Säsongskort - Japan?

Deem

Ny medlem
Hej,

Tänkte fråga om någon vet om man kan ge vidare sitt säsongskort i Niseko (Japan) eller om det är bindande? Kommer nämligen vara där 1 månad och det är bara 350 kr dyrare att köpa Season Pass All Mountain än att köpa 28 dagars All Mountain Pass.

Då köper jag hellre Season Pass och kanske kan sälja det "SJUUKT BILLIGT" till någon annan som kommer efter den 15 februari :)

Tack på förhand
//Max

Jookk

Ny medlem
Åk inte till Japan bara massor med Japaner. Det finns ju najs Backar. Men inte åka dit med massor med jävla japaner xD

johank84

Ny medlem
Enligt som själva så får du givetvis inte sälja vidare kortet själv.
Men har absolut ingen som helst aning om hur hårda dom är med kontrollerna

ulno7633

Ny medlem
Liftkortskontrollen i Niseko är givetvis, eftersom det är Japan, helautomatisk. Du går genom grindar ungefär som i tunnelbanan i Stockholm. Jag hade mitt kort innanför jackan hela perioden när jag var där förra året. Med andra ord är det iprincip omöjligt att åka fast.

Men om du verkligen åker till Japan en månad så finns det ju ingen anledning att köpa ett säsongskort, när det finns 28 dagarskort. Det låter lite dumsnålt. Framför allt så löper du en risk att inte få kortet sålt.

Mitt råd är att göra rätt för dig.

Senast ändrad:

Kazle

Ny medlem
Fast han använder ju fortfarande sitt egna kort, det är personen som tar över kortet som är busen ;)
Berätta för köparen vad som gäller så är det ju upp till denne att avgöra.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp