säsonga i St Anton 10/11

justina

Ny medlem
Jag och ett gäng folk tänkte åka ner den här säsongen och ska i dagarna ta tag i det där med att börja kolla jobb och boende. Har någon några bra tips på både jobb och boende? :) Ser fram emot det här så galet mycket! St Anton kändes som ett självklart val, med tanke på åkning, verkar vara skönt folk och bra uteställen.

Senast ändrad:

Perkal

Ny medlem
Någon som vet hur viktigt det är med tyskan där nere? Har inte tänkt jobba om jag ska dit, varför ödsla tid där när man kan göra det i sverige och ha bättre vilkor?:)
Sen hur är det med gym där? Finns det några bra frivikts gym?

Mvh Per

faggionato

Ny medlem
Kan bara instämma med er andra. Jag var i St.Anton 09/10 och det var hur grymt som helst på alla sätt och vis. Party & Puder! Ska troligtvis ner i år igen om min lilla kärra vill ut och rulla!

faggionato

Ny medlem
Perkal, det finns ett gym som är anständigt. Dock ganska litet fast har både frivikter och maskiner som täcker all träning en vanlig människa brukar använda sig av. Däremot är det ganska dyrt, runt €50 i månaden..

emir

Ny medlem
Tjena!

Jag tänkte göra min första säsong i år! Tänkte höra ifall det fanns någon som tänkte bila ner och hade någon plats över? För övrigt hade jag verkligen inte tackat nej till att dela ett shjysst boende med några sköna skibums :cool: Har någon tips eller förslag vore det grymt välkommet :)

puss på er

Rasp

Ny medlem
Tjoo peeps.!

Sugen på att dra iväg ner på kontinenten till vintern. Varit i St. Anton tidigare och var väldigt nöjd. Vill tillbaka helt enkelt. Jag ser att det är väldigt många som drar iväg ett inlägg men betydligt färre som tar tag i det. Ni kanske har privata konv. vad vet jag :O

Är en go göteborgare som söker resfolk, inte fått någon med mig än. Har körkort.. dock ingen bil. Har tänkt jobba där nere för att dryga ut kassa lite. Åka mycket, festa mycket, leva helt enkelt. Om det är så att du/ni söker gott folk så är jag på! peace.

Snowhoo

Ny medlem
Hej alla glada!
Ännu en nykomling i säsongandet och riktigt sugen inför kommande vinter. Vore grymt kul att få ihop ett gäng och dra neröver i vinter och se vart man hamnar. Nu tycker jag vi styr ihop något. Bil, buss, tåg whatever? Är en aktiv själ som älskar utmaningar och har allt för många intressen. Söker folk att hooka upp med och ha en jäkla fin vinter med.

Verkar vara många ressugna här så nu tar vi och styr ihop något. Kul att det är fler som är längtar ner!

mayah

Ny medlem
Salzburg förra säsgongen, var grymt bra och fint där. Nu handlade om st: anton, men aja :)

powderpower

Ny medlem
Funderar starkt på att dra ner till St. Anton över vintern! I dagsläget ser det ut som att det är jag och ev. en polare men han är inte riktigt hundra så inget att lita på ;)

Har aldrig någonsin varit i St. Anton tidigare, inte heller säsonget tidigare, så vet inte hur de flesta lägenheterna ser ut, är det vanligast med 4-bädssrum eller hur ligger det till?
Finns det hyfsade boenden nära pisten, eller får man räkna med en liten sträcka med buss eller bil varje gång man ska in till systemet?

EDIT:
Glömde skriva att om det finns några/någon som har lust att hooka upp med mig och min eventuella polare eller har tips på boende så skicka ett pm vettja!

Senast ändrad:

AwYeahDawg

Ny medlem
Tja Tja!

Jag och en polare har mer eller mindre bestämt att St Anton blir stället vi ska styra näsorna mot när november ligger runt hörnet.
Det blir första säsongen för oss båda och skidor och bräda har ingen av oss rört på ett bra tag :cool:
Jobb och boende ser ut som det kommer bli fixat innan vi landar därnere (inte helt hundra) , dock så vet vi inte riktigt hur vi ska ta oss ner än.

Buss och Nattåg i all ära men inget slår en gammal hederlig biltur genom kontinenten. Tänkte ta en titt på om det finns några bilsugna som är sugna på att tränga ihop sig och rulla ner? Alternativt även gemensamt boende hade varit sjukt najs! Så om det finns några glada som ska vill bege sig ner redan i november så hade det varit guld :D

Kommer bli riktigt najs detta. Släng iväg ett PM eller något om ni är sugna!

Fred ut! / David

Senast ändrad:

Miiikaela

Ny medlem
HEJ, JAG VILL TILL ST.ANTON! TIPSA MIG NU, var hittar man jobben? nån som vill dela boende å allt det här som hör till? HÖR AV ER TILL MIG:)

josephine1

Ny medlem
Någon som vet om det finns nåt billigt boende i st. anton för övrigt? jag och ett gäng kompisar tänkte ev. åka ner i vinter fast inte säsonga. Eller finns det något billigare alternativ där det är lika bra skidåkning och röj?

AwYeahDawg

Ny medlem
Soft med gruppen på facebook!

David Bengtsson var namnet och joinade omedelbart!
Som sagt, bara att höra av sig om ni är sugna på att dela boende, åka bil och tipsa om jobb :)

Tjenos :cool:

Tänkte joina StAnton-gänget ett år för sent (skulle åkt förra året men det sket sig bigtime..)
Är antagligen ensam om min tjejkompis inte bestämmer sig för att haka på, så känns ju gött att veta att det är fler än jag som är taggade på en grym säsong ;-)

Är det någon/några som är sugna på att slå sig ihop och se över lite boende/dela tipsideértankar osvosv??

Sweiland

Ny medlem
Nu taggar vi inför St Anton 10/11 här ska åkas skidor! Letar dock fortfarande boende, någon som vill dela? Jobb de kan man alltid charma till sig på plats;)

EliasSaile

Ny medlem
keith sa:
Jag gör en säsong i st anton nu och jag tycker att ni gör helt rätt i att vara ute i god tid. Det är riktigt svårt att hitta ett bra boende om man e sent ute. Vi bilade ner och hoppades på att hitta boende på plats, men det är inget jag skulle rekommendera för allt var nästan fullbokat av folk som bokat hemifrån. ST. Anton är en grym ort att göra en säsong i men det ni ska tänka på är att det är en relativt liten skidort, så man tröttnar ganska fort på liftsystemet.
tur att liftkortet funkar Lech, Zurs, Studen, Sonnenkopf osv. också då =)
tröttnar man på alla områden på en säsong, då har man fan legat i! :p

TobiWong

Ny medlem
Raaz sa:
Någon själ som har koll på hur parken kommer se ut? :)
Parken är inget att hurra för vill jag lova. Tre - Fyra kickar, några få rails. Parkåkning får man väl regel bättre i Sverige om jag inte misstar mig.

För mig var parken dock ok, då jag inte åker där dagarna i ända. Men om du tänkt hänga i parken en säsong så tröttnar du nog allt för lätt på St Antons park.

Emanuel86

Ny medlem
Gleder meg mye til kjøring i Stuben og Sonnenkopf.. Ellers ligger ikke Ischgl sååå langt unna heller;)

powderpower

Ny medlem
Hur mycket får man räkna med att lägga på hyran varje månad per skalle? De lägenheter jag har kikat på har legat på runt 8-10 000 SEK per person och månad, överpris?

Emanuel86

Ny medlem
Regn med å betal rundt 15-20euro pr hode om dagen... 10 000 SEK hørtes mye ut. Jeg betaler 20 000-ish SEK for hele sesongen.

Raaz

Ny medlem
TobiWong sa:
Raaz sa:
Någon själ som har koll på hur parken kommer se ut? :)
Parken är inget att hurra för vill jag lova. Tre - Fyra kickar, några få rails. Parkåkning får man väl regel bättre i Sverige om jag inte misstar mig.

För mig var parken dock ok, då jag inte åker där dagarna i ända. Men om du tänkt hänga i parken en säsong så tröttnar du nog allt för lätt på St Antons park.
Låter inte alltför lovande. Får bli parkhäng i Mayrhofen istället, för bra där med

lovstraand

Ny medlem
powderpower sa:
Hur mycket får man räkna med att lägga på hyran varje månad per skalle? De lägenheter jag har kikat på har legat på runt 8-10 000 SEK per person och månad, överpris?
det låter väldigt mycket för endast per månad OCH person. jag kommer betala strax över 20 000 för hela säsongen, dvs fem månader. så kolla vidare. det finns nog mycket billigare!

powderpower

Ny medlem
lovstraand sa:
powderpower sa:
det låter väldigt mycket för endast per månad OCH person. jag kommer betala strax över 20 000 för hela säsongen, dvs fem månader. så kolla vidare. det finns nog mycket billigare!
Det tror jag också! Har aldrig hyrt boende i St. Anton tidigare dock så vet inte riktigt hur det ligger till. Var fick du tag i ditt?

Sweiland

Ny medlem
lovstraand sa:
powderpower sa:
Dela boende?

lovstraand

Ny medlem
Sweiland sa:
lovstraand sa:
powderpower sa:
Dela boende?
Tyvärr så delar jag redan boende med två st andra och det är tyvärr fullt.. :(

powderpower

Ny medlem
lovstraand sa:
powderpower sa:
Får man fråga hur standarden är på ditt boende? 20K för hela säsongen låter betydligt vettigare än de erbjudanden jag har för tillfället. 6600 SEK per månad såg jag ett nu, verkar ju finnas betydligt billigare...

lovstraand

Ny medlem
powderpower sa:
lovstraand sa:
powderpower sa:
Får man fråga hur standarden är på ditt boende? 20K för hela säsongen låter betydligt vettigare än de erbjudanden jag har för tillfället. 6600 SEK per månad såg jag ett nu, verkar ju finnas betydligt billigare...
Hm, vad jag har förstått så är mitt boende ganska litet faktiskt, men det finns bastu, ligger typ tio meter från nasserein bahn, ehm .. jadu, vad mer ska jag säga? hah

Netapper

Ny medlem
Fan vad taggad man är på att dra ner :D lååååånga veckor fram till november nu....

Senast ändrad:

Joffen

Ny medlem
Nån med tips vart man kan hitta något billigt boende för 4 pers? :)

Sökt överallt och skickat så man får den där listan med olika lägenheter men det mesta är piss dyrt eller så får man inget svar :(

tacksam för alla sorts tips :)

Perkal

Ny medlem
Är det någon som har erfarenhet av att jobba inom bygg&vvs där nere? Förstår att tyskan kan vara viktigt och den har jag funderat på att plugga på! Men annars, finns det någon bransch där nere? Behövs det en Rörmokare? Eller kanske fastighetsskötare? Finns ju ett ganska brett spektra med jobb inom vvs!
Har funderat på att skita i att jobba där och slita här hemma istället och njuta arslet av mig när jag är där, men känns som det vore bra att tjäna en liten slant där ändå!

MVH

Hammarlund

Ny medlem
Perkal sa:
Är det någon som har erfarenhet av att jobba inom bygg&vvs där nere? Förstår att tyskan kan vara viktigt och den har jag funderat på att plugga på! Men annars, finns det någon bransch där nere? Behövs det en Rörmokare? Eller kanske fastighetsskötare? Finns ju ett ganska brett spektra med jobb inom vvs!
Har funderat på att skita i att jobba där och slita här hemma istället och njuta arslet av mig när jag är där, men känns som det vore bra att tjäna en liten slant där ändå!

MVH
Det finns ett företag i Anton som heter EWA som har hand om en hel del fastigheter i byn. Han vi bodde hos förra året jobbade som elnisse åt de företaget. Tror dock de mest pysslar med elbiten i fastigheterna så det kanske inte är passand. Du skulle säker kunna slänga iväg ett mail till dom om du har funderingar kring jobb... men ingen jobb jag skulle rekomendera då du lär missa många fina åkdagar.

Deras hemsida:
http://ewa-gmbh.at/

Annars låter din idé med att slita hemma innan du åker mycket bättre... Så gjorde vi och ångrar det inte för en sec. Har man möjligheten att jobba in 40-50 lakan innam na drar är det ju guld. Då missar man inte en puderdag om man inte är otroligt bakis så klart...

Lycka till nu....
Mvh Patrik

tagge

Ny medlem
Kul med så många som vill säsonga!

Själv kom jag på tanken för ca en vecka sen och har tänkt en del på st Anton.
Vad tror ni det kommer kosta en hel säsong om man inte jobbar? nånstans mellan 40k-60k?
Var hittar man boende, kan nån länka nån hemsida kanske? samma sak med jobb
hur bråttom är det med att hitta boende, när borde man senast ha fixat för hela säsongen?

någon som var där i vintras som kan berätta hur de gjorde?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp