Scarpa t1 race

Lenz

Aktiv medlem
Scarpa t1 race
Sitter i pjäxbytar tankar. Jag kör i dag med scarpa t1 race, dom gamla röDa och jag är mycket nöjd med dem. Dom har gjort sitt och där med sitter jag och sneglar på den senaste rödsvarta modellen. Har hört att den är lite bredare än den jag kör på. Så jag undrar om dessa pjäxor skiljer varandra åt mycket i flex, passform. Ska nämligen beställa dom på nätet. Vore gått med lite kött på benen.

Senast ändrad:

Oskar_Nft

Ny medlem
Scarpa t1 race
Nu var det iofs några år sedan jag köpte nya pjäxor men min erfarenhet kan kanske vara värd att ha i åtanke. När jag skulle köpa nya pjäxor hade jag de gamla blå T2 pjäxorna, osäker på årsmodell och var väldigt nöjd med passformen på dem. Jag var helt inställd på att det skulle bli ett par nya T1/T1 race, men de satt inte alls bra. Så valet föll tillslut på ett par Garmont Voodoo(Nuförtiden Scott) som satt mycket bättre på min fot.
Svårt att ge generella råd då alla fötter ser olika ut. Om du inte har möjlighet att testa pjäxorna (vilket tyvärr kan vara svårt i Sverige), var inställd på att du eventuellt får skicka tillbaka dem.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp