Säsongen 2006 i Alperna?

vskogh

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Kanske är tidigt ute, vad vet jag? Men nu är det iaf så att jag har bestämt mig, nu är det f-n dags för en säsong i Alperna. Efter att frekvent besökt Alperna minst en gång om året så är suget för stort. Naturligtvis hade jag velat spendera 2005 där nere men detta är tyvärr inte ekonomiskt möjligt :(
Så iaf. Finns det någon/några som sitter i samma sits? Om, kanske man skulle slå sin kloka eller mindre kloka huvuden ihop och köra på.
Efter som att jag aldrig innan säsongat så har jag inte järnkoll på vad som behövs osv. Vore helt enkelt roligare och kanske smartare att göra det ihop med ett gäng likasinnande. Så jag är helt enkelt ute efter en eller flera polare att planera och genomför en säsong i Alperna med.
Iaf lite om mig. 23 år (född 1981), jobbar som konsult/konstruktör på Volvo PV i GBG, bor även i GBG. Har kört snowboard sedan -91 och är väl det jag behärskar bäst men har nu på senare tid plockat fram skidorna och tänkte satsa seriöst på telemark -05. Gillar lössnö och offpist men välpreparerade backar är aldrig helt fel det heller.
På fritiden så försöker man träna, blir lite innebandy, hockey och styrka. Sen ett gäng bärs på fredag eller lördag sitter aldrig fel.

Haha, detta blev ju värsta kontaktannonsen:-D Well, någon som är på?
Borde väl tillägga att inget boende eller liknande finns utan det får vi helt enkelt fixa… En annan sak, har inte tänkt att jobba under tiden. Det är alltså skramla pengar fram tills vi åker för min del som gäller. Sen har jag inget satt mål på hur länge jag ska vara borta men detså längre destå bättre ;) Men hellre 6 veckor än inget alls.

//Viktor

OffGeek

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Jag skulle lätt haka på om det vore så att jag fick, är 17 år nu
(född 87) och är kvar 3 ring i plugget 2006 men
jag har en 7 veckors praktik starten på året 2006 satt om jag
lyckas få en möjlighet att få praktik som
någonting dit resan bär vore kanon, och så kommer det ju
problemet med mina föräldrar osv.
Men det är långt kvar som sagt så man kanske kan arbeta på
saken.

För att härma dig lite så kan jag dar lite kort info om mig
själv.
Jag läser mediaprogrammet i gymnasiet, då jag är topp eleven
i samtliga media ämnen. några "läsämnen".
Jag lirar hockey. Bräda åker jag och jag har åkt i 5år snart. dvs
jag började efter julen 99 då det blev av att
dra till idre för att lära sig hantera brädan v9 på sportlovet år
00. Sedan dess har det varit alperna under jul
veckan fram till i år då jag åker till chamonix (var där förra
året). Som andra ser mig så är jag et glatt
busfrö.

Men det vore väldigt trevligt om det här blev av för min del
och för er andra om det blir ett gäng.

/ Martin

NiklasRQT

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Tycker itne alls du ær tidigt ute, jag ska åka 2007 och har redan børjat planera, eller nu ljøg jag, jag ahr børjat spara pengar iaf:)
Så om det skulle råka ta ett extra år så ær jag intresserad!
Jag åker allt bræda, skidor, telisar mums...

B

BigAir

Guest
Säsongen 2006 i Alperna?
Ne du är inte tidigt ute :P Jag är ca 14 men har börjat spara pengar till en sessong :P Ligger på 10000 kr nu och har ca 4 år kvar att spara så jag borde vell få ihop lite pengar till dess :D

vskogh

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Aight...
Hur mycket har ni folk tänkt att spendera? Eller rättare sagt vart ligger er budget.
Själv har jag inte räknat efter än men jag lär få sälja bilen :D

ssss

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
22 årig rökfri mysman söker ung storbystad blondin med god skidfärdighet för stora puderåk och mys i äggliften. Jag är inte så intresserad av nån just nu, men våren 2009 tror jag att jag kan få en lucka. Till dess kanske vi kan gå och sukta efter varandra och kanske ha lite cybersex då och då.
kram från Nalle Puh/Sthlm

wannman

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Jag ska också iväg nästa säsong . Anledningen till att jag inte åkte i år är...vet faktiskt inte men nästa år smäller det. Är 19 år, åkt skidor hela livet, bor i varberg och lirar hockey på fritiden.
Hade varit skitkul och åka ner en bunt..Så hör gärna av dig.

OffGeek

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Som svar på att hur mycket vi kan lägga ut, om jag bestämmer mig och snackar med skolan osv kan jag nog
få ett litet stöd från skolan osv, sen om vi är där nere 5-7(?) veckor så bör man ju skaffa något litet skit jobb
eller dylikt, eller bara spara pengar som fan och hoppas at det räcker, men man borde se efter nu hur mycket
man matkostnaden är på en vecka och räkna ut där ifrån, sen får man ju plusa på beondetpå det och
liftkorten är inte det billigaste, sen får vi ju itne supa upp alla pengarna första veckan.

Många frågor som kräver svar. Men det är ju bra om vi löser det så fort som möjligt.

vskogh

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
wannman, låter sjysst att du bestämt dig.
Jag själv har inte kikat så mycket på ställen att åka till men Val d Isere ligger mig varmt om hjärtat. Riktigt bra åkning även om lössnön uteblir. Gemytlig stad osv. Enda nackdelen är kostnaderna på orten, relativt dyrt.
Hade du planer på att ta bil ner? Hur långt gågna är dina planer? Har du "egna" polare som ska med eller hoppas du på dra ihop lite "okänt" folk?
Själv har jag inga riktiga entusiaster i bekantskapskretsen.

ssss

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Det kanske var lite lågt. Det var sån gullig kontaktanonsstämning i de första två inläggen, så jag kunde inte riktigt låta bli att dryga mig lite. (född och uppvuxen i Sthlm du vet)

B

BigAir

Guest
Säsongen 2006 i Alperna?
Men jag insåg allt innan ni fattade poängen, för jag är Från Luleå i Norrland :P

wannman

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Val d Isere är förmodligen riktigt schysst men som sagt är förmodligen skitdyrt, Österrike är ju bra mycket billigare men det ska ju vara kvalite också eftersom man ska spendera en del tid där.
Bil hade ju varit bra men jag ser intre det som något man egentligen behöver.

Jag kan säga det attt planera inte är min grej...men allt brukar lösa sig. Men jag har planerat så långt att jag snackat med några polare om de ska med men har egentligen inte fått några positiva svar så jag letar nog mer efter okända likasinnade, sen är det ju alltid kul att träffa nytt folk.
Men jag hoppas iallafall få med en varbergare ner...vskogh - du har ingen som vill med ner eller.. men det går ju alltid att fylla en bil...lr hur!

ChamBenkeYxan

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Funderat på att göre en lyx säsong i stuben har jag
ligger i samma skidsystem som st.anton men borta från uteliv och sånt
därmed slipper man pröjsa så mkt för boende men man har ändå nära till liftarna jämfört med tex pettneu.

Kiszkiel

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Hej du!
Jag tänkte precis på det där med att säsonga och ja måste säga dig att jag inte är mer än lite motoverad asså! jobbar just nu på LISEBERG i gbg o ska spara ihop pengar.
vi var ett gäng tjejer som skulle åka till Thailand... men när ja kom o tänka på puder o gav det som förslag tyckte tjejerna att jag var dum i huvudet som ville till snön!

nu har jag bara ett problem!
JAG HAR INGEN ATT ÅKA MED!

det e inget problem i sig, för jag åker ändå, ja ivll väldigt gärna till st anton, men dela läegnhet men ngn eller några vore inte helt fel!
well well, till detaljerna, jag e född 1985, alltså 20 och har pluggat det senaste året.
bor i göteborg och älskar snö, skidor e min specialité, aboslut inget proffs, hobbyåker i offpsiten o lössnön, bräda e oerhört roligt, man får en rejäl kick.

nåja, det finns inget ja hellre vill göra för tillfället så om du/ni vill åka till österrike med mig! så hör av er!

hejhej! -Magdalena

Kristos

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Fan vad skönt. Man verkar i alla fall inte vara ensam om att ha dötrista polare som inte gillar snö utan hellre vill
ha sand mellan tårna. Själv ska jag dra till Österrike i mitten av Januari (ska skriva lite omtentor först) och jag
kommer förmodligen åka bil ner. Än så länge är alla platser lediga :). Vore grymt att dela bil ner och sedan
lägenhet när man väl är nere. Själv är jag mest inriktad på skidåkningen. Efter tre år som student i Linköping är
man rätt mättat på festandet, fast nån bärs ibland är ju inte fel.

Än så länge känns det lite tidigt att boka upp något, men hör av er säger jag också!

/// Kristoffer

Isabella_r

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Jag tror att jag befinner mig i en liknande situation som du! Jag håller just nu på med att försöka hitta trevliga människor att dra till alperna med eftersom mina kompisar här inte alls är lika på som jag angående min briljanta idé. I alperna har jag väl först och främst tänkt åka en hel del skidor och leva livet men även söka lite jobb på plats om det finns möjlighet. Men det ordnar sig alltid som jag brukar säga! Skulle vara kul att åka med lite nytt folk så du kan väl höra av dig om du är intresserad!
/Isabella

rosanna

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
Jag har basta bummar boendet i Chamonix.
90 m2 botten vaning i centrala Cham. Sover 6-8 pers.
Tre sovrum och ett allrum med badd soffa. Kok. Tva dushar.Tva toaletter.
1900 euro/mandad.
Hor av er till rosanna@snowhouse.biz

cjskoog

Ny medlem
Säsongen 2006 i Alperna?
tja!
antar att jag på intet sätt är unik här...
har pluggat i lund i 2 år, tänkte ta ett år off efter hösten o ägna mig åt att bumma i österrike. Österrike pga att jag vill slipa upp tyskan som inte används nyktert sedan gymnasiet o skidåkning pga samma skäl som alla er andra.

har just nu ingen att åka med, men tänkte söka lite jobb för att förhoppningsvis gå +/- 0 på resan. tänkte åka efter mina vintertentor, dvs nån gång i mitten av december. har ingen bil, inget boende och inte ens några exakta planer på vart. egentligen är målet ett ställe som inte är översvämmat av svenskar (dvs inte st.anton eller Badgastein)...

hör av er om ni är intresserade!

christian

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp