säsongs boende i Bad Gastein HELA SÄSONGEN 2013-14

nilshusse

Medlem
Hej,

Släpper nu boendet på Milchhof i Bad Gastein,

ca 600m till bahnhof och närmaste lift,

7st enrummare på 32-36m2 med separat litet kök, eget baddrum (dusch), och toalett,

allting renoverades november 2009,

i inredningen ingår:
enkel köksinredning, 2 spisplattor. kylskåp.
sängar/madrasser till max 4 pers. täcken och kuddar. ej sängkläder.
32" platt TV (tag med HDMI kabel om du har dator med dig)

Internet ingår, bandbredden duger till att maila med men inte alltid till att ladda ner film eller följa med i ngn tv-såpa på SVT-play...

det finns ett skidrum med möjlighet att valla/vaxa ditt åkdon,

Lägenheterna hyrs ut från 1dec till 30 april, månadshyra, 1300euro/månad, Max 4 personer fast boende.
Detta innebär att det inte går att ha 23 andra som vill bo i lyan, men självklart går det bra med besök av vänner och annat löst folk.
dessa kommer då att få betala 80euro i veckan, och jag skall hjälpa till att ordna med madrasser och dylikt, så långt det går.
EL INGÅR.

Hyran betalas i förskott, alltså INNAN kommande månad.

I Österrike så är man väldigt duktiga på sopsortering, det tycker jag är bra, Det finns ett soprum som vi skall använda. Jag har kallats sopnazi förr och kommer nog att bli kallad det igen.

Hyresgästerna är ansvariga för att skicket består i lägenheterna, normalt slitage är ok, men saker som går sönder, om det måste målas om, man får för sig att man är rockstjärna för kvällen- och skickar ut tv´n genom rutan m.m.
när ngt sådant inträffar, så hoppas jag den ansvarige träder fram, om inte så kommer alla som bor lägenheten att få dela kostnaderna.

Jag kommer att ta en månadshyra i deposition, när denna är insatt på mitt konto, så är ni garanterade en lägenhet i Bad Gastein vintern 2013-2014 = )

Om Ni är intresserade så anmäl er gärna via detta eminenta forum, berätta hur många ni är, ungefgär vilket datum ni tänker anlända, ålder och var ni bor, om ni är hantverkare så kan det vara en bonus för viss renovering pågår.

Det är helt OK att lämna ut mig som kontakt person till era föräldrar eller liknande, jag har gjort massa säsonger, legat på sjukhus typ 6 ggr därnere (rugby skador, inte skidskador (om mamma undrar)) m.m. så jag kan vara behjälplig med det mesta, pratar även tyska hyffsat.

Förra säsongen var det många som tyckte att det var det bästa säsongarboendet i Bad Gastein, det blev som en enda stor (bakfull) "familj"

hade gott och hör av er när ni har några frågor

mvh anders broman

0043 676 7700641

nilshusse

Medlem
finns fortfarande lägenheter kvar.

mvh/ anders broman

vid frågor eller funderingar skicka ett sms så ringer jag upp

0043 676 7700641

Von_vettet

Medlem
Rekommenderas starkt! Bodde hos Anders för två vintrar sen. Klockrent läge/känsla/folk!

f-lippa

Ny medlem
Vi är två 19-åriga tjejer från Stockholm som planerar att spendera första säsongen i Bad Gastein denna vinter. Detta boende låter hur soft som helst, tänkte kolla om det finns två lediga sängplatser kvar i någon av lägenheterna? Vi planerar att åka ner i slutet av november.

Finns det några platser kvar? Vi är 2-3 killar på 20 år som är sjukt sugna på att säsonga, och det här lät riktigt skönt!

karinimsvensson

Ny medlem
Finns det någon plats för en skön skåning i någon av lägenheterna? Jag ska åka ner ensam så hade gärna slagit mig ihop med några likasinnade som är lika taggade som jag på en säsong. Bor gärna blandat killar och tjejer.

Detta blir första säsongen för mig då jag varit i Norge och jobbat häcken av mig från studenten fram till nu. Kommer därför sätta jobb som prio 2 och kanske jobba bara någon dag i veckan. Är go och glad, anpassningsbar och lätt att komma överens med.

NÅGON SOM VILL DELA BOENDE MED MIG? Skicka PM!

BB

Ny medlem
Hallo där jag och min gode vän Birk såg erat inlägg och blev genast intresserade, vi är två snowboardåkare som ska göra en typ av roadtrip genom europa ner mot alperna och stana säsongen ut där vi hittar boende.
Vi är har inga problem med attt träffa nytt folk och är lagom ordningsamma. Vi är nattugglor båda två så det är inga problem om folk är uppe och låter om nätterna Att gå upp tidigt ska inte heller vara några problem, tycker båda två att det kan vara gött att dra puder på morgonkvisten.

Vi håller på att planera när vi ska bege oss från Sverige men eftersom att vi ska åka genom europa och göra lite småstopp på vägen så är det ganska svårt att ge ett exakt datum när vi anländer. Men vi antar att vi kommer fram någonstans i början av december.

Om detta låter intressant eller om ni har frågor så kan ni höra av er på antingen Tel-0767952473 eller 0705723065

Mvh:Björn & Birk ps:Har x-box om Tv finns, för dagar då vädret är skit

jericsson

Ny medlem
Hej snöfantaster!
John heter jag och är 20 vintrar, född och bosatt i Stockholm.
Snö är fantastiskt och jag vill spendera min vinter detta år i alperna. Whistler är något som lockar men kan tänka mig det mesta då jag är som en kameleont (kan anpassa mig och ha kul överallt). trevligt umgänge och härlig after-ski med fantastisk skidåkning, det är målet. Mina lungor mår som bäst när de matas med frisk luft. Att få jobba på orten är något som jag är sugen på, jag är duktig på att jobba med människor och service men sätter du mig i disken så lovar jag att tallrikarna blir rena, hamnar jag på städjobb så blir även lakanen vikta.

Helst så vill jag tillbringa min vinter tillsammans med folk i någon form av boende. Tillsammans kan vi utforska och upptäcka, ramla mjukt i pudret, åka leendes i solen och prata om dagens fantastiska åk över en öl på en fartfylld afterski.

Utöver detta så är jag inte så knepig att ha o göra med.

Vill du sitta i liften med mig i vinter, hör av dig!

/John ericsson.john@telia.com

Challeman

Ny medlem
Tjena! Vi är 2 sköna grabbar på 19/20 år från Helsingborg som tänkte dra ner i slutet av December någon gång! Vi är vana skidåkare och söker tak under huvudet över säsongen. Har tidigare åkt mest pist men det allra roligaste är att dra ut i riktigt fint puder utanför pisten, säger heller inte nej till några dagar i parken. Prio 1 är skidåkningen och att förbättra offpiståkningen! Men fest tackar vi absolut inte nej till ;) Vi är båda väldigt trevliga, sociala och lätta att ha och göra med! Så om det är någon som redan har fixat lägenhet men saknar 2 härliga rumskompisar så är vi i idel öra!

Annars undrar vi om det fortfarande finns några lediga lägenheter kvar till uthyrning! Skicka gärna ett PM eller ett mail till Charlyandersson94@gmail.com
Charly och André

Senast ändrad:

nilshusse

Medlem
finns platser kvar,
skicka ett sms till: 0043 676 7700641, så ringer jag upp er.

mvh anders broman

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp