Såga i skidor?

wicked-wickawd

Ny medlem
Såga i skidor?
Hej jag äger ett par K2 Enemy

och jag tycker att det är riktigt fult med den konstiga spetsen. Går det möjligtvis att såga framtippen rund och sedan sätta på ett skydd ungefär sådant som Scott P3 hade på flames modellen? Skulle det funka utan att skada skidan för mycket?

P.S. detta är mina rockskis och är alltså inte speciellt rädd om dem, men vill ändå att dom ska se lite fräshare ut...

Victors

Aktiv medlem
Såga i skidor?
har ingen erfarenhet av att såga i spetsen på skidorna men så länge du inte kommer åt den ytan som har kontakt med marken så kommer det nog inte påverka åkningen. Å andra sidan så finns det nog risk för att det uppstår sprickor vid sågning, därför skulle jag låtit bli.

wicked-wickawd

Ny medlem
Såga i skidor?
JO har tänkt på det. Det var därför jag nämnde P3-skyddet... Vet inte om d skulle hjälpa så mycket, men alltid bra att skydda kanten.

MountainHill

Ny medlem
Såga i skidor?
är ingen expert men finns de inte risk att skidan skiktar sig med lite tur, än om du monterar dit ett skydd? :P
skulle nog avstå, och om ja skulle göra det skulle jag nog även försegla med nåt sorts epoxy lr dyl... fukt har ju en tendens att krypa in och pajja de mesta...

Jonte-Gille

Ny medlem
Såga i skidor?
Du tar en penna ritar en tunn linje i den båge du skall såga i ! Jag rekomenderar en sågning i en båge som går precis på fjädertopen (eller va de nu är) sedan slipar du lite lätt med 320 papper för de borde räcka.

//Jonte

havreboll

Aktiv medlem
Såga i skidor?
vore det inte galet mycket enklare och kanske även snyggare att bara ta en nice sprejburk och spreja något snyggt över som du sedan förseglar med lack. Bara en tanke :)

Patrik_L

Ny medlem
Såga i skidor?
Jag har sett många som kapat av toppen på tailen på den första gotama modellen med vinkelslip. Det har funkat mycket bra.

Ta och rita först med markerings penna så blir det lättare att skära. Sen är det bara att fylla i med lite färg där du lagt snittet. Glöm inte att fasa kanterna lite när du har kapat till önskat mått.

Kör hårt, friskt vågat nya toppar vunnet.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp