säsonga i St Anton 10/11

lovstraand

Ny medlem
Finns det någon där ute som har lite info om att säsonga i st anton?
någon som SKA säsonga i st anton?
dela boende?
jobb?

vet att jag är tidigt ute och så, men hellre tidig än försent!

Jsterling

Ny medlem
Hallå! Jag har tänkt mig att åka ner till st anton och göra en säsong, vet inte riktigt vart jag ska bo. Att jobba har jag inte tänkt mig göra så värst mycket men får se hur det blir med de

Jsterling

Ny medlem
Haha absolut inte men pengarna lär ju ta slut rätt snabbt känns de som... men har du hittat boende och sånt eller kanske någon koll på de i alla fall?

lovstraand

Ny medlem
ja jo det är sant! man får väl leva på nudlar.
nej har inte börjat kolla än på boende. vet inte rikigt vart jag ska börja. har du börjat kolla?

Jsterling

Ny medlem
Haha, klassiker ;)
okejokej, joo har kollat runt lite och så men sen vet jag inte vart som är bra osv

lovstraand

Ny medlem
nae, det är sant! än så länge så har ju inte så mycket kommit upp ännu eftersom det är ganska långt till nästa säsong. så man får väl kika runt lite här och var :)

ekbrand

Ny medlem
Tjo, jag har nog betämmt mig för att dra min första säsong 10/11 i St Anton också...
Jag har inte heller tänkt o jobba där nere, men det beror nog på hur mycket jag orkar jobba i sommar/höst.....
Men aja, ville bara visa mitt intresse.:)

ekbrand

Ny medlem
Mmmmmmmmmmmmmmmmmm, det jag känner är svårast för tillfället är som sagt hitta några att dela boende med som sagt, eftersom jag inte känner några personligen som vill säsonga...
Men det känns bra att vara ute i alla fall o kolla runt lite :)

lovstraand

Ny medlem
ja nej att hitta några att dela boende är väl som sagt det svåraste eftersom det är helt främmande människor. men har en gammal barndomskompis som har säsongat två år irad och delat boende med främmande people och det har gått super så jag tänkte, vad fan. lite får man väl chansa!

ekbrand

Ny medlem
Så sant, så sant! kan ju aldrig gå värre än värst...
(oftast..) är det ju alltid kul att lära känna nytt folk.

Men men, känner mig galet taggad redan nu! :D

lovstraand

Ny medlem
nej sant! i värsta fall får man väl åka hemåt igen om det vore så!

ja jag med! vill bara åka iväg nu!

karromedk

Ny medlem
hejheej, hade också tänk mej en säsong i antingen st anton eller bad gastein....vet inte vad jag ska välja riktigt för jag vet boende och jobb i bg men inte st anton...

Jsterling

Ny medlem
Kan ju säga att jag gillar anton galet bra, nästan alltid mycket snö, skönt folk å bra festande, så för mig blir de nog anton om inget annat dyker upp men ska nog inte vara allt för svårt att fixa boende osv :)

karromedk

Ny medlem
Okej de låter ju as skönt! Har aldrig varit där själv men har bara hört bra saker om de! Är rätt sugen på att åka dit jag med för Bad gastein känns så osäkert, vet aldrig med snön och väderrapporterna kan man heller inte riktigt lita på :/

så just nu är anton och trysil högst upp på listan, men alperna lockar helt klart mer!

lovstraand

Ny medlem
jag har varit i anton en gång tidigare på sportlovet. det var grymt kul så ser verkligen fram emot att få åka iväg om jag hittar boende osv! :)

Jsterling

Ny medlem
Samma här, men känns lite tidigt att börja ringa/mejla runt då folk fortfarande har boende och inte planerat till nästa säsong ännu men har lite alternativ :)

Abelin

Ny medlem
jag är också taggad på säsong 10/11, lite oklart var men st anton har varit i tankarna :)

keith

Ny medlem
Jag gör en säsong i st anton nu och jag tycker att ni gör helt rätt i att vara ute i god tid. Det är riktigt svårt att hitta ett bra boende om man e sent ute. Vi bilade ner och hoppades på att hitta boende på plats, men det är inget jag skulle rekommendera för allt var nästan fullbokat av folk som bokat hemifrån. ST. Anton är en grym ort att göra en säsong i men det ni ska tänka på är att det är en relativt liten skidort, så man tröttnar ganska fort på liftsystemet.

emeliep

Ny medlem
Hejsan alla säsongssugna :)

Jag har velat göra en säsong i alperna hur länge som helst så nu har jag beslutat mig för att det får bli en säsong i st anton 2010/2011. Planen är att åka dit själv men hittar gärna någon/några att dela boende med, skulle var super kul! Är det någon som känner likadant så hör gärna av er.

Lika bra att vara ute i god tid!

helsing

Ny medlem
Jag har också mina funderingar på säsong i st.anton, det blir min första säsong. vet inte om jag åker själv eller med en kompis, är lite osäkert om han ska med. men jag är absolut öppen för att åka med främmande folk, bara kul att lära känna nya ;)

/helsing

Dirtbiker

Ny medlem
Jag ska ner till Anton nästa år har jag bestämt!
Och jag delar gärna boende osv med några okända, kul att lära känna nya människor.

Jag hade tänkt jobba mycket i sommar så man kan slappa ett tag där nere, åtminstonde inte måste ha någon hysteri efter jobb.
Så jag är gärna på!

Senast ändrad:

felix

Aktiv medlem
Ska också iväg och säsonga nästa vinter men vet inte riktigt vart ännu, St Anton vore kul men jag är även inne på annat som kanske Val D´isere, Serre Chevalier eller något... viktigast är att man kommer iväg! :)

Kommer jobba i sommar så man kan ta det lungt väl nere och satsa på åkningen, är det någon som vill hooka upp och dela ett boende är det bara att skriva en rad :)

lovstraand

Ny medlem
kul att vi är några stycken som ska ner till st anton och kan tänka sig dela boende med främmande människor. jag vet inte riktigt vart man ska kolla efter boende men om någon vet så hör gärna av er!

f1lle

Ny medlem
Är riktigt sugen på å köra en säsong. Har liksom aldrig fått tummen ur riktigt. Frågar som alla andra. Var man kan få tag på jobb och boende? Vart man ska börja leta efter jobb till å börja med? Jobb som diskplockare är inga problem. Bara man får köra laggen nån dag i veckan =)

AnnaWallin

Ny medlem
Tjaa. Ja är lätt på att säsonga i st. anton, det lutar mycket åt det hållet nu, hade varit kul o dra ihop ett okänt gäng så att säga, kul o träffa nytt folk. Har själv aldrig varit där men hört att det är ett schysst ställe. Har inte kollat så mkt på jobb utan sparar mest ihop allt vad ja orkar nu och kör på men om det är fler som är på så hör av er! :)

Jezd

Ny medlem
Jag och en polare är ganska sugna vi med. Har dock ingen aning om vart man ska börja:p Kan tänka mig att bo hur som helst, bara det finns säng och kyl.

mrElements

Ny medlem
karromedk sa:
Okej de låter ju as skönt! Har aldrig varit där själv men har bara hört bra saker om de! Är rätt sugen på att åka dit jag med för Bad gastein känns så osäkert, vet aldrig med snön och väderrapporterna kan man heller inte riktigt lita på :/

så just nu är anton och trysil högst upp på listan, men alperna lockar helt klart mer!
Klart du ska till Anton, det är tre ggr så höga berg, 1000 ggr brantare och en miljon ggr bättre. Plus bättre fest, mer blandning av nationaliteter och för att inte glömma... GRYM PUDERÅKNING! =) Fred

mrElements

Ny medlem
keith sa:
Jag gör en säsong i st anton nu och jag tycker att ni gör helt rätt i att vara ute i god tid. Det är riktigt svårt att hitta ett bra boende om man e sent ute. Vi bilade ner och hoppades på att hitta boende på plats, men det är inget jag skulle rekommendera för allt var nästan fullbokat av folk som bokat hemifrån. ST. Anton är en grym ort att göra en säsong i men det ni ska tänka på är att det är en relativt liten skidort, så man tröttnar ganska fort på liftsystemet.
St anton är en av de största skidorterna i Europa dude, glöm inte Rendl, Lech, Oberlech, Sonnenkopf, Stuben( fet offpistr i stuben och sonnenkopf, och Zürs.
Och om man tröttnar på alltsammans så kan man ta bilen till Ischgl som är ännu större, bara runt berget ett par timmar. =)

AnnaWallin

Ny medlem
Tja alla! skrev här för ett litet tag sen men jag undrade bara, hur många är as på att dra ner till st. anton 10/11? Jag har fått med mig 3 - 4 tjejer som är jätte sugna. Många av dem vill dra ner i mitten av november - december. Jag tänkte dra ner precis i början av januari. Hör verkligen av er så tycker jag att vi slår ihop ett stort blandat gäng, dock att ja kommer ner lite senare beroende på när ni andra vill dra då. Ända problemet är boende. Har inte hittat något bra än.

Dirtbiker

Ny medlem
Anna, Jag har snackat en del med Lovestrand, emeliep och samt en annan kille som också verkade väldigt sugen!
Jag ska ner i varje fall och är 100% säker även dom andra.
Har du boende osv eller?

hannesnilsson

Ny medlem
Är väldigt sugen på en lång säsong där nere! dec-april! Jobbar i norge hela hösten men vill gärna jobba i st anton isf också :) Blir gärna rums och resekompis med någon härlig individ :)

emeliep

Ny medlem
Hallu :) Jag har varit i Norge och jobbat hela våren men åker hem i juni för att fortsätta jobb där. Min plan är att jobba fram till november och sedan dra till St anton någon gång i mitten/slutet av november då det ska vara lättast att få tag i jobb då. Kommer antagligen åka ner själv så vore jätte kul om man kunde hitta någon/några att dela boende med då det både kan bli billigare och roligare :D

Hör gärna av er :) Ciao

SimonLundgren

Ny medlem
Ja nu jobbar man som fan för att ladda upp med pengar till St Anton. Ser fram emot en lång säsong med fina åk nere i St Anton 10/11, hade tänkt mig November-April :) Reser ensam från Göteborg så de hade vart grymt kul att hitta någon/några att resa och kanske dela boende med :D

Hör gärna av er :)

nian

Ny medlem
Hallå, roligt att folk börjar ladda för en ny säsong! Ser ut som det blir en säsong för mig i St Anton också. Var där drygt två månader förra vinter och hade det sjukt bra då. Får förhoppningsvis med mig några kompisar hemifrån, men annars blir det att åka själv. Delar gärna boende med andra om man hittar något sådant...

Bara höra av er så kan man snacka mer!

Senast ändrad:

J3N

Ny medlem
Jag är på! Min plan är att ta sig ned på något vis och sedan leta jobb. Är det någon som har seriösa planer på att leta boende innan så man slipper slagga i en iglo så hör av er!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp