Säsongskompis?

maliina

Ny medlem
Säsongskompis?
Hallå!
Tänkte göra nästa säsong på något göttigt ställe I alperna. Det blir min första säsong och jag är lite vilsen..
Då mina vänner är mer för värme så tänkte jag ta mitt pick och pack och åka iväg själv men det hade vart kul att snacka med folk som går I samma tankar som jag, kanske till och med kunna slå oss ihop ett gäng för delat boende eller liknande.
Såå.. Hur går era tankar för vintern? Tips på var man får bästa säsongen om man är ute efter bra åkning men heller aldrig bangar party?
Även: Vad är bra att ha fixat innan man åker ner? Boende? Jobb?

Sepp

Medlem
Säsongskompis?
Halloj!

Största frågan är ju vad du har tänkt att vara och vart du ungefär vill jobba och boende får du ju ta efter du har valt vart du ska vara någon stans.

maliina

Ny medlem
Säsongskompis?
Det star mellan Frankrike och Österrike, vet inte var det är lättast att få jobb osv men är öppen för vart det blir någonstans.
När tror du att man behöver börja söka jobb osv för att inte riskera att stå utan sen när säsongen startar?

Oskar_M

Ny medlem
Säsongskompis?
Tjena!
Jag är också taggad på en första säsong i vinter. Har lite samma situation som dig fast mina vänner är lite tråkigare och vill vara hemma och jobba :P Har en polare som var i st anton i vintras han rekommenderade det starkt! Verkar vara grymt mycket säsongare och bra skidåkning/fest/stämning, så det har jag siktat in mig på. Söker också boende/jobb men det skulle vara kul om man kunde dra ihop ett gäng att kanske dela boende eller hoppa in nånstans :)

Topp