Säsonga i Fernie

callemartensson

Ny medlem
Säsonga i Fernie
Vi är ett gäng som tänkt göra en säsong i Fernie, men vi har inte hittat speciellt mycket om orten.
Någon här som har lite mer erfarenhet om stället?

Säsonga i Fernie
Hej! Har ni fortfarande planer på Fernie? Jag är här nu ifall det är något ni undrar. Är dock min första säsong här så vet inte så mycket om åkningen än.

Aron-Erici

Ny medlem
Säsonga i Fernie
Tjena! Jag kollar på lite på att göra en säsong i Fernie i vinter men precis som callemartensson vet jag inte så mycket om orten mer än att det är bra skidåkning. Hade varit super om du ville berätta lite om den! :)

skruger

Ny medlem
Säsonga i Fernie
Har varit där ett par omgångar, ett par år sedan. Själva resorten är ganska liten, faktiskt - men det är brant och pytsar på bra med snö. Fem bowls -- och otrolig backcountry-potential. Fernie-the-village känns som en typisk kanadensisk mindre "skidortshåla", modell Kicking Horse. Inte direkt Banff eller Whistler kan man säga. Om det dumpar -- suveränt ställe. Det är ju dessutom relativt nära till andra puderhålor också.

Realmode

Aktiv medlem
Säsonga i Fernie
Personligen tycker jag det är ett riktigt bra ställe. inte jättestort och inte fallhöjd ala alperna, men en standardvinter snöar det ju på riktigt bra. Den åkning som finns i och runt liftsystemet är roande, men om det inte skulle snöa är det väl sådär... :) men så är det ju överallt. Har i alla fall varit ett ställe med mycke svenskar i.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp