Santa Ana 93

Lena1

Ny medlem
Santa Ana 93
Är en god åkare som mestadels håller mig i pisten i Åre och gillar fart men åker en del offpist också. Kikar nu på nya skidor (har gamla Rossignol från typ 2007 idag). Har sneglat på Santa Ana 93 eller 98. Gör de där sista mm mellan 93 och 98:an så stor skillnad egentligen? Någon med förslag på andra skidor som ni tror kan passa mig.

fredw

Aktiv medlem
Santa Ana 93
Det blir alltid någon sorts kompromiss om man inte ska ha fler par skidor. Det första man då bör fundera på är om man vill luta mer åt pistegenskaper, eller mer åt offpist. Eller, verkligen försöka mittemellan.

Santa Ana-serien är just mittemellan, tydligen otroligt uppskattade som högkompetenta damskidor och precis som du skriver är nog skillnaden mellan 93 och 98 liten. ”It’s much of a muchness” som man säger i Australien. Båda kommer nog att bli ett bra val.

Vill du ändå premiera pisten en aning så finns t ex Völkl Kenja. Jag gjorde typ så efter att ha insett att det ändå blir mer än 90% pist för mig.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp