Säsonga i ST Anton boende?

Tjenare!
Jag och 2 kompisar planerar en säsong i ST Anton men har lite svårt att hitta boende och har redan mailat de boenden som ST Anton själva har lista på så skulle behöva lite fler tips. Någon som har bra tips för boende i ST Anton eller något annat bra tips som kan vara bra att tänka på?
Utlovar belöning till den som ger oss ett tips som leder till boende!

Skidjocke

Ny medlem
Jag kollar också runt. Fick precis den där listan också. Fick ni några svar där? Vad tar de för lägenheterna en hel säsong? Antar att något inte var bra eftersom ni letar vidare?

Jag kollar också runt. Fick precis den där listan också. Fick ni några svar där? Vad tar de för lägenheterna en hel säsong? Antar att något inte var bra eftersom ni letar vidare?
Precis, fått några svar men då har det varit för fel antal personer (inte 3 som vi är) och kostat ca 50k per person för säsongen vilket känns lite för mycket.

DavidNordin

Medlem
Tjena! Lite generella tips från en tidigare säsongare. Priserna för att bo i St Anton är (som ni redan märkt) väldigt höga. Mitt tips är att leta boende i någon av grannbyarna St Jakob eller Pettneu. Finns såklart nackdelar med att bo en bit bort, men får plånboken bestämma kan det vara värt det. Tar ca 10-15 min med gratis skidbuss på morgonen om man bor i Pettneu (som är längre bort av de 2). Ett annat alternativ är att hitta ett jobb som också erbjuder boende, de jag minns på rak arm är Jennewein sport (skidbutik och verkstad) och Skischule Arlberg, men det finns säkert fler om man letar. Kan vara sent på bollen, men jag hoppas att det var till någon hjälp!

Tjena! Lite generella tips från en tidigare säsongare. Priserna för att bo i St Anton är (som ni redan märkt) väldigt höga. Mitt tips är att leta boende i någon av grannbyarna St Jakob eller Pettneu. Finns såklart nackdelar med att bo en bit bort, men får plånboken bestämma kan det vara värt det. Tar ca 10-15 min med gratis skidbuss på morgonen om man bor i Pettneu (som är längre bort av de 2). Ett annat alternativ är att hitta ett jobb som också erbjuder boende, de jag minns på rak arm är Jennewein sport (skidbutik och verkstad) och Skischule Arlberg, men det finns säkert fler om man letar. Kan vara sent på bollen, men jag hoppas att det var till någon hjälp!
Tack för svar! Fortfarande inte hittat något även om vi har några på gång. Får testa att höra av mig till dom då! Så finns det fler tips är det bara att höra av sig!

DavidNordin

Medlem
Tack för svar! Fortfarande inte hittat något även om vi har några på gång. Får testa att höra av mig till dom då! Så finns det fler tips är det bara att höra av sig!
Ett annat tips kan vara att höra med olika ”Haus” om de kan tänka sig att hyra ut något hela säsongen. Vet att vissa kan tänka sig att göra det om man hör av sig men inte mer än så tyvärr! När jag var nere sist bodde jag en vecka på Haus Schmukkastli i Pettneu, nära till bussen och schysst lägenhet så jag hade slängt iväg ett Mail till dem! Hoppas ni hittar nåt!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp