San Francisco över jul - skidåkning?

Peete1

Ny medlem
Tja!

Jag ska ev till SF från 1 dec - 1 april och tänkte ta med skidorna för en tur till kanada. Men nu med långledigheten som är över jul-nyår funderar jag på om det finns någon vettig åkning i kalifornien? Nån som har nå rekommendationer på bra åkning på ”bilavstånd” från SF?
//Peter

lamboren

Medlem
Det finns som sagt flera bra orter kring Lake Tahoe, jag har varit på tre:
- Sugar Bowl, ligger närmast SF, ca 3 timmar om jag minns rätt, så en kan åka över da’n. Är dock inte så stort system, och begränsad fallhöjd. Enligt uppgift får Sugar Bowl mest snö av Lake Tahoe-orterna.
- Squaw Valley, stort system, även med europeiska mått helt ok. Mycket trevlig offpist som är lätt att komma åt, men konkurrens om snön. Här finns legendariska åk som McConkey’s/Eagle’s Nest på KT-22 (brant och kul även vid sidan av den egentliga linjen som inte så ofta är åkbar - döptes om till minne av Shane) och Palisades, har inte varit öppna dom gånger jag varit där.
- Alpine Meadows (samma liftkort som Squaw Valley men inte ihopbyggda (än)). Mindre system men med flera bowls, och backbowls, och här får man vara ensam med snön bortsett från någon enstaka prärievarg bara man promenerar/skråar ut en liten sväng, iallafall dagarna jag var där.

Peete1

Ny medlem
laketahoe sa:
Tjena, ar I Tahoe omradet.
om jag inte jobbar sa kan jag hjalpa dig runt har.
om vi har sno!
Ah kul! Jag flyttar till SF om 2 veckor men hinner kanske dit en helg innan jul men annars blire det början av januari. Skicka gärna ett PM :)

ErkkiLaine

Ny medlem
Tjena, ar I Tahoe omradet.
om jag inte jobbar sa kan jag hjalpa dig runt har.
om vi har sno!
Sorry för trådstöld.

Hur är Lake Tahoe-området under sportlovet resp påsk? Vi rundade med bil i somras och blev stormförtjusta. Funderar därför på att åka dit under sport- eller påsklovet 2020

Peete1

Ny medlem
Sorry för trådstöld.

Hur är Lake Tahoe-området under sportlovet resp påsk? Vi rundade med bil i somras och blev stormförtjusta. Funderar därför på att åka dit under sport- eller påsklovet 2020
Jag var där en sväng runt mars men då var det ganska ostadigt väder så det regnade då... kändes inte som att säsongen var så mycket längre. Rekommenderar Mammoth Mountains över Tahoe.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp