna bo i Årekläppen? Har aldrig varit i området, men såg det när jag kolla lediga objekt på Booli. :)

Nicole Hyslop

Ny medlem
Hej! Jag tog studenten i år och funderar också på att säsonga i Åre i år!
Min snap är: n_hyslop
Annars kanske jag kan adda någon som redan skrivit upp sin ;)

Är det någon annan som kommer söka jobb på andra håll än SkiStar?

Hej jag är också säsongs intresserad och söker jobb! jag har lagt till er på snap som har skrivit den! :) Sandra heter jag förresten!

nathaliiieep

Ny medlem
Har någon av er fått jobb? Jag ska åka upp & känner ingen så vore kul att prata ihop sig med några andra! ☺️

Hej! jag har fått jobb som logivärd på skistar i Åre men har inte löst boende än, någon som vet något ledigt kollektiv eller liknande? Alla tips är välkomna! :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp