säsongsjobb Trysil 2010/2011

• Trådstartare sandrapilut
  • Start datum
S

sandrapilut

Guest
Jag har äntligen lämnat arbetslösheten och fått ett jobb i Trysil i vinter, någon annan som ska dit? :)

S

sandrapilut

Guest
Åh vad kul :) Jag har fått jobb på Ica där i skidbyn. Vart jobbar du?

S

sandrapilut

Guest
Tänke skriva gu vad kul men guidene? Det innebär? haha. men Gu va kul!

Tuneld

Ny medlem
Guidene som i Trysilguidene, de som driver skidskolan i Trysil, Högeggas träningscenter, event på fjället samt villmarkskompaniet. :)

S

sandrapilut

Guest
Åh vad kul lite äventyrligt så, får komma & hälsa på.
ÅH va roligt :) Ja vi fick genom jobbet, kollektiv. Har ingen aning om vi bor bara med de på ica eller gemensamt med andra, hur bor du?

frajda1986

Ny medlem
jag bor i en lägenhet i ett hus.. själv just nu men letar efter en inneboende så om du hör någon som letar efter ett rum att bo i nära backen så säg te dem att kontakta mig :) e ett stort hus med massa ungdomar ungefär 5 killar och massa peppes folk :)

frajda1986

Ny medlem
åååh du kommer den bästa helgen kickoff helgen för trysils afterski :) Det får du ju bara inte missa :)
Om du åker hit själv den helgen e det bara att hänga på oss :)

joaanna

Ny medlem
Har fått jobb från november och är sjukt taggad på säsong:) Kommer bo i samma område som ni. blir nice!

S

sandrapilut

Guest
Åh vad kul:) Detta kommer bli helt toppen. Hoppas After skii är lika roliga när jag kommer! :)

joaanna

Ny medlem
ska jobba på skihytta. dom verkar sjukt trevliga och stället me. Hoppas verkligen att afterskin är bra, de ser vi till annars :) får bli mycket skidor och mycket häng.. ska du ner själv sandra?

pontus87

Ny medlem
Under vintersäsongen så är det typ bara afterski under påsken och julveckan. annars är afterskin lika stor som hemma i ditt egna vardagsrum =). Trysil har sjukt lite säsongsarbtare så ni kommer garanterat träffa alla

S

sandrapilut

Guest
Ja meningen var att jag & en vän skulle iväg tillsammans men hon fick på ett annat ställe & ingen av oss ville riktigt tacka nej när man väl fått något så får bli så, man hittar ju alltid någon :) förhoppningsvis. Ja ni får lära upp mig lite, var ett tag sen jag stod på ett par skidor...

joaanna

Ny medlem
du va ju inte så possitiv pontus:p inget bra ös alls i trysil??
Kan kankse va kul att åka ner själv.. dom flesta som kommer dit vill ju åka skidor och träffa nytt kul folk. så förhoppningsvis blir vi ett nice gäng som kommer hänga..:)
har du inte åkt mkt skidor innan? jag är väl ingen super åkare, någon vecka om året med familjen..

S

sandrapilut

Guest
Ja jag känner med det, kommer bli så otroligt roligt. Åker du ner själv ? Jo alltså jag älskar att åka skidor och kommer oftast in i det efter en dag eller 2 :p men enbart åkt ca 4 ggr i mitt liv. Men äsch, nemas problemas, det ska vi väl kunna lösa:) Annars rullar jag väl ner. När åker du upp?

pontus87

Ny medlem
Haha nä jag har tröttnat så hårt efter två säsonger i Trysil så jag ser inge positivt kvar med det tyvär.
Men jag kan inte säga att jag ångrar mina säsonger, spec inte första. Pga att det är väldigt lite säsongare så blir man ett väldigt bra tajt gäng och det är sjukt gött. Det där att ni inte åkt så mkt i erat liv gör inte så mkt då under mina säsonger så var det typ 30% av säsongarna som hängde mkt i backen, de andra var kanske ute 2-3 gånger i månaden. Ni kommer helt klart få en bra säsong men jag tycker det är för dött tyvär.

joaanna

Ny medlem
kan tänka mig att de inte går att jämföra med alperna.. har bara åkt i sverige en gång när jag va 8 och annars i alperna så kan tänka mig att jag tycker de är litet.. men fick bra jobberbjudande så ser de som en kul grej sammtidigt som amn kankse kan spara en slant eller två..
jag åker upp med min pojkvän och vet inte helt hundra när jag ska börja men just är de sagt mitten på november men inget exakt. när åker du sj?? fixat boende ännu?

S

sandrapilut

Guest
Jaha okej vad trevligt :) Har han också fått jobb där? Jag vet inte heller riktigt men slutet av november eller början av december där någon gång. Ja jag får boende genom jobbet , sånt kollektiv. Hur bor ni?

S

sandrapilut

Guest
Gu va skönt :) kul med lite kontakter innan man drar upp. har du vart där innan?

Danneb86

Ny medlem
Ja det ska bli riktigt spännande faktiskt :). Jag har varit där för länge sen när jag gick ettan på gymnasiet vilket betyder att jag inte har något minne om hur det ser ut. Och på hösten är de ju så klart inte samma sak, hehe. Själv då? Jo alltid kul å skapa lite kontakt innan man drar dit :). Känner du någon mer som ska dit eller är utgångsläget "all on my own"? :)

Palledaman

Ny medlem
Mors!

Jag har också fått jobb i Trysil, drar upp i januari! :)

Var planerat att jag skulle dra upp med en kompis men det verkar som att han inte får jobb, så det får bli att dra själv...

S

sandrapilut

Guest
Ja läget är helt all on my own :) har en vän som ska till sälen, ddet är ju inte så långt emellan:) nej jag har aldrig vart där, bara vart i idre. inte så van vid skidor men det tar väl sig :)

åh ad kul! men du hittar säkerligen många :) vi är alla i samma sits. vart ska du jobba? eller ni.

Danneb86

Ny medlem
Hehe men ja tror det kommer bli en grym vinter :). Hehe, ja har heller ingen direkt skidvana Sandra så ja håller mig till bräda men tänkte kanske köpa ett par skidor om de blir nån slant över, hehe. Vilket datum planerar du och dra dit då? :)

Palle: Vart i Trysil ska du jobba?

Danneb86

Ny medlem
Okey. Soft. Jag ska jobba på Radisson Blue. Hotell som ligger i slutet av backen :). Drar om några timmar hehe.

Flabban

Ny medlem
Hei!
Många som ska upp till Trysil i vinter! :D
Själv letar jag boende from 14 november till någongång då säsongen är över.. Lite brottom..
Är det någon som har/känner någon som har plats, lust att dela lägenhet, inte utanför centrum dock då jag inte har någon bil.
Vore shysst om ni kunde höra av er ;D

Tack!

Palledaman

Ny medlem
Tjenare!

Vart ska du jobba? Kan säga att det kommer bli tufft för dig om du inte har bil, Trysil är inte världens snällaste bussby precis...

Flabban

Ny medlem
Jag kommer jobba på kiwi ^^ och kanske lite extra någon annanstans..
hm illa får kanske köpa en spark xD nej men tycker väl ändå att någon kanske sitter inne med ett extra rum/utrymme som de vill hyra ut :p

S

sandrapilut

Guest
Då har vi något gemensamt hörru jag har inte heller någon bil;) vi få åka skidor överallt, borde funkar.. har de inget personalboende? :/

RrrR

Ny medlem
Jag ska upp där vid den första december till den första maj. Kommer bli dejlig.
kommer jobba för \"Innkjøp & Driftspartner AS\", någon mer?
Jag åker upp helt själv, blir kul att träffa nya människor.

Ses!

niklasgbg

Ny medlem
Naboo sa:
Jag ska upp där vid den första december till den första maj. Kommer bli dejlig.
kommer jobba för \"Innkjøp & Driftspartner AS\", någon mer?
Jag åker upp helt själv, blir kul att träffa nya människor.

Ses!
Jag och kompisen ska med upp och börja jobba på Innkjøp & Driftspartner AS så vi blir arbetskamrater. Kommer upp 1 nov och bor på personalhotellet i Trysil. Ses i där uppe

Jag och min kompis Jasmine ska upp den 15 November och ska jobba på renhållningen säsongen ut! Vi kommer också bo på personalhotellet tillsammans med fyra svenska tjejer så jag hoppas vi ses där uppe :)

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp