Salomon team Trailer 2009

Filmski

Medlem
Svenska Salomonteamet har i vinter filmat för fullt i Kläppen Snowpark. Tanken är att senare i år släppa en film med både snowboard- och skidåkning. av den.

Filmad och redigerad av Robban Gustavsson och Joakim Juhlin (Joakimfilms)

Enjoy!

Utter

Aktiv medlem
Prospect betyder eventuell kandidat, dvs i detta fall så innebär det att dom inte är med i teamet men är lovande kandidater till det.

pege

Medlem
varför var inte henke med? är inte han med i team sverige? nice film förövrigt ;)

mistersedin

Ny medlem
Varför står det under vissa namn ''prospect'' ? Tillexempel under Oscar Wester ser man det.
Synd att det bara var klipp på dom med magic suit på skidklippen.
Annars sjuk redigering och åkning!

Jannemaffia

Ny medlem
mistersedin sa:
Varför står det under vissa namn ''prospect'' ? Tillexempel under Oscar Wester ser man det.
Synd att det bara var klipp på dom med magic suit på skidklippen.
Annars sjuk redigering och åkning!
det står högre upp..

SebTorneus

Medlem
Åkning var nog bland de sjukaste jag sett på Freeride på länge, filmen i sig däremot var väl inget att hänga i julgranen. Knappast någon trailerkänsla, snarare en edit, trist låt, halvtaskigt filmat. Endast vissa followcams tyckte jag var värt trailermaterial i varje fall, vissa followcams var däremot ruggigt najs. Speciellt på nån rail och i första svarta.

Känns faktiskt mer som en edit, bygger inte direkt upp några "förhoppningar" eller något sug efter att se hela filmen. 3/5.

NBorg

Medlem
theseb sa:
Åkning var nog bland de sjukaste jag sett på Freeride på länge, filmen i sig däremot var väl inget att hänga i julgranen. Knappast någon trailerkänsla, snarare en edit, trist låt, halvtaskigt filmat. Endast vissa followcams tyckte jag var värt trailermaterial i varje fall, vissa followcams var däremot ruggigt najs. Speciellt på nån rail och i första svarta.

Känns faktiskt mer som en edit, bygger inte direkt upp några "förhoppningar" eller något sug efter att se hela filmen. 3/5.
Bra skrivet!

P

Pizzaaugust

Guest
theseb sa:

Agreeee.

Front5

Ny medlem
per erik andreas axelsson och alexander de la torre är ju dom som köttar hårdast och snyggast

Railson

Ny medlem
Pizzaaugust sa:
theseb sa:

Agreeee.
Wooord!

Simon åker galet smood alltså! o nicklas oxå! o alla andra!
diggar simons carvade snurrar o hans stil! helt sjukt
Absolut ingen trailer känsla elr nått tempo.
men grymt åkt!

jonathan_chips

Ny medlem
sjuk åkning, synd att halva åkaren försvinner i dom flesta followcamsen och att det inte va en trailer.

erik_nordin

Ny medlem
Är det inte ganska klassiskt??

Det droppar ner en film på freeride.se. Från det ända teamet i Sverige som faktiskt är ett TEAM! Som lyfter upp nya åkare, som ser till att alla ni som gnäller får åka på jibacademy, som lyfter upp åkare som felix, DLT, oscarW osv... J-vla whiners! sluta gnäll och lär er nått istället! Så kanske ni får möjligheten att vara prospects till nästa år! Även om jag tvivlar på det!

Skön film med framförallt sjukt sköna åkare! Ser fram emot en fullängdare!

Sjukt kul att se hur jävla mycket Salomon gör för skidsverige just nu! BIG UP

FilleJ

Aktiv medlem
erik_nordin sa:

Det droppar ner en film på freeride.se. Från det ända teamet i Sverige som faktiskt är ett TEAM! Som lyfter upp nya åkare, som ser till att alla ni som gnäller får åka på jibacademy, som lyfter upp åkare som felix, DLT, oscarW osv... J-vla whiners! sluta gnäll och lär er nått istället! Så kanske ni får möjligheten att vara prospects till nästa år! Även om jag tvivlar på det!

Joo fast kanske så lär sig han som gjort trailern något till nästa gång som gör att han utvecklas som filmare. Vi klagar väl inte på salomon? Det jag har sett är att det är lite dåliga followcams och att det inte känns som en trailer... Men det handlar väl bara om filmskaparen. Känns ju lite tråkigt när man vet att Joakim kan leverera feta trailers och filmer bara att titta i hans profil. Så han hade helt klart kunnat gjort denna film bättre.
Men självklart kul att det händer något.

Trebor

Ny medlem
För klartext. Allt filmat snabbt på två och en halv dag i Kläppen (innan JA finalen) med växlande väder och vind. Hopp-follows av Jan-Olov Aikio* och Tobbe Ring... (Jag och Jocke körde rail-follows.) Allt snabbt ihopredigerat på 4h. Åkarna presterade helt sjukt jävla grymt med tanke på den korta tiden och förhållandena! Well, stay tuned, detta är bara ett litet axplock av det som åkarna presterade under dagarna i Kläppen...

* Acke är grunden till att ni alla håller på med det ni gör. Han är newschoolskidåkningens förfader i Sverige. Han hoppade bla högst i den dåvarande renodlade snowboardtävlingen King Of The Hill i Riksgränsen runt '96 och har en meritlista längre än de flesta andra.

Peace and love.

Senast ändrad:

jeppenator

Aktiv medlem
Acke är grym och har gjort mycket för jibbing i sverige!

Allright Robban.. de va så de var?!.. sorry att jag har lite halvtaskig koll!
ser hur som helst fram emot filmen som fasen! kommer nog bli awsome! Några av sveriges duktigaste åkare i teamet.. så lär vara dope åkning!

jonathan_chips

Ny medlem
erik_nordin sa:

Förstår inte inlägget riktigt, känns mest som en massa gnäll. Han som postat filmen är väll en kille som försöker bli en bra filmare/filmmakare? Förstår då verkligen inte felet i att ge kritik på followcamsen/redigeringen då han antagligen vill veta lite vad folk (framtida konsumenter/mottagare av material) tycker? Kanske har blivit lite väl mycket kritik men det finns även några som lyft fram alla sjuka vinklar osv.

Åkningen är det väll ingen som kommenterat negativt om, snarare tvärt om? Ditt whine känns väldigt obefogat och fjantigt för att komma från en 26-åring. Visst trebor skrev nu i tråden att det inte alls är joakim som stått för all filmning, vilket det stod i filmen, men det är väll inget som användarna här ska ha krav på sig att känna till?

SebTorneus

Medlem
jag kan väl flika in detta som filmare:

Hade jag lagt ut en film på freeride hade jag gärna haft en sådan här diskussion, mycket kritik, åsikter och synpunkter angående filmning och redigering. Att utvecklas är ju det man strävar mot främst av allt, och ifall man bara får den vanliga freeride-salvan i ansiktet med kommentarer som "najs" "coolt" "grymt" "fett" och så vidare, så är det ju knappast till någon större hjälp. Visst är det alltid kul att folk tycker om det man producerar, men det är den "negativa" (läs konstruktiva) kritiken som får en att utvecklas och tänka mer på sitt filmande. Om det inte skulle finnas några kritiker utan att alla tyckte att allt var jättebra skulle vi nog inte alls vara särskilt långt i utvecklingen av amatörfilmning, som jag faktiskt vill påstå att vi är i skidfilmssverige (och världen för den delen) idag.

OCh ja, Salomon gör förbannat mycket för NS-skidåkning i Sverige/världen idag, det är det nog ingen som har sagt att de inte gör, åtminstone inte i den här tråden. Den klagar inte heller på åkningen, tvärt om, och de klagar framförallt inte på att Salomon lyfter fram unga åkare. Att du (Erik Nordin) börjar fjanta runt med kommentarer som "...ni får möjlighet att bli prospects! Även om jag tvivlar på det!" "J-vla whiners! sluta gnäll och lär er nått istället!" är ju mest pinsamt för dig själv, klart att man ska tycka till men jag anser då i varje fall att du riktar allting heeeeelt feeel.

Trist för Jocke och Robban att tråden spårade lite, önskar all lycka till filmen och hoppas att det blir riktigt dope!

/Seb

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp