Säsonga i Kanada

noraeve

Ny medlem
Säsonga i Kanada
Tja! vi är två tjejer som är sugna på att säsonga i Kanada, 18/19. Är lite vilsna med vart man ska åka för schysst skidåkning samt jobb och kunna träffa på skönt folk (alltså inte endast prata med björnar). Vill i allmänhet bara veta mer om Kanadas säsongsliv, så är det någon som vet priser, orter, jobb etc. så uppskattas allt!

peace out

Hanna & Nora

:)

Senast ändrad:

TTranarp

Ny medlem
Säsonga i Kanada
Hej!
Jag o 4 polare drar till whistler i slutet av November! Som jag förstått så beror allt på vad man är ute efter. Om man vill va själv varje dag i offpisten så bör man nog leta sig till en mindre ort som revy eller kicking horse, och om man vill ha en större by o mer uteliv så kan man nog sikta in sig på whistler eller Banff.
Vi har tänkt skaffa en bil o dra runt lite så förhoppningsvis får man lite bättre uppfattning. Tror oavsett vart ni väljer att dra så är det hög tid att fixa boende då detta är en bristvara!
Men om man är 1-2 personer så verkar det finnas många rum som hyrs ut snarare än egna lägenheter!

LinneaEm

Ny medlem
Säsonga i Kanada
Hej!
Jag ska flytta till Whistler och säsonga där, sedan bo kvar även efter säsongens slut :) Var där och bummade några månader i vintras och det är underbart! Som Tranan78 säger är Whistler och Banff grymt om man vill ha bra piståkning samt en by med mycket jobbmöjligheter, men jagar man puder är Revelstoke nice.

Om du har några frågor specifik om Whistler (boende, jobb etc.) får du gärna skicka PM till mig så svarar jag mer utförligt!

Topp