Hoppas jag inte är alltför negativ men allt utanför pisterna är nog att glömma i kungsberget. Länge sedan jag själv var där men berget och läget är detsamma. I snitt brukar snödjupet vara 20-40 cm. Läser man recensionerna verkar de i princip tagit bort parken senaste åren. Förr i tiden var den riktigt bra dock. Så kan vara värt att kolla upp så att du har något att göra de dagar du inte jobbar.
Kommer säkert vara riktigt kul ändå men åk inte dit med fel förväntningar.
Vad har hänt med parken i Kungsberget? När? Ser på pistkartan att de flyttat den till ett flackare parti? Vilken jävla skandal isåfall!
Fram till covid hade de iallafall en kanonpark. Vissa år lite sent färdigställd, komplett från typ februari. Vet att de har byggt sjukt mycket boende och satsat på cykel. Men har de verkligen "i princip tagit bort parken"?
Sen är det väl många lokala parkråttor som åker i Hemlingby när det funkar där. Men att de skulle ta bort parken i kungsberget? Låter vansinnigt. Men det klart Branäsgruppens tjänar säkert mer på målgrupper som föredrar funslopes med någon drakrygg och käcka Björnbusar. Än dagsåkande parkåkare med mackpaket i ryggan som vill hoppa och maximera liftkortspriset.
Hörde också gnissel när man ville stänga ute gäster som inte hade boende under pandemin.
Galet är bara förnamnet. De brukade ju ha sss och ssl tävlingar. Typ topp 5 i Sverige. Så nu när intresset för parkåkning ökar igen och drar mer folk än på länge. Näää vi lägger ner. Vi vill ha mer boenden och sämre åkning.
Någon som vet vart alla features tagit vägen. Står de och rostar eller ska man kontakta Branäsgruppen och lägga ett bud?
Jag har haft säsongskort i Kungsberget 2014-2019 och åkt där ca 20-30 dagar utspridda per säsong. Som typ träning inför roligare äventyr. Har inte hittat mycket offpist men i bra förhållanden finns det lite skogspartier som är okej. T ex vid tävlingsbacken och kungens kurva, inga jättehemlisar så risken är stor att man dimper in i någon plogande snorunge när man just börjat få upp farten. Kanske inte blir många dagar dina Bent Chetler kommer kännas som det perfekta valet. Men du kan ändå ha kul med dem på eftermidagar och kvällar när det är uppkört. På regniga dagar och soliga sorbetdagar....Kungsberget har väl iallafall fortfarande en traditionsenlig säsongsavslutning? (Hoppas jag) Med maskerad och en tävling där de gräver fram en bassäng man ska ta sig över torrskodd om man har tur eller fetlagg?
Det kommer ju att bli en mättnad när anläggningarna bygger bort sitt eget syfte. När bokningsprocenten dalar och boenden kommer att stå tomma. Den förväntade intäktsökningen kommer att bli en minskning och det enda de kan tjäna pengar på är att höja liftkortspriserna för entusiasterna som är kvar.
Bokningsläget har minskat för skistar t ex? Har det minskat i antal bokningar eller i procent beläggning av nybyggda bäddar?
Man blir sur ich tjurig!! Gnäller på nätforum som ingen läser förutom andra gnällspikar. Vad ska man göra? Hälla socker i tanken på pistmakinerna? Starta fermenta och köpa en egen backe,? Ge upp? Bli tjock och börja missbruka all inclusive solsemestrar? Blääääää