aa okej nicePontusOlsson sa:Tror jag här läst att dom är typ 100cm![]()
bara bra om du frågar miglinder sa:har dom ökat med 10cm i år också? och förra årets XL som va enorm?! :S
Köp XL, det kommer blir ungefär precis som Steve's fit. Antar att han är omkr. 176-180.JoelBe sa:tja jag hade tänkt beställa ett saga ställ och undrar om XL blir för stort? är ca 180 lång och 100cm måste ju gå ända till knäna..
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/6f8ffdf40d62d221c64e58d789642814.jpg[/url]
hade velat ha kläderna så dom passar ungefär som på steve stepps kläder ( han till vänster )
L / XL?![]()
forumet är då om saga inte armadaj4nbjer sa:det blir perfetkt min kompis har köpt en armada spectrum xl som är 110 cm och den är nästan ner till knäna (y
![]()
Forumet är om skidåkning, och brädåkning, i fri form. Tråden däremot berör Saga. Alltid risigt att ha fel när man rättar folk...snowfiend sa:forumet är då om saga inte armadaj4nbjer sa:det blir perfetkt min kompis har köpt en armada spectrum xl som är 110 cm och den är nästan ner till knäna (y
![]()
![]()
Värt att tänka på är att förra årets saga gick nedanför knäna på mig som är 178,JoelBe sa:tror det blir L på jackan och XL på byxorna..![]()
Det gjorde jag iofs inte ...michaman sa:bara bra om du frågar miglinder sa:har dom ökat med 10cm i år också? och förra årets XL som va enorm?! :S![]()
köp s/xssmp sa:funderar också på att köpa årets saga![]()
jag e 1,70 tror ni då att L blir waaay too stort lr? ;P
Tja,JoelBe sa:tja jag hade tänkt beställa ett saga ställ och undrar om XL blir för stort? är ca 180 lång och 100cm måste ju gå ända till knäna..
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/6f8ffdf40d62d221c64e58d789642814.jpg[/url]
hade velat ha kläderna så dom passar ungefär som på steve stepps kläder ( han till vänster )
L / XL?![]()
Alltså! Om du inte är EXAKT lika stor som steve stepp så kommer du aldrig kunna få samma "fit".Gurreman sa:Tja,JoelBe sa:tja jag hade tänkt beställa ett saga ställ och undrar om XL blir för stort? är ca 180 lång och 100cm måste ju gå ända till knäna..
L / XL?![]()
jag är ute efter samma fit som stevestepp, och frågade killen på sagas chat och han sa att det va XL. Men tänkte att det va way to big eller är jag helt ute och cyklar?
du kommer med stor sannolikhet få betala tull och moms. tull på kläder är 12% och momsen är 25% så ett tillägg på 32% bör du räkna med, slipper du tullen har du haft tur.kSelbekk sa:Lånar tråden lite.
men tror nästan att jag köper ett bar byxor, men har klickat mig vidare och så och då står det att med frakt så kostar det 213.99 dollar = 213.99 x 7 = 1497.93kr. Blir det bara det eller blir det tull också? för värkar ganska billigt med bara ca 1500kr?Blir det tull kostnad också?
okej tack för svareteff sa:du kommer med stor sannolikhet få betala tull och moms. tull på kläder är 12% och momsen är 25% så ett tillägg på 32% bör du räkna med, slipper du tullen har du haft tur.kSelbekk sa:Lånar tråden lite.
men tror nästan att jag köper ett bar byxor, men har klickat mig vidare och så och då står det att med frakt så kostar det 213.99 dollar = 213.99 x 7 = 1497.93kr. Blir det bara det eller blir det tull också? för värkar ganska billigt med bara ca 1500kr?Blir det tull kostnad också?
okej tackPavelV sa:Om saker skickas som giftpack från staterna så slipper man tull å annat tjafs! Men kolla med dom först om dom skickar paket som gifts!
bara för att ett paket är markerat "gift" betyder det inte att man alltid undslipper tull. dessutom är det olagligt att både begära att få skickat och att skicka som gåva. bra att veta kanske...kSelbekk sa:okej tackPavelV sa:Om saker skickas som giftpack från staterna så slipper man tull å annat tjafs! Men kolla med dom först om dom skickar paket som gifts!ska höra med med dom
![]()
okej men jag mejlade och frågade om dom skickar paketet som gift. Har inte beställt en.Lee-nus sa:bara för att ett paket är markerat "gift" betyder det inte att man alltid undslipper tull. dessutom är det olagligt att både begära att få skickat och att skicka som gåva. bra att veta kanske...kSelbekk sa:okej tackPavelV sa:Om saker skickas som giftpack från staterna så slipper man tull å annat tjafs! Men kolla med dom först om dom skickar paket som gifts!ska höra med med dom
![]()