Säsonga i Kanada?

jakoberiksson99

Ny medlem
Säsonga i Kanada?
Hallå,

Jag går i tankarna att göra en säsong i Kanada säsong 22/23. Jag har sökt runt lite och har av någon anledning fastnat för Banff, har ingen anledning varför (har någon tips om ett bättre ställe så mottages det gärna).

Jag har tidigare gjort två säsonger i Åre där jag körde kabinbanan och sittliftar, hur får man sådana jobb lättast i Kanada? har sett att det finns företag som säljer "garanterade jobb och boende" men måste man verkligen gå den vägen?

Sen har vi det med working holiday permit, jag antar att det underlättar att få det om man faktiskt har ett jobb när man söker. Men har läst att det inte behövs i alla fall, skulle vara skönt med lite klarhet i det också :)

Om någon sitter på svaren så uppskattas det till tusen om du delar mig dig!!! :D // Jakob

TelisAkke

Ny medlem
Säsonga i Kanada?
Kul idé,
Banff är tyvärr dyrt och lite väl flashigt.
Rekomderar bergen runt hippie staden Nelson, små men feta skidområden som White water, Red Mountain samt naturliga hotsprings lite var stans, perfekta för afterski under stjärnorna.

Har aldrig jobbat på mina resor i BC så vet inget om tillstånd och så.

Good luck med planerna.

Tälja

Medlem
Säsonga i Kanada?
Kolla med ambasaden bör veta.
Har själv varit på många skidorter i BC och Alberta.Orter som Golden med
Kicking Horse är väldigt häftig åkning cool ”stad”,Revelstoke enorma snömängder jämt
Våldsam åkning, vill du längre norrut är Jasper stället mest svarta ”pister” trevlig stad! Lycka till!!!!(säsongar numera permanent i Tirolen)

klassy

Aktiv medlem
Säsonga i Kanada?
Jag var i Whistler 16/17 och det var 10 av 10 snöflingor.
Det var såklart mycket folk ibland och de vanliga åken blev snabbt uppåkta, men finns sjukt mycket att åka på. Blev bara bättre och bättre desto längre tid man var där.

Hade jag åkt till Kanada igen så hade jag denna gång åkt till Kicking Horse! Verkar vara kungligt!

Banff stod som ett alternativ till Whistler, men av den simpla anledningen till att man måste bussa runt till alla olika skidorter så ströks den.

Fernie verkar tufft också.

Revelstoke verkar va lite hets, likt Whistler, fast inga liftar att svälja alla människor.

jennnifer

Medlem
Säsonga i Kanada?
Jag är just nu i Fernie och gillar starkt! Bra åkning, mysig stad med riktigt bra vibe. Flera barer/restauranger och lagom mycket folk överallt. Barerna och restaurangerna är rätt busy på kvällarna men det är oftast NOLL kö till liftarna vilket är helt amazing om man är van med europeiska resorter. Säsongskortet täcker både Kimberly och Kicking Horse också 👌 Dock ej varit där men hör good things.

Topp