Saga Xl

michaman

Ny medlem
Tjeena, jag undrar om det är nån som vet hur långa sagas xl jackor är skulle svida om man fick en man tyckte var för kort . hittade inga längder på deras hemsida så frågar er ;)

JoelBe

Medlem
tja jag hade tänkt beställa ett saga ställ och undrar om XL blir för stort? är ca 180 lång och 100cm måste ju gå ända till knäna..

hade velat ha kläderna så dom passar ungefär som på steve stepps kläder ( han till vänster )
L / XL? :)

E

eff

Guest

JoelBe

Medlem
mm men är du säker på att han har XL? :)
ska iaf testa med att mäta från axlarna, men har en Level 1 tröja i XL och den är bara ca 80cm i dragkedje längden. så 98,5cm verkar ganska så långt..

janbjer

Ny medlem
det blir perfetkt min kompis har köpt en armada spectrum xl som är 110 cm och den är nästan ner till knäna (y

:)

JoelBe

Medlem
oj satan vad stort, 110(i dragkedjelängd)? hur lång är din kompis? jag är 180 och 110cm lär ju vara en dm längre ner än knäna..

vart ifrån har ni mätit att den är 110? jag kollade just storleks guiden på armada jackan och den verkar som att den i XL är ungefär samma som Saga är i L.. om jag förstått det rätt :p

Armadas storleks beskrivning.
http://www.getboards.com/snow/apparel/armada10/armada_spectrum_jacket.html

Sagas storleks guide.
http://www.sagaouterwear.com/wp-content/uploads/2010/05/OUTERWEAR.jpg

fast är inte hundra på att jag har rätt men kika om ni håller med. :)

Senast ändrad:

niknik

Ny medlem
off topic men armada spectrum kan inte vara 110cm. Min XL är 77cm lång från axeln

Senast ändrad:

linder

Aktiv medlem
JoelBe sa:
tror det blir L på jackan och XL på byxorna.. :)
Värt att tänka på är att förra årets saga gick nedanför knäna på mig som är 178,

den skulle vara 90cm men va över 100... så om årets XL ska vara 100 vågar jag inte tänka på hur stor den kommer vara :p

michaman sa:
linder sa:
har dom ökat med 10cm i år också? och förra årets XL som va enorm?! :S
bara bra om du frågar mig :)
Det gjorde jag iofs inte ...

Men jag frågar dig, hur lång är du om du känner att du behöver längre?

Största storleken kommer ju snart vara större än självaste harlaut :/ :D

Senast ändrad:
U

user96588

Guest
funderar också på att köpa årets saga :D
jag e 1,70 tror ni då att L blir waaay too stort lr? ;P

kSelbekk

Ny medlem
hade tänkt köpa en väst och ett par svarta byxor men tror ni xl blir för stort på byxorna om jag vill ha som dom sitter på Steve Stepps ? är 176cm lång:)

Gurun

Ny medlem
JoelBe sa:
tja jag hade tänkt beställa ett saga ställ och undrar om XL blir för stort? är ca 180 lång och 100cm måste ju gå ända till knäna..
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/6f8ffdf40d62d221c64e58d789642814.jpg[/url]

hade velat ha kläderna så dom passar ungefär som på steve stepps kläder ( han till vänster )
Tja,
jag är ute efter samma fit som stevestepp, och frågade killen på sagas chat och han sa att det va XL. Men tänkte att det va way to big eller är jag helt ute och cyklar?

E

eff

Guest
Gurreman sa:
JoelBe sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/6f8ffdf40d62d221c64e58d789642814.jpg[/url]

Tja,
jag är ute efter samma fit som stevestepp, och frågade killen på sagas chat och han sa att det va XL. Men tänkte att det va way to big eller är jag helt ute och cyklar?
Alltså! Om du inte är EXAKT lika stor som steve stepp så kommer du aldrig kunna få samma "fit".

kSelbekk

Ny medlem
Lånar tråden lite.
men tror nästan att jag köper ett bar byxor, men har klickat mig vidare och så och då står det att med frakt så kostar det 213.99 dollar = 213.99 x 7 = 1497.93kr. Blir det bara det eller blir det tull också? för värkar ganska billigt med bara ca 1500kr?:) Blir det tull kostnad också?

E

eff

Guest
kSelbekk sa:
Lånar tråden lite.
men tror nästan att jag köper ett bar byxor, men har klickat mig vidare och så och då står det att med frakt så kostar det 213.99 dollar = 213.99 x 7 = 1497.93kr. Blir det bara det eller blir det tull också? för värkar ganska billigt med bara ca 1500kr?:) Blir det tull kostnad också?
du kommer med stor sannolikhet få betala tull och moms. tull på kläder är 12% och momsen är 25% så ett tillägg på 32% bör du räkna med, slipper du tullen har du haft tur.

kSelbekk

Ny medlem
eff sa:
kSelbekk sa:
Lånar tråden lite.
du kommer med stor sannolikhet få betala tull och moms. tull på kläder är 12% och momsen är 25% så ett tillägg på 32% bör du räkna med, slipper du tullen har du haft tur.
okej tack för svaret:D men om dom skickar med gift blir det tull då också?:p

Frostyz

Ny medlem
Det beror på vart ifrån de fraktar, är det inom eu är det ingen tull.

Hur mycket kostar frakten då?

PavelV

Ny medlem
Om saker skickas som giftpack från staterna så slipper man tull å annat tjafs! Men kolla med dom först om dom skickar paket som gifts!

Lee-nus

Aktiv medlem
kSelbekk sa:
PavelV sa:
Om saker skickas som giftpack från staterna så slipper man tull å annat tjafs! Men kolla med dom först om dom skickar paket som gifts!
okej tack:) ska höra med med dom:)
bara för att ett paket är markerat "gift" betyder det inte att man alltid undslipper tull. dessutom är det olagligt att både begära att få skickat och att skicka som gåva. bra att veta kanske...

kSelbekk

Ny medlem
Lee-nus sa:
kSelbekk sa:
PavelV sa:
okej tack:) ska höra med med dom:)
bara för att ett paket är markerat "gift" betyder det inte att man alltid undslipper tull. dessutom är det olagligt att både begära att få skickat och att skicka som gåva. bra att veta kanske...
okej men jag mejlade och frågade om dom skickar paketet som gift. Har inte beställt en.

Frostyz

Ny medlem
Länden på jackorna är det inget fel på men är det någon som vet något om tjockleken?

Är det en skaljacka eller en tjock dunis, på vilken skala mellan 1-3 ligger jackorna på. De ser ju ut som en tvåa ungefär men om någon har haft någon modell kan man ju berätta.

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp