Säsongsstart! :D

Mattman

Ny medlem
Nån som vet nån bra backe för en riktigt tidig säsongsstart?
Det får gärna finnas lite hopp och sånt på platsen innan man åker dit (så man får mer valuta ;p).
Nån som vet vad man ska satsa på?
Bor i Lule så att det är någorlunda i närheten skulle inte skada.

Har hört att Dundret och Rukka i Finland öppnar tidigt. Men hur bra är det och hur länge tar det innan det finns nå hopp och sånt ?

// Mattias

D-u-m-b-o

Ny medlem
Du kan juh annars gå in på anlägningarnas hemsidor och läsa själv eller varför inte ringa ?

Jay-deuce

Ny medlem
Glaciären i Tignes är öppen och har en RIKTIGT bra park. Ska dit i tidig December då det är billigt med boende under denna tid.

Blackriverpaint

Ny medlem
Kan tignes anses som nära så kan vi sträcka på det lite till.....Loveland Ski Area i colorado öppnade idag!

Gahnis

Aktiv medlem
Hm!
I och med vädret som det ser ut just nu kanske själva starten på säsongen blir en smula försenad....MEN man ska ha vinter 95-96 i minne. Då var förhållandena ungefär som idag. En riktigt seg, långsam och varm höst.... Sen kom Kung Bore och öste ner snö så pass mycket att halva Sverige stod still över jul och nyår.
Har vi tur sker samma sak i år igen!!
Vad gäller tidigt säsongsöppnande i Sverige skulle jag tro att det är Dundret eller Hemavan/Tärnaby som gäller.
Många portåkare och tävlingsåkare drar till Norge hörde jag så sent som igår i Skidshopen. Där har det tydligen redan dumpat på sina ställen redan...

Värt att kolla upp!

Hawk100

Aktiv medlem
Polarna är i Juvas i norge och åker idag. Själv fick jag roa mig med mattetenta..... Det är tydligen helt ok, men lite hårt och proppat m raceputtar som stakat bana över större delen av glaciären....

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp